Representants de les entitats implicades amb la Ruta del Sometent. Foto: Estefania Escolà
Els Consells Comarcals de l'Anoia i el Bages han signat un conveni per senyalitzar i promocionar la Ruta del Sometent. Es tracta d'un itinerari de més de 37 quilòmetres que recorre els passos que van seguir per les dues comarques els Sometents, un antic cos de voluntaris que va aparèixer a Catalunya per defensar el territori, el patrimoni i les institucions dels atacs bandolers. El recorregut uneix Santpedor amb Igualada i passa pels municipis de Sant Fruitós de Bages, Manresa, Sant Salvador de Guardiola, Castellgalí i Marganell. A banda, a la ruta també s'hi afegeix el Camí del Sometent que va des d'Igualada fins a Can Maçana, lloc insígnia de la Batalla del Bruc (1808).
La primera fase del projecte consisteix en la senyalització vertical de tota la ruta marcant la direcció del recorregut. A banda, l'acord també planteja la necessitat de dissenyar panells informatius a les entrades i sortides de tots els municipis per on passa l'itinerari. L'objectiu és que el visitant pugui trobar un mapa amb informació global sobre la ruta i informació específica del municipi, on es parli de la seva relació amb la Guerra del Francès.
L'acord dels dos Consells Comarcals també compta amb el suport de tots els municipis per on passa el recorregut i del Patronat de la Muntanya de Montserrat, a més de la Fundació CatalunyaCaixa i la Junta de la Sèquia.



