Redacció | Actualitzat el 30/03/2011 a les 21:47h

La Nit del Bages per la Independència presenta el cartell

Tindrà lloc el dia 29 d'abril, a dos quarts de 9 del vespre, a l'edifici de La Fàbrica de Sant Benet de Bages

Els representants de Bages Decideix durant la roda de premsa. Foto: Pius Cisa

Al local d'Òmnium Cultural ha tingut lloc la roda de premsa informativa sobre el desenvolupament de la Nit del Bages per la Independència, que tindrà lloc el dia 29 d'abril, a dos quarts de 9 del vespre, a l'edifici de La Fàbrica de Sant Benet de Bages.

Josep Camprubí, portaveu de Manresa Decideix, ha assenyalat que l'objectiu de la Nit és fer visible que la idea de la independència té un gran suport al Bages, que és transversal i procedeix de tots els sectors polítics i socials perquè s'ha transformat en un moviment engrescador i mobilitzador. I que a la nostra comarca els partidaris que continuï la dependència catalana d'Espanya i l'espoli fiscal són ja una minoria, perquè és una idea descoratjadora i desmobilitzadora. En aquest sentit, Manresa Decideix vol engegar un nou instrument transversal i unitari:  una Nit per la Independència a la qual tothom es pugui incorporar. Així com Arenys de Munt va organitzar la primera consulta sobre la independència, seguida després per una gran quantitat de municipis catalans, des del Bages llancem la idea de celebrar arreu Nits per la Independència, sobre la base de sopars cívics d'afirmació nacional, unitaris i transversals, allunyats de qualsevol partidisme, fraccionament o enfrontament.

A continuació es va presentar el cartell anunciador de la Nit, que en paraules del seu autor, Josep Cayuelas i Mateu (Manresa, 1978), arquitecte i il·lustrador, reprodueix el simbolisme que associa la imatge de la independència amb un èxit, defugint qualsevol estètica de vençut. Segons Cayuelas l'arbre del cartell és el braç del poble que col·loca l'estel de la construcció d'un estat propi.

Carles Claret va detallar el desenvolupament de l'acte, que serà el següent:

  • Presentació de l'acte: Isabel Palà i Carles Claret
  • Benvinguda  i objectius:  portaveu de Manresa Decideix, Josep Camprubí
  • Participació del Trio Coll@ge (Pietro Pieza: saxo i efectes; Anaïs Vila: veu i guitarra; Xevi Camp: bateria i sampler)  
  • Participació del Grup de poetes "Joc i Foc" que recitarà poemes de Ramon Carreté i Rossend Sellarés, això com de Pere Quart i Salvador Espriu. Els rapsodes seran Ramon Carreté, Rossend Sellarés, Assumpta Santacreu, Dolors Claret, Josep Vilarmau, i a la guitarra clàssica Martí Riera
  • Intervenció de Jaume Cabré, premi d'Honor de les Lletres Catalanes 2010, filòleg, catedràtic d'institut, professor universitari i membre de l'Institut d'Estudis Catalans. Destaca la seva obra com a guionista de televisió i com a  novel·lista. Ha publicat, entre d'altres novel·les: "Senyoria" (traduïda a 10 idiomes), "L'ombra de l'eunuc" (traduïda a 5 idiomes)  o "Les veus de Pamano"(traduïda a 13 idiomes)
  • Presentació de la "Declaració del Bages per la Independència"

Finalment, Marta Torra va explicar que des del Bages es participarà en la consulta sobre la independència que tindrà lloc a Barcelona el 10 d'abril per mitjà de voluntaris que es poden inscriure enviant un correu a manresadecideix@manresadecideix.cat (més informació a la web de Manresa Decideix: www.manresadecideix.cat. Va recordar que per assistir a la Nit del Bages per la Independència i al sopar corresponent, cal fer reserva anticipada de places abans del 10 d'abril, amb un ingrés al compte de CatalunyaCaixa 2041 0055 58 0040033402. Preu del tiquet: 28 €.

COMENTARIS

+7
-3
preus...
això no és, 30/03/2011 a les 23:47
I els joves que no hi podem assistir??? com poseu 28 euros d'entrada? això no és moviment popular...
Som molts els joves(i els no joves també que carai) que ens agradaria assistir-hi i no podrem fer-ho!

Organitzarem una botifarrada per la independència el mateix dia a la mateixa hora, preu 3 euros.
+9
-2
Tot depèn del valor que hi dones a les coses.
Anònim, 31/03/2011 a les 01:41
Hi tan que hi podeu assitir !!!

Tot depèn del valor que hi dones a les coses.

Concert Sopa de Cabra a Barcelona entre 25 i 55 euros l’entrada. Si te’n vas de tapes un dissabte et prens un o dos Frankfurts i una o dues cervesa quan val?. etc....
Quant et gastes en mòbil al mes enviant SMS ???

Un bon sopar amb amics, música, poemes i per Catalunya no val 28 euros ?

També es pot organitzar una botifarrada però un altre dia que si no podrem venir.

Si es vol la independència no s’ha de ser classista i han de ser tots es sectors socials i s'han d’organitzar actes diversos no només botifarrades, que també.

Que vol dir popular ? només uns ? o tots ?

Pius
+5
-6
vaia tela
Anònim, 31/03/2011 a les 02:38
Amb la mà de coses que es podrien fer, teniu els nassos d'organitzar això? Sembla que estigueu tan aburgesats com els polítics, fent sopars a 28 euros per celebrar un acte democràtic tant gran com van ser les consultes en comptes de fer alguna cosa important i amb ressó que tornés a posar la independència a l'agenda política com podria ser una manifestació, marxa de torxes, concentració,cadena humana...Sincerament, ho trobo patètic.
+9
-2
Tornem- hi
Anònim, 31/03/2011 a les 09:19
Això costarà !

Es que només hi ha una manera de fer les coses?, la marxa de torxes també es fa, les manifestacions també es fan , tan sols s’ha d’estar informat de tot el que es fa i veuràs que es fa el que dius i molt més. Trobaràs tota la informació a Internet.

Es que en un país normal tan sol i caben les classes populars com insinues , em sembla que es necessita tothom, polítics, empresaris, metges , transportistes, artistes , botiguers, parats, etc...

O et penses que s’aconseguirà la independència només a base de botifarrades tan sols?. Que també.

I posats a criticar tan sols t’has d’arremangar les mànigues i organitzar alguna cosa.

Pius
+1
-0
Última pinzellada
Anònim, 01/04/2011 a les 17:21
Al fil dels comentaris:

Hara me'n adono que som un pais de burgesos, Sopa de Cabra ha venut durant aquest matí de divendres 16.500 entrades del segon concert a una mitjana de 30Euros l'entrada, i al revenda no vulguis sabér, els joves no hi podràn assitir ?.

És fàcil fer demagògia oi ?

Apa bon cap de setmana, a tots i a totes.

Pius

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dilluns
15°C  23°C
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: