Redacció | Actualitzat el 09/03/2011 a les 16:21h

Artur Mas presidirà l'acte institucional dels 750 anys de Sant Andreu

Durant l'acte es presentarà el llibre "Un hospital de 750 anys", de l'historiador Marc Torras. Al vespre assistirà a la presentació de Valentí Junyent com a candidat de CiU a les municipals

El president de la Generalitat, Artur Mas, en una imatge d'arxiu. Foto: Oriol Vàzquez/ACN

El proper dilluns, 14 de març, l'hospital de Sant Andreu celebrarà l'acte central de commemoració del seu 750è aniversari, amb la presència del president de la Generalitat, Artur Mas. Mas arribarà a 2/4 de 8 del vespre al centre, on es reunirà amb els responsables de la Fundació Sociosanitària de Manresa. Després començarà l'acte públic a la Sala Gòtica de l'hospital, amb la intervenció de Josep Camprubí, president de la Fundació. Seguidament, l'historiador i arxiver comarcal, Marc Torras, presentarà el llibre "Un hospital de 750 anys", que s'ha editat amb motiu d'aquest aniversari i que repassa els set segles i mig d'història de Sant Andreu, que va començar essent un espai d'acollida per a captaires i indigents i s'ha acabat convertint en un equipament sociosanitari de primer ordre. En l'acte institucional, també intervindran Manel Valls, director general de la Fundació, i el clourà la intervenció d'Artur Mas.

La primera notícia documental de l'hospital de Sant Andreu de Manresa és de l'any 1260. Per celebrar els seus 750 anys, s'han programat, des de fa mesos, una sèrie d'activitats que han inclòs, entre d'altres, una jornada científica que va comptar amb la participació de l'expert en geriatria Laurence Rubenstein, l'elaboració d'un DVD que recull la memòria històrica de diverses persones que han estat relacionades amb el centre, i una exposició a el Casino –que es pot visitar fins al 27 de març- que repassa la història de l'hospital, reprodueix espais antics ja desapareguts i mostra material original d'aquests 750 anys de vida.

L'hospital actual
La història recent de l'hospital de Sant Andreu que coneixem actualment s'inicia a finals de la dècada dels 80. Fins aquell moment, Manresa tenia 5 hospitals d'atenció de malalts aguts, però l'aparició d'una ordre estatal de classificació segons nivells assistencials va iniciar una època de problemes econòmics per a aquests centres que va desembocar en la necessitat d'iniciar un procés de concentració de l'activitat assistencial. A finals dels 80, es va plantejar la fusió entre l'hospital de Sant Andreu i l'hospital de Sant Joan de Déu, que va cristal·litzar en el naixement de l'Hospital General de Manresa. Inicialment, aquest nou hospital ocupava part de les instal·lacions de Sant Andreu mentre esperava que acabessin les obres de remodelació de Sant Joan de Déu. Quan l'any 91 es van finalitzar els treballs, Sant Andreu va recuperar els seus espais i, a partir de l'any 1992, va iniciar la seva activitat sociosanitària, tal com la coneixem avui en dia. Va començar amb 32 llits concertats, però l'activitat ha anat creixent fins a l'ocupació total d'espais. Actualment, l'hospital de Sant Andreu, que forma part de la Fundació Sociosanitària de Manresa, compta amb 191 llits d'internament distribuïts en llarga estada, convalescència, cures pal·liatives i psicogeriatria; 58 places d'hospital de dia amb servei de transport propi (psicogeriàtric i terapèutic); i altres serveis com consultes externes per a gent gran, PADES, UFISS i SAD. L'hospital dóna feina a més de 200 persones, el seu pressupost anual de funcionament és de més de 10 milions d'euros i atén més de 4.000 persones cada any.

Al vespre, assistirà a la presentació pública de Valentí Junyent com a candidat a les municipals
L'acte, obert a tots els ciutadans, serà el proper dilluns 14 de març a partir de les 20.30 hores a la Torre Busquet, Carretera de Viladordis s/n, Manresa.


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dilluns
15°C  23°C
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: