Redacció | Actualitzat el 16/06/2010 a les 14:33h

Les places del Carme i Montserrat començaran a transformar-se a l'estiu

Aquest estiu es preveu iniciar les obres de les places Carme i Montserrat. Aquestes dues intervencions reforçaran el procés de renovació del Nucli Antic. En el cas de la plaça del Carme, la intervenció permetrà estendre les millores de la plaça Major i en el cas de la plaça Montserrat, completaran la renovació de la façana sud pel costat de la fàbrica Balcells i els Jutjats. Les dues intervencions es financen amb un 50% del cost d’aquestes dues obres es finançarà amb el Pla de Barris de la Generalitat de Catalunya, i la resta anirà a càrrec del municipi.

El projecte de la plaça del Carme preveu la divisió de l’espai en dos nivells diferenciats: el del passatge dels Amics i el de la plaça del Carme. A l’espai de la plaça del Carme s’hi han definit dos àmbits: el corresponent a la plaça pròpiament i el de l’embocadura del carrer del Carme que té una pavimentació a un sol nivell feta als anys 1980.

L’actuació a la plaça del Carme, a banda d’una millora substancial de la urbanització anterior, comporta urbanitzar l’espai deixat per l’enderroc d’un edifici, construït fa uns 25 anys, entre el carrer del Carme i l’accés a la plaça Serrarols.

El projecte s’emmarca en el conjunt d’actuacions de millora de l’espai públic que pretenen recuperar la qualitat de vida del centre històric de la ciutat. Aquestes actuacions de millora de l’espai públic s’ha demostrat que són un element necessari en el procés de regeneració física i social d’aquesta part de la ciutat. L’ordenació coincideix amb els criteris generals definits per a tot el nucli antic.

Pel que fa al projecte de la plaça Montserrat, també es divideix en dos espais diferenciats, el del carrer Campanes i el de la plaça Montserrat entesa com l’espai situat entre el carrer dels Llops i el carrer Campanes.

L’actuació a la plaça Montserrat, a banda d’una millora substancial, comporta una ampliació important de la seva superfície. Bona part de les finques enderrocades del carrer Arbonés que no han estat ocupades pel volum del nou palau de justícia es converteixen en nou espai públic que eixamplarà la plaça.

L’encàrrec dels veïns és que la plaça faci funcions d’estada i repòs, espai de prioritat per als vianants i que permeti la realització d’actes com el Correfoc.

Espai d’estada i repòs
Aquest criteri es concreta amb aquestes actuacions:
  • configuració de tres espais arbrats per estar-s’hi i seure-hi:
    • a la mateixa plaça Montserrat
    • a un espai situat entre el Palau de Justícia i el carrer Campanes
    • a un espai a tocar del carrer dels Llops i el carrer Arbonés.
  • manteniment de vistes cap a la Seu
  • un dels espais arbrats (el que estarà situat entre el Palau de Justícia i el carrer Campanes) es configura com un mirador cap al riu.
Espai de prioritat per als vianants
Aquest criteri es concreta amb les següents actuacions:
  • prioritat pels vianants a tot l’espai
  • delimitació de l’espai destinat al pas de vehicles (amb arbrat i elements de mobiliari)
  • desaparició de l’aparcament a la plaça Montserrat
  • reserva d’un espai suficient per la possibilitat d’aturada momentània de vehicles a prop del Conservatori. Aquesta actuació ha tingut en compte l’aportació feta per l’equip directiu del Conservatori Municipal de Música de Manresa
  • habilitació d’un espai regulat com a càrrega i descàrrega al carrer Campanes
Correfoc
S’ha tingut en compte que aquest espai és un dels escenaris per on passa el Correfoc. En aquest sentit, s’ha previst:
  • desplaçar l’espai destinat al desenvolupament del Correfoc. En concret, es preveu que es desenvolupi a la zona pròxima al Palau Judicial
  • instal·lar pilones retràctils per tal de possibilitar-ne el seu desenvolupament
Cal tenir en compte que la urbanització de la plaça Montserrat també forma part de la renovació de la façana sud, ja que permet avançar en el retrobament de la ciutat amb el riu i la revitalització de l’activitat urbana i comercial de la part sud del Nucli Antic.

Recordem que els principals projectes que inclou la renovació de la façana sud són:
  • la renovació del camí dels Corrals
  • la plaça de la Reforma i el carrer Alfons XII
  • el Palau Judicial
  • la construcció de la rotonda de Sant Marc
  • la creació d’un nou vial entre la plaça de la Reforma i el carrer Apotecari,
  • el carrer dels Llops, la plaça Montserrat i el carrer Arbonés, integrant la fàbrica Balcells a la nova façana sud.
La remodelació de les places del Carme i Montserrat seguiran els criteris marcats pels veïns, comerciants i els principals usuaris de cada un d’aquests dos espais públics. Aquest procés s’ha desenvolupat a través de dos processos de participació ciutadana que han funcionat en paral•lel. Una primera fase d’aquest procés va ser d’informació, debat i elaboració de propostes, que es va fer a finals d’any i una segona fase de retorn i debat de la proposta elaborada pels serveis tècnics municipals seguint els criteris expressats per la ciutadania en la primera fase, que es va fer a finals de febrer. Els dos processos han culminat amb la presentació de del projecte d’urbanització, els mesos de maig i juny.

Navega per les etiquetes

plaça montserratplaça carmeobres

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dilluns
15°C  23°C
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: