Empresa

Indústries Ponsa es trasllada a Madrid per la situació política que viu Catalunya

Asseguren que ho fan amb l'objectiu de guanyar estabilitat i donar garanties als seus clients i treballadors

| 11/10/2017 a les 19:43h
Arxivat a: Economia i Empresa, referèndum, Madrid, Industries Ponsa, empresa
Façana principal de l'empresa Indústries Ponsa | Ponsa
La companyia de Manresa, Indústries Ponsa, especialitzada en la fabricació de cintes tèxtils, ha confirmat el trasllat de la seva seu social a Madrid. Segons ha explicat a l'ACN una de les representants del seu consell d'administració, Laura Ponsa, el motiu és la inestabilitat política, i les diverses preguntes que s'han generat entre els seus clients davant la possibilitat d'una Catalunya independent. "Els hem de donar garanties que continuarem treballant amb l'euro, i hem de donar estabilitat als nostres treballadors". Ponsa ha assegurat que, de moment, la planta de producció continuarà a Manresa i, per tant, es garanteix la continuïtat de tots els seus treballadors. L'empresa té actualment un centenar de treballadors i en l'últim exercici va facturar 16 milions d'euros. Aquesta és la primera empresa de la Catalunya Central que trasllada la seva seu social a causa de la situació política del país.

Indústries Ponsa, fundada l'any 1828, es dedica a la fabricació de cintes tèxtils. L'empresa, a banda de la planta de Manresa, té tres centres de producció més a Xina, Romania i Osca. La fàbrica de la capital del Bages va facturar en el darrer exercici un total de 16 milions d'euros i va obtenir un benefici 1,5 milions d'euros. Del global de vendes, un 70% s'exporta a països europeus i un 30% es ven a l'Estat (un 5% a Catalunya). actualment la companyia està gestionada per la vuitena generació de la família Ponsa. 

COMENTARIS

Quins cagats!
Anònim, 11/10/2017 a les 20:17
+32
-27
No cal dir res més. I quant siguem indepednents i gaudeixin d'un país més solvent i endreçat tornaran dient que els va saber greu haver-ho de fer, però que la "pela és la "pela". Cal prendre'n nota!
a la metda
Anònim, 11/10/2017 a les 20:48
+19
-28
Quina colla de desgraciats el ponsa tania que ser la pela la pela sera el mes milionari del cementiri municipal😃😃😃😃
Uiiii
Anònim, 11/10/2017 a les 20:57
+18
-22
A l'igual es pensen que aixi milloraran els seus números i es posaran al dia amb les nòmines.
Que mal pinta el golpe, el ostiazo será histórico.
Anònim, 11/10/2017 a les 21:16
+25
-16
Lo que quedaba por ver, estampida de empresas en la Catalunya profunda.
Caldrà vore quins incentius els donen
Anònim, 11/10/2017 a les 21:34
+19
-24
Segurament zero impost de societats. a això se li diu competencia deslleial i caldria denunciar-ho. Un detallet si aneu a la seva pagina web hi han 8 idiomes sent el primer l´español. Adivinarieu quin falta? evidentment el català. curiós!!!!!
SI van marxant empreses serem una regió pobra
Anònim, 11/10/2017 a les 22:52
+14
-9
Espanya anirà xuclant empreses i de mica en mica ni com Suissa ni com Dinamarca.
Com a molt com Grecia
Looser
Jordan, 12/10/2017 a les 02:30
+15
-17
Una facturacio de 16 milions amb la estructura que te aquesta empresa es patetica. No m’ extranya que estigui cagat , pero de la seva gestió.Que foti el camp ja. I a sobre, portava les nenes al Opus dei. Bye Bye, Us ho diu un lliberal, no un de la CuP. A cAGAR al riu, loosers!!!!!
Bola de vidre
Anònim, 12/10/2017 a les 08:33
+11
-13
Hi ha gent que va amb una bola de vidre a la mà. La Ponsa una d'elles, que diu que una catalunya independent no tindriem l'euro. Milers d'economistes ho desmenteixen, però clar la Ponsa és també economista, oi?
Només la seu social
An, 12/10/2017 a les 08:36
+13
-6
Canviar la seu social només és una mesura de seguretat per a salvar l'empresa durant l'impasse. No té perquè implicar la fuga de l'empresa. Però si tant els burxen... poster sí que faran un cop de cap.
Ostres
Anònim, 12/10/2017 a les 09:49
+10
-9
Clar que els hi han promès avantages, si no no marxarien. Això si, i les facilitats que els hi hem donat aquí, ho haurien de tornar. O NO?
Ai, catalanets!
Anònim, 12/10/2017 a les 11:41
+28
-14
Ponsa ha marxat perquè ha de salvar la seva activitat i la seva xifra de negoci i, per tant, evitar que els seus empleats vagin a l'atur. O espereu que el mercat de la resta d'Espanya ens segueixi comprant si ens independitzem (!)?

Ja sumen uns centenars les empreses que fugen en estampida de Catalunya. De moment només les seus socials, més endavant es portaran la producció i, amb això, els treballadors que vulguin seguir a l'empresa o prefereixin quedar-se a l'atur.

Una Catalunya fora d'Espanya quedaria també fora de la Unió Europea, això ho sap fins el més ximple. Doncs un nou Estat, el català, ha de demanar l'entrada a la UE i pregar a la moreneta perquè cap país membre boicotegi la seva entrada. Ho tenim malament, ja que aquest miracle ni tan sols la moreneta podria fer-ho. I més tenint en compte que les imatges ni pensen ni es mouen. Són simplement ídols. És clar que, de la fantasia nazionalista es pot creure qualsevol cosa.

Catalunya sense Espanya i la Unió Europea no arriba a representar a penes l'1% del PIB de la Unió. Així que s'esperin asseguts els nazionalistas esperant que vinguin els de la UE a implorar-los que entrin en la seva Unió, etc.

D'infantils sou una estona. Cal veure com us deixeu enganyar amb l'estafa de la Catalunya rica i plena sense Espanya i la Unió Europea.



(!) La independència és impossible sense pacte o sense guerra. I amb dos milions de votant pel si; és a dir, sobre un 36% del cens electoral català no hi ha independència que valgui. L'independentisme és minoria.
Ai catalanet
Anònim, 12/10/2017 a les 14:21
+7
-12
I canvian de seu social solucionaran el tema, au va, ja sabem el tarana de industrias ponsa, mala gestio aqui i a lq meca
Boicots
Josep de Manresa, 13/10/2017 a les 11:56
+6
-2
Si ens posem a boicotejar la pregunta es, Catalunya te capacitat per fer boicot, la resposta es si, els espanyols que ho dubtin que ho preguntin a llet Pascual.
Al racó de pensar
Anònim, 13/10/2017 a les 15:49
+8
-2
Es tracta d'una empresa privada, pot fer el que cregui convenient, com si es vol trasladar a la Xina. Són els SEUS diners els que están en joc.

Potser a qui haurieu de criticar és al vicepresident d'Omnium Cultural, senyor Joan Vallbé, apoltronat en el Consell d'Aministració de la societat de valors GVC Gaesco i que ha traslladat la seu a Madrid.

Aneu fent cas dels polítics que us portaran on ells els interessa. El gran Artur "El Mesies" va profetitzar que no marxaria cap banc de Catalunya, i mireu on estem; on són ara Banc de Sabadell i La Caixa???

Comencem a posar seny i a pensar amb el cap. El Mobile World Congress s'està pensant de retrasar el congrés de 2018, i pel 2019 ja s'estan fregant les mans Munich, Milà i Paris, i això nomes és l'inici de la misèria.

Deixeu de pensar que som el malic del món i que sense nosaltres aquest món no existiria. Que comencin a parlar clar de les conseqüències i facin el favor de posar fil a l'agulla, ah¡¡¡ i us proposo que apart de veure TV3 i Catalunya ràdio, escolteu també d'altres emissores de tots els colors, i llavors un cop reunida tota la informació, penseu que és el que els interessa dir-vos uns i que els interessa dir-vos els altres, i un cop escoltats a tots, podreu treure les vostres conclusions, però mentre hi hagi pensament únic, no en sortirem.
Cutxi citxi
Anònim, 14/10/2017 a les 13:40
+2
-1
Tots plegats podeu anar a pastar fang!

Uns volen la independencia per seguir,nos saquejant sense supervisors i altres volen que seguim sent els borregus finançadors de l.estat....

No se com s.ha d'arreglar.....
Marxeu de debò si-us-plau
pepdelabarretina, 16/10/2017 a les 00:54
+0
-2
Sap molt greu que marxin només per crear malestar i por, quan realment saben que Catalunya serà un pais del tot solvent quan sigui independent. Han rebut la trucada del gobierno i com xaiets els fan cas.
Jo els proposo que marxin de debò. Ja en vindran d'altres.