Redacció | Actualitzat el 05/11/2010 a les 12:53h

«Gelabert Azzopardi 30 anys» rep l'escalf del públic de la Mediterrània

Cesc Gelabert: "Estem condemnats a ballar sempre"

Cesc Gelabert i Lídia Azzopardi, dijous a l’exposició Foto: Pauta

La sala d'exposicions de Fundació Caixa Manresa va acollir, ahir a la tarda, la inauguració de l'exposició "Gelabert Azzopardi, 30 anys", que fa un repàs a la trajectòria de la reconeguda companyia. El públic va omplir una bona part de la sala, en un dels primers actes de la Mediterrània, Fira d'Espectacles d'Arrel Tradicional, que se celebra a Manresa fins aquest diumenge. El ballarí i coreògraf barceloní Cesc Gelabert, juntament amb Lydia Azzopardi, van ser presents a la inauguració, poca estona abans de sortir a l'escenari del teatre Kursaal per representar l'espectacle inaugural de la fira, "Belmonte".

En la inauguració de l'exposició hi va intervenir el president de Fundació Caixa Manresa, Manel Rosell, qui va parlar de Gelabert Azzopardi com "una companyia fonamental del panorama internacional de la dansa" i va explicar que l'exposició té el doble objectiu de "contribuir a difondre el treball de la companyia i també donar-li el reconeixement que es mereix". Rosell va posar de manifest "la força que tenen les aliances", en al·lusió a la col·laboració de Fundació Caixa Manresa amb la Fira Mediterrània, i va mostrar la seva disposició a mantenir aquesta col·laboració. Rosell va concloure que la feina d'artistes com Gelabert i Azzoppardi "no és efímera, i ens agradaria que aquesta exposició tampoc. És una feina que ens posa la pell de gallina".

Al seu torn, Cesc Gelabert va afirmar que "la dansa no té la precisió de la paraula, però no és un sense sentit. Estem condemnats a ballar sempre". Segons ell, "al món de la dansa habitualment no tenim gaire temps d'aturar-nos a reflexionar i fer memòria. Gràcies a aquesta exposició ho hem fet", i per això va agrair la iniciativa de Fundació Caixa Manresa.

Per la seva banda, el regidor de Cultura de l'Ajuntament de Manresa, Ignasi Perramon, també va considerar molt positiu que aquest any "es reprodueixi la bona col·laboració entre fundació Caixa Manresa i la Mediterrània", mentre que el director del Centre de Cultura Popular i Tradicional Catalana, Ramon Fontdevila, va assegurar que una fira com la Mediterrània es construeix sobretot "a partir de la complicitat i proximitat". Fontdevila va recordar que Caixa Manresa es va sentir vinculada amb la fira des del primer moment i en va finançar una part, i que ara, tretze anys més tard, continua aportar-hi finançament però, més enllà d'això, "hi creu fermament. No estem parlant només de diners, sinó d'emocions. Aquesta exposició és fruit de l'entusiasme i la complicitat, i té un contingut emocionalment molt potent. Aquesta complicitat de la Fundació s'ha d'agrair".

L'exposició que repassa la trajectòria de la companyia es podrà veure a la Sala d'Exposicions de Caixa Manresa fins al 16 de gener de 2011, els dies feiners, de 18 a 21 h, i els festius, de 10 a 14 h i de 18 a 21 h.


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dilluns
15°C  23°C
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: