procés català

La Guàrdia Civil atribueix a «serveis rutinaris» el desplegament d'agents armats a Manresa i Berga

El cos assegura que no es tracta de cap operatiu especial, ni servei excepcional

La Guàrdia Civil exhibeix armes llargues a Manresa

| 08/09/2017 a les 14:37h
Arxivat a: Política, procés català, Guàrdia Civil, referèndum, Montse Venturós, Berguedà, Berga
Guàrdia Civil armada a Manresa, aquest dijous | Cedida
La Guàrdia Civil ha atribuït a "serveis rutinaris" el fet que, aquest dijous, diversos agents del cos s'hagin deixat veure pels carrers de Manresa i Berga, armats i en posició de control. Així ho han assegurat en declaracions a NacióManresaNacióBerguedà, on també han assegurat que no es tracta de cap operatiu especial, ni servei excepcional. A Manresa, sis agents de la benemèrita van situar-se amb armes llargues al voltant de la caserna i posteriorment, cinc tot terrenys de la Guàrdia Civil van sortir, un darrere l'altre, direcció Berga.

L'escena, però, va alertar diversos ciutadans, justament el dia que els alcaldes sobiranistes estaven ratificant el decret per tirar endavant el referèndum del proper 1 d'octubre. A més, a Berga el ple municipal havia d'aprovar aquesta ratificació. Segons l'alcaldessa, Montse Venturós, el desplegament no era casual i, en qualsevol cas, anava "més enllà" del que "habitualment" hi havia. 

No obstant això, Venturós va voler enviar un "missatge de tranquil·litat i determinació" a la ciutadania, i va afirmar que, davant de tot, els catalans estan fent un "exercici democràtic al 100%, en un dret reconegut a nivell internacional". 


 

COMENTARIS

Com us agrada la murga
Anònim, 08/09/2017 a les 15:27
+40
-11
Per informar sempre s' hauria d'estar ben informat així com jo quan parlo intento de dir les coses que se perque per inventar poso alicia al país de les meravelles o us llegeixo a vosaltres ;) de tota la vida del senyor de tant en tant als perifèrics de les casernes es poden observar agents que fan aquesta tipus d'actuació rutinària així que una notícia així no es mes que buscar la crispació i col·laborar amb que la gent prengui mania a aquest cos policial cosa que quan convé també critiquen a tots els altres, depèn del que ens convingui. Notícies com aquesta només em fan veure quin tipus de premsa feu. Salut!
Tota la vida
Anònim, 08/09/2017 a les 16:30
+15
-22
Si, de fet tota la vida quan els he vist surten per treure la bandera a la nit, posarla al mati, anar a comprar tabac al bar i poc més.
També els mossos.
Anònim, 08/09/2017 a les 16:36
+24
-1
A més d´instalar-se "bolardos" a la seva comisaria, hi ha un paio amb ametralladora.
Propaganda de l'odi
Anònim, 08/09/2017 a les 19:33
+21
-4
Ho han fet els Mossos durant setmanes, i si ho fan per els últims aconteixements, seria molt normal desprès dels incidents dels últims mesos, on els de la CUP, van anar a provocar, i inclús els mossos, van rebre atacs de pintura, i alguna ordre haurien de tindre, perquè desprès de rebre impactes d'objectes i pintura no actuessin.
La policia ha de fer la seva feina, i cap cós policial hauria d'aguantar certes presions, i menys d'aquests antisistema, i encara menys per raons polítiques. I d'això els Mossos estan cansats, ja que veuen com les seves actuacions policials contra gent de la CUP, arran, ... han quedat molts cops en res, per una trucada del govern, per poder pactar, alguna llei, o mantenir el govern, ...
Com m'agrada !
Anònim, 08/09/2017 a les 20:46
+29
-13
Visca la guardia civil !!! Tant de bo sels podés veure mes sovint !!!!
Visca Catalunya !!! Visca Espanya!!!!
Resposta a "Propaganda d´odi"
Anònim, 09/09/2017 a les 08:05
+6
-11
Els "bolardos" i les metralletes no son precisament per que tinguin por al que puguin les CUP.
I les furgonetes creuades de la policia a les activitats infantils de la festa major tampoc son pel que puguin fer els "antisistema".

No sóc precisament un cupaire, pero relacionar aquestes mesures amb les accions d´arran etc és de ser molt ruin.

Les mesures de seguretat que s´han de pendre a Manresa no venen precisament causades pels independentistes.
Molt valent
Anònim, 09/09/2017 a les 12:21
+20
-4
Hi ha molt valent insultant per facebook darrera una pantalla pero siguem quan us para la guàrdia civil us venen les cagarrines. Quan Catalunya sigui independent si pot ser no sortiu de Catalunya perque sapigueu que a tota Espanya esta aquest professional cos i clar tots aquest que avui insulten de valent demà els fan la pilota: que be estàvem quan vosaltres hi estaveu. Patètics valents! Jo respecto a totes les policies que per alto i son i tots aquests que tan critiqueu es perque surt gratis i perque potser mai els heu necesitat....valents de facebook!