Referèndum: L'endemà

Convoquen per a avui des de Barcelona una concentració de suport a la Guàrdia Civil de Manresa

A les 8 del vespre sortiran cotxes particulars i algun autobús des de davant del Col·legi Santa Isabel de la capital del país

La convocatòria aclareix que només estaran permeses "banderes espanyoles actuals o sense l'escut, i banderes catalanes"

, Manresa | 06/10/2017 a les 18:10h
Arxivat a: Política, guàrdia civil, espanyolisme
Caserna de la Guàrdia Civil de Manresa | Pere Fontanals
Segons ha conegut NacióManresa, cotxes particulars i autobusos vindran avui al vespre des de Barcelona fins a Manresa per donar suport a la Guàrdia Civil amb una concentració que es farà sobre les 9 davant de la caserna del cos policial a Manresa. Des de les darreres manifestacions independentistes que van aplegar primer 10.000 persones i després 28.000 davant del quartel, l'espanyolisme ha tingut la caserna manresana com a referent de "resistència" a l'embat sobiranista.

La convocatòria s'està fent a través de grups de Whatsapp sota el títol de "Convocatòria espontània popular urgent", i tant els Mossos d'Esquadra com la Policia Local de Manresa tenen previst cobrir-la. A Manresa, però, destí de la concentració, la notícia no ha transcendit entre les formacions unionistes, o si més no, no n'han fet difusió pública.

El missatge de convocatòria per Whatsapp fa una crida a sortir amb cotxes particulars des de davant del Col·legi Santa Isabel de Barcelona (junt als FGC de Sarrià) a les 8 del vespre, però els convocants també posaran un autobús per a qui no càpiga en els vehicles privats.

El missatge explica que la "petita (sic)" caserna de la Guàrdia Civil de Manresa, diverses famílies "porten mesos sent acosades i amenaçades", patint "escratxes" a les portes de la caserna. És per això que s'organitza aquesta marxa "per donar-los tota la nostra estima i suport".

El missatge aclareix que "és una convocatòria ciutadana, de cap associació ni organització", i aclareix que només estaran permeses "banderes espanyoles actuals o sense l'escut, i banderes catalanes", i que tampoc es permetrà cap altre cartell que no sigui el que porten els convocants.

COMENTARIS

Por fin vuelve la cordura.
Anònim, 06/10/2017 a les 18:39
+20
-31
Estas noticias me llenan d esperanza, banderas constitucionales, sin fanatismos y todo dentro de la legalidad apoyando a las fuerzas de seguridad del estado.

Por fin!!!!

Acosades? Amenaçades? Au, va!
Silvia A J, 06/10/2017 a les 19:43
+4
-0
Les dues vegades que hem anat a la (diminuta) caserna, un dia 10.000 i l'altre dia 28.000 persones, ho vam fer aplaudint, vitorejant que voliem votar, cap insult/agressió/condemna/ cap a la guàrdia civil. La darrera ocasió, gent de sant Joan i de Callús van passar gualment devant de la (gairebé invisible) caserna de Manresa. Val a dir que a sant Joan i a Callús entre d'altres, companys de cos/amics/coneguts i saludats/en definitiva guàrdies civils, havien protagonitzat alló que a les pelis fan els curts/desgraciats/ malvats/ fastigosos; atacar a gent amb cops i empentes i mals tractes, a gent pacífica, que no pensaven atacar ningú, tan sols volien votar en un referèndum. Legal, fora de la llei ( quina llei?) acceptat o no, però pacífic i voluntari. La gairebé indetectable caserna va veure com passava la gent- nosaltres- amb les mans alçades, en un silenci absolut. De debó es pot creure que tanta gent es manifesta perquè uns pocs sonats ens han rentat el cervell? Obriu els ulls. Som la gent del poble la que anem a dir a l'estat Espanyol que ja n'hi ha prou. Que Espanya no ens vol. I nosaltres no volem ser Espanya. No som millors, ni pitjors. Però enlloc he sentit un "A por ellos" que em glacés més la sang que el que vaig sentir als espanyols vitorejant els cossos de l'estat quan venien cap a Catalunya. Quin odi més roent, quina desafecció provoca aquest odi. Quants malentesos o quanta mala fe. Quin gran dany ens han fet aquesta gent que, efectivament, venia "A por ellos" que som nosaltres.
Caserna ( xica, enana, no ho dic jo, ho diu l'escrit de dalt): aguanta unes quantes passades de gent per davant, dona. No duem porres, ni anem vestits amb acolxats, ni amb bales de goma. Alcem les mans davant vostre. Encara no sabeu què significa, oi? Us ho explico; no portem armes, només la nostra dignitat, i això, per molts porrassos que ens doneu, resta intacta.
Aguanta, caserna nana, xiqueta, silenciosa. Aguanta amb una mica de dignitat veure passar la gent que vau/van/ agredir. No us farem cap mal, no és dins la nostra manera de ser.
Tampoc és demanar massa.
Me parto la caja
Anònim, 06/10/2017 a les 19:47
+0
-0
4 gatos habran. Espero que no quemen Manresa estos descerebrados
A mi me llenan de vergüenza
Jordan, 06/10/2017 a les 20:13
+0
-0
Nano, independentment del teu licit pensament, pel
que veig mes propi dels anys 20 , recolzar a una colla d’ animals, diu molt de tu. Segurament seras un renegat mort de gana. Nen hi wol haver sorpreses. Com deia Emilio Duró, todo el
mundo tiene la cara que de merece. Aixo si, vigila en tirar merda amunt no sigui que et caigui a sobre
Vergonya
Anònim, 06/10/2017 a les 21:06
+1
-0
Cadascú a casa seva voleu ser espanyols? Endavant jo no, és vergonyós, i suport a uns elements que els mantenim nosaltres i em de aguantar la seva estupidesa? Que defensin Espanya no a Catalunya, VERGONYA PORTAR GENT DE FORA, SOU UNA VERGONYA
Quin èxit!
Anònim, 06/10/2017 a les 22:22
+0
-0
Tot i els busos i cotxes particulars vinguts de BCN... 150 persones!! Per pixar-se de riure!!
Lacasitos
Anònim, 06/10/2017 a les 23:14
+0
-0
Viva España, viva el rey, viva la orden y la ley. Snifff...