Sadurní Rovira | Actualitzat el 16/10/2010 a les 20:57h

Navàs recorda el tèxtil amb el nou monument al teler

Ha quedat instal·lat al parc de l'estació

Navàs ha inaugurat el monument al teler aquest dissabte. Foto: Sadurní Rovira

Navas ha inaugurat aquest dissabte un monument al teler com a recordança del passat tèxtil de la població que va arribar a tenir fins a quinze fàbriques tèxtils.

L'acte que ha aplegat un centenar de persones, presidit pel president del Consell Comarcal del Berguedà Sergi Roca, que juntament amb l'historiador local Josep M. Badia i l'alcalde de la població Josep Oliva han estat els encarregats de descobrir el plafó informatiu que recorda el motor de tota la conca del Llobregat que ara forma part del Parc Fluvial.

Aquest teler dels anys 50 model Espasa era  fabricat per l'empresa Bracons i Riera de Roda de Ter i ha estat instal·lat dins el parc de l'estació, que precisament ara fa un any es va obrir al públic després d'urbanizar tota l'àmplia zona que temps enrere ocupava l'antiga estació de tren.

Navega per les etiquetes

tèxtilinauguraciómonument

COMENTARIS

+14
-0
Què maco !
Anna, 18/10/2010 a les 01:17
Us felicito Navassencs/ques!
Navàs és un poble exemplar, la defensa del nostre Patrimoni és impecable! Arreu on vas, dins del nucli urbà podeu vore una alta gamma d' edificis Modernistes, per no fer esmena de les majestuoses bòbiles, orgull del seu passat obrer. També aquest Cinema Espanyol que teniu és digne de contemplar, a la voreta del Cinema hi ha un gran exemple de que les rehabilitacions que heu seguit en aquest poble reflecteixen al 100% la realitat dels edificis que estaven construïts.
No parlem pas del gran estat del manteniment en que es troba l' escorxador municipal, gràcies als fabulosos arquitectes que teniu contractats.
I si esteu cansats/des de visitar tants edificis i tants maons podeu prendre un descans al meravellós parc de l' Alzineta sota l' ombra de pins centenaris ( fins i tot pregar a la verge).
Que n' és de maco el poble de Navàs ! que Inauguren un teler i diuen que defensen el Patrimoni, és com jugar al vell joc del parxís, en mato 1... i compto 20 !
+12
-0
monuments
Pardal, 18/10/2010 a les 09:08
Un monument a les persones que es dediquen a destruir el patrimoni de Navàs i després es gasten els diners (en temps de crisi) en fer monuments.... són uns cracs!!! Els navassencs no ens mereixem això.
+7
-0
i l'arbre
Anònim, 18/10/2010 a les 10:10
pregunto si l'arbre del primer terme de la foto està malalt, o trist. ?
oh ha passat la tardor abans per Navàs ?
+8
-0
quina cara!
Indignat, 18/10/2010 a les 10:39
Quina cara que te el senyor alcalde de Navàs ,despres de tallar els pins i voler tirar el cine (per sort de moment no ha pogut)ara inagura un monument al pasat textil del poble... aixo es una broma o que, no es pasat textil el CINE DE LA COOPERATIVA OBRERA LA FRETARNITAT. ja ni ha prou d'actituts prepotens "senyor oliva escolta el poble" SALVEM EL CINE!!! NO A L'ENDERROC.
+10
-0
Més, més , més
teixidora, 18/10/2010 a les 10:49
I jo em pregunto: La gent està tan contenta d'haver treballat en una fàbrica tèxtil com per fer un monument? Algú de l'Ajuntament hi ha treballat mai en una fàbrica textil? Quin alegria, tenim un monument a la feina més divertida i enriquidora que mai s'ha vist a Navàs! Ja tenim un teler, ja podem seguir enderrocant altres cosotes.... que els constructors es frissen.... !!!
+6
-0
cuanta rao teniu
carme, 18/10/2010 a les 21:12
Felicito als que heu escrit els comentaris anteriors per expressar tan be el que molts pensem.Estem ben apanyats amb aquest ajuntament, aqui a Navás......

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dilluns
15°C  23°C
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: