Redacció | Actualitzat el 03/03/2011 a les 12:37h

La FUB comença un cicle de conferències de ciències de la salut

El filòsof Francesc Torralba inaugurarà el cicle de conferències el dia 8 de març

Francesc Torralba. Foto: Particular

Contribuir a una formació transversal, més enllà dels continguts curriculars i específics de cada titulació. Aquest és l'objectiu del nou cicle de conferències trimestrals que posa en marxa el dia 8 de març l'Escola Universitària de Ciències de la Salut de la Fundació Universitària del Bages (FUB). El cicle s'inaugurarà amb la conferència del reconegut filòsof i assagista, Francesc Torralba, que pronunciarà la xerrada titulada "El respecte a la intimitat: signe d'excel·lència".

Segons la directora de l'Escola Universitària de Ciències de la Salut, Imma Ubiergo, el cicle tractarà temes que puguin ser d'interès tant per als alumnes d'Infermeria, Fisioteràpia, Logopèdia i Podologia, com per a professionals de l'àmbit de la salut o el públic en general. En aquest sentit, explica, es buscarà que els temes puguin ser d'interès per a un públic ampli i "defugirem temes que puguin ser molt tècnics i que ja formen part dels continguts curriculars dels estudis". També es procurarà que els ponents siguin persones de prestigi reconegut i conegudes en el seu àmbit.

Francesc Torralba
Francesc Torralba inaugurarà el cicle de conferències el dia 8 de març, a les sis de la tarda, a la sala d'actes de la FUB. Torralba és director de la Càtedra Ethos de la Universitat Ramon Llull.

Nascut a Barcelona l'any 1967 va estudiar Filosofia a la Universitat de Barcelona i Teologia a la Facultat de Teologia de Catalunya. Va ampliar estudis a la Universitat de Copenhaguen. Allà hi va aprendre danès per aprofundir en el pensador Soeren Kierkegaard, el protagonista de la seva tesi doctoral, que li va merèixer el Premi Extraordinari de Doctorat a la millor tesi de la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona l'any 1992. El seu coneixement d'aquest personatge també li han merescut la vicepresidència de la Societat Hispànica d'Amics de Soeren Kierkegaard, de qui n'ha traduït diverses obres del danès al català.

Torralba també és conegut com a assagista. És autor de més de 50 llibres de filosofia, col·labora amb revistes especialitzades i amb mitjans de comunicació i ha treballat en estudis i projectes d'investigació. La seva obra escrita se centra en l'anàlisi de qüestions centrals per a l'existència humana, com el sofriment, el silenci, la mort, Déu, el sentit i la llibertat.

Actualment exerceix com a professor a la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Com a docent, també imparteix cursos i seminaris en universitats de l'Estat Espanyol i de Sud Amèrica.

Cinema i atenció sanitària per la segona conferència
En aquests moments ja s'ha programat també la segona de les conferències del cicle. Es titularà "La relació amb el pacient, una visió des del cinema" i anirà a càrrec del doctor en Psicologia, Xavier Clèries. Clèries plantejarà una reflexió sobre la relació entre sanitaris i pacients a partir d'escenes cinematogràfiques.

A més de doctor en Psicologia, Clèries és especialista en psicologia clínica, màster en desenvolupament organitzacional sanitari, professor col·laborador habitual de l'Institut Borja de Bioètica i coordinador de l'Àrea de Comunicació Assistencial de l'Institut d'Estudis de la Salut i de la Fundació Doctor Robert. Dirigeix el curs de postgrau "La comunicació, competència emergent per als professionals de la salut" i ha publicat els llibres "La comunicación. Una competencia esencial para los profesionales de la salud", "El paciente tiene la palabra", "Interculturalidad y salud"i "Aprender en entornos sanitarios".

Aquesta segona conferència del cicle tindrà lloc el dia 26 de maig, a les sis de la tarda.

Navega per les etiquetes

fubconferència

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dilluns
15°C  23°C
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: