Redacció | Actualitzat el 07/10/2010 a les 09:30h

Els Mossos asseguren que la manca de cobertura «cada cop va a més»

El sindicat denuncia que fins i tot el dia de la vaga general no es podien posar en contacte entre ells

Aviat farà un any que els Mossos de Manresa van denunciar l'existència de punts negres de cobertura mòbil que impedien que els agents es poguessin comunicar entre ells. Doncs bé, segons ha pogut saber l'ACN, els problemes encara persisteixen malgrat que el Sindicat dels Mossos d'Esquadra (SME-CCOO) ha enviat ja dues cartes de queixa al director general de la policia, Joan Delort. Segons ha denunciat aquest sindicat, se senten desemparats i denuncien que l'administració no els fa cas, al mateix temps que reivindiquen que es tracta d'una qüestió que afecta sobretot i en primer lloc la seguretat de la ciutadania. "Cada cop va a més i no s'hi posa solució", exclama el portaveu sindical, Antoni Castejón.

"El dia de la vaga general era impossible comunicar-se", resumeix a l'ACN el portaveu de SME-CCOO, Antoni Castejón, per posar de manifest la gravetat de la situació en la que han de treballar els mossos, que a causa d'un problema de cobertura que afecta amb intensitat el Bages ni els "walkie-talkies" individuals ni les emissores dels vehicles funcionen. "A Manresa és un tema constant", afirma, tot denunciant que els agents hagin de recórrer -"segons la seva responsabilitat personal"- al seu mòbil particular per tal de posar-se en contacte. "És un tema de seguretat, ja que el més bàsic és poder activar els vehicles quan hi ha una urgència o casos de risc" en què per exemple s'han de demanar reforços o avisar els serveis d'emergència, apunta.

En aquest sentit, diu no entendre"com no s'ha buscat una solució a aquest problema", que és especialment greu a la comarca del Bages, on molts mossos no tenen cobertura fins al punt que ni la central operativa que activa els agents pot contactar amb ells. "Això no són maneres", etziba Castejón, que adverteix que "si hi ha un incident o un acte violent els mossos estan venuts igual que els ciutadans".

"Ho estem denunciant des de fa molt de temps i estem igual o pitjor", alerta Castejón, que qualifica d'"inadmissible" que una ciutat de les dimensions de Manresa no disposi de cobertura suficient. Castejón explica que els mossos han de recórrer als seus telèfons personals per tal de realitzar la seva feina i s'exclama pel fet que fins i tot en un dia tan important com la vaga general no hi havia cobertura "ni a la central, ni a comissaria, ni a les diferents zones on s'estava treballant", tal com va succeir també la vigília de l'Onze de Setembre.

Ara bé, aquest problema que abans afectava també altres poblacions, com ara Berga, Banyoles o Barcelona -on era encara més "greu" atès el volum de feina-, "sembla ser que més o menys s'ha anat solucionant", admet Castejón. Cosa que no ha passat a Manresa: "Cada cop va a més i no s'hi posa solució", lamenta. És per això que segons han avançat a l'ACN estan treballant en l'elaboració d'una nova carta -i ja serà la tercera- adreçada a Delort, demanant-li una solució al problema "de manera immediata".

Segons alertava SME-CCOO en un dels escrits que va fer arribar a Delort, el problema de manca de cobertura es va començar a produir quan es va inaugurar la comissaria de Terrassa i el departament va canviar de companyia de comunicacions. A partir d'aquest moment, Manresa i Terrassa van començar a compartir repetidor i des de llavors que els mossos de Manresa tenen problemes de cobertura.

Navega per les etiquetes

coberturavaga 29-smossos

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dilluns
15°C  23°C
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: