Miquel Àngel Ramos | Actualitzat el 13/10/2011 a les 11:10h

Tirallongues descarreguen castells de set i mig lluny de Manresa

Un 3d7 amb agulla dels Tirallongues a Vilafranca. Foto: Gisela Racero

En un matí solejat i calorós, els Tirallongues s'han desplaçat a una de les capitals per excel·lència dins el món casteller per aixecar els seus millors castells del que portem de temporada. Ja feia més de dos anys, que els de la colla manresana no descarregaven castells de set i mig lluny de casa seva. L'últim castell d'aquestes característiques va ser un quatre de set amb agulla del setembre de 2009 per la XI edició de Colles de l'Eix a Vic. Aquesta vegada, però, ha estat el tres de set amb agulla.

En una plaça de la Vila no tan plena com en altres ocasions però amb nombrós públic congregat i passats quarts d'una del migdia, els de Manresa juntament amb els Bordegassos de Vilanova i la colla amfitriona de la Jove de Vilafranca han començat a aixecar les seves construccions. Els Tirallongues han actuat en tercera posició. Per començar, els manresans han provat el tres de set. Aquest castell, habitual en les últimes actuacions dels Tirallongues, ha pujat molt bé de mides i s'ha mantingut quiet, però amb l'acotxador col·locat i quan es disposava a pujar l'anxaneta, aquesta no ha pogut arribar al pom de dalt i després de tres intents, els castell ha hagut de ser descarregat sense més problemes. En la ronda de repetició, tot i que més tremolós que el primer, la canalla ha pujat decidida i s'ha pogut descarregar el castell amb facilitat. En la segona ronda, i apostant per un castell de set i mig lluny de casa, els manresans han descarregat un bonic tres de set amb agulla, el segon de la temporada, on tot i els nervis, no ha patit problemes. En la tercera ronda, s'ha descarregat un parat quatre de sis amb agulla. En la ronda de pilars, s'ha descarregat un nou pilar de cinc, el 198è espadat de cinc en la història de la colla.

Per la seva banda, la Colla Jove dels Xiquets de Vilafranca, han rubricat la millor actuació de la seva curta història, tot descarregant la tripleta de set: el tres de set, el quatre de set i la torre de sis. També en la ronda de pilars, han descarregat el pilar de cinc. Finalment, els Bordegassos de Vilanova, han demostrat el seu bon estat de forma i s'ha comprovat que el quatre de vuit descarregat el passat dissabte no va ser una casualitat. Amb total solvència han descarregat la segona torre de set de la temporada, un cinc de set i un quatre de set amb agulla. En la ronda de pilars han provat dos pilars de cinc simultanis, un dels quals tan sols ha pogut ser carregat, i l'altre descarregat.

Amb aquesta actuació, els Tirallongues preparen l'actuació de la cinquena edició de la Diada del seu local, on convidaran als Castellers de Solsona. Aquesta trobada tindrà lloc el proper dissabte dia 15 d'octubre a les 19 hores al pati de Casa Caritat de Manresa. Posteriorment a l'actuació, hi haurà un sopar de germanor entre les dues colles i activitats lúdiques dintre del local casteller dels manresans.

Navega per les etiquetes

castellstirallongues

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
dijous
18°C  29°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: