Redacció | Actualitzat el 10/04/2010 a les 11:56h

Els sindicats aposten per les consultes

USTEC, UGT, CGT, Unió de Pagesos i CCOO han participat aquest divendres en el debat entre agents sindicals organitzat per Manresa Decideix!

Taula de sindicats. Pius Cisa
Aquest divendres s'ha fet el primer dels tres debats previstos sobre la independència, amb la participació dels representants de 5 sindicats obrers. Tots cinc han coincidit a defensar el dret d'autodeterminació del poble català, així com de les consultes sobre la independència, com un exercici lògic dels principis de llibertat d'expressió i de participació democràtica directa.

D'altra banda, tot i les diferències ideològiques entre els diferents sindicats, així com les particularitats sectorials en l'àmbit d'actuació de cada un d'ells, tots van valorar que amb la independència s'acabaria el dèficit fiscal de Catalunya i, per tant, es podria disposar de més recursos econòmics, però que això no garantiria necessàriament un millor benestar dels treballadors, ja que –com és lògic– la distribució dels recursos (més abundants o menys) depen de la voluntat política dels governants que hi hagi en cada moment (també en una Catalunya independent) i del model econòmic i de serveis públics que s'impulsi. Els cinc representants sindicals, per tant, cadascun amb els seus matisos ideològics, van sotmetre l'audiència a un bany de realisme sà i convenient. Cal dir, però, que aquests mateixos arguments (totalment vàlids) serveixen per valorar la hipòtesi contrària: la continuïtat de Catalunya al si de l'estat espanyol; perquè, en efecte, hi ha alguna garantia que continuar pertanyent a Espanya s'aplicaran polítiques socials més beneficioses per a la població treballadora?

Aquest interessant debat, molt enriquidor en arguments, va ser protagonitzat pels cinc sindicalistes següents: Xavier Diez (USTEC), Mercè Gómez (UGT), Lluís Martínez (CGT), Salomó Torres (Unió de Pagesos) i Lluís Vidal Sixto (CC.OO.).

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Bages
dilluns
15°C  23°C
dimarts
14°C  28°C
dimecres
17°C  27°C
Vés a: Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

Vine a fer el vermut a la terrassa amb vistes al Monestir

A més es farà el taller familiar "De l'hort al plat", per acostar a la nostra cuina els productes de temporada

L'actualitat al #Bages, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: