Conflicte

Nou dia d'amenaces al carrer Hospital que acaba amb la presència dels ARRO i la família conflictiva fora de casa

La família, que aquesta setmana ha estat notícia a "Cuatro", és veu obligada a marxar dels pisos que ocupaven després que els hagin clausurat l'aigua i la llum pel perill que suposava la precarietat del seu frau

ÀUDIO El conflicte, lluny de finalitzar, ha continuat aquest dissabte al matí amb noves amenaces de mort d'un membre de la família cap al veí que va denunciar els fets

, Manresa | 12/08/2017 a les 18:34h
Arxivat a: Successos, convivència, conflicte carrer Hospital, habitatge, Mossos
Guixada amb amenaces que aquest dissabte ha aparegut al portal de l'immoble | Cedida
La família manresana que aquesta passada setmana ha estat notícia a la cadena de televisió estatal Cuatro per tenir atemorits als seus veïns del carrer de l'Hospital, 19, ha estat obligada a abandonar els pisos que ocupaven il·legalment en aquest immoble després que aquest divendres els hagin clausurat l'aigua i l'electricitat que tenien punxada en precari. A més a més, durant la jornada, els Mossos d'Esquadra hi han hagut de fet diverses intervencions per aldarulls i amenaces contra els veïns, fins que ja de nit, l'actuació dels agents de l'ARRO de la policia catalana els ha fet deposar la seva actitud i marxar de la zona. Segons la informació de què disposa NacióManresa, no hi ha hagut cap detingut, malgrat que el diari no ha pogut obtenir, en el moment d'elaborar la notícia, una confirmació oficial dels fets.

Aquest és el nou capítol d'un conflicte fa dos anys que dura entre els veïns d'aquest immoble i una família d'aproximadament onze membres, infants inclosos, que, segons el testimoni de l'únic veí que s'ha atrevit a denunciar els fets, acumulava brutícia a les zones comunes, amb falta de salubritat i pudors, i generava baralles, sorolls i molèsties a la resta del bloc, a més a més de tenir-los atemorits amb amenaces de mort incloses. La família tenia ocupats, al menys, tres pisos de l'immoble, en diversa fase de tramitació d'alçament, i els subministraments trampejats molt en precari, fins al punt de suposar un greu perill per a la seguretat general.

L'hostilitat, però, lluny de finalitzar, continua. Aquest dissabte al matí, el veí que ha estat denunciant els fets aquestes darreres setmanes ha hagut de demanar protecció policial davant la presència a l'escala de l'immoble d'un dels membres de la família que l'ha amenaçat de mort diverses vegades amb una actitud molt agressiva (Àudio).

Els Mossos d'Esquadra demanen a Aigües de Manresa i Endesa que tallin l'aigua i la llum de la família conflictiva

El divendres començava amb els agents dels Mossos d'Esquadra demanant a Aigües de Manresa i Endesa que tallessin els subministraments de diversos pisos de l'immoble que, a banda d'estar "punxats" il·legalment, suposaven un "risc evident" per la seguretat general degut a la precarietat de la seva alteració. Els agents s'havien desplaçat a l'immoble davant una denuncia prèvia per aldarulls, com en altres ocasions. Després de fer la intervenció van comprovar la precarietat dels ponts elèctrics i de l'aigua i van avisar les empreses subministradores.

Els operaris de les companyies s'hi van desplaçar acompanyats d'agents per fer els talls corresponents. Mentre que Aigües de Manresa va realitzar una clausura de línia molt difícil de trampejar, Endesa va fer un tall de corrent convencional, que no va trigar a tornar a ser sabotejat per membres de la família. Aquest fet va obligar els operaris de la companyia elèctrica a tornar-hi, de nou acompanyats per la policia, i fer un nou tall de línia, aquesta vegada de més seguretat.

Davant el fet que la família ja no podia obtenir, de nou, aigua i llum als pisos que tenia ocupats, la situació va empitjorar i agents de seguretat ciutadana de la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Manresa van haver d'intervenir-hi diverses vegades més per noves denúncies d'aldarulls i amenaces cap als veïns, sobretot cap al què havia denunciat els fets.

Finalment, i ja de nit, diverses dotacions d'agents de l'Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO) van intervenir-hi, i aquest fet, junt a la impossibilitat de recuperar el subministrament d'aigua i llum, va fer que la família desistís a continuar en el bloc i van abandonar la zona sense que, segons la informació de què disposa NacióManresa, no es practiqués cap detenció.

Noves amenaces dissabte

Dissabte al matí un dels veïns de l'immoble ha hagut de tornar a requerir dels Mossos d'Esquadra per la presència d'un dels membres de la família al pis ocupat i a l'escala comunitària que en veure'l l'ha amenaçat de mort de forma agressiva. A l'entrada del bloc hi ha aparegut, també, un escrit amb noves amenaces cap al veí que va denunciar els fets davant de la policia i els mitjans de comunicació.

Segons ha pogut comprovar NacióManresa de primera mà, aquest dissabte a la tarda encara hi ha moviment en un dels pisos, als baixos, que havien estat ocupats per aquesta família.

Serveis Socials de l'Ajuntament de Manresa ha activat el protocol per quan hi ha un tall de subministrament de serveis bàsics per necessitat econòmica, però, pel que sap el diari, la família conflictiva no s'hi ha acollit. El conflicte no sembla tenir visos de finalitzar en breu.

COMENTARIS

Regió 7 no en diu ni piu...
E.R.O., 12/08/2017 a les 19:16
+39
-10
Per que no ha tractat aquesta noticia el diari Regió 7...?
Okupes o porcs?
Marthi, 12/08/2017 a les 20:26
Interessant
+65
-5
Sincerament, no veig de cap de les maneres ocupar un pis. Ja se que sí que hi ha famílies que no han tingut una altra opció, però el que no entenc és que té a veure ocupar amb ser un porc, no respectar la convivència amb la resta de veïns, i així amb moltes més. De veritat, aquesta gent no es mereix conviure amb ningú. Més val que s'en vagin al mig del bosc.
mol b
Anònim, 12/08/2017 a les 20:59
+39
-5
bon article, cronologic i amb un audio que no te preu
si sortirà
Gerardo, 12/08/2017 a les 21:10
+13
-6
Aquest proper dimarts apareixerà la notícia a regio7
Vaia mongols
Anònim, 12/08/2017 a les 23:20
Interessant
+66
-5
Aquesta xusma fora de Manresa! Prou ocupacions a costa dels veïns que si paguem els serveis i els lloguers.
O sigui
Anònim, 13/08/2017 a les 06:45
+46
-6
el que te collons, es que les coses nomes s'arreglin quan surten per la tele.
Per què no els hi tallaven l'aaigua i la llum abans?
Per què no fan això amb la resta d'ocupes?
Jo també vull llum i aigua gratis!!!
Ja era hora
Anònim, 13/08/2017 a les 09:29
+50
-4
Ja era hora. Una pena que hagin de passar gairebé tres anys perquè es faci algo tan senzill com tallar subministraments. I més penós encara que un dels veïns hagi d arriscar-se a denunciar als mitjans, ja que pels canals oficials (serveis socials un d ells) s ignora el problema.
Això no son okupes, com diu algú per aquí dalt, són gent conflictiva que s aprofiten del sistema.
Okupas conflictivos no.
Anònim, 13/08/2017 a les 10:49
+34
-4
Esperemos ahora que no se apalanquen al lado de nuestra casa, unas fotos no estarían de mas, por si los vemos merodeando por nuestros barrios, poder avisar al resto de vecinos e intentar evitar que se instalen con toda su jeta.
Molts ànims a aquesta senyor
Anònim, 13/08/2017 a les 10:50
Interessant
+63
-5
Ja sabem que la justícia es una merda i que en aquest moment és mes important la fulla de ruta que les pròpies persones CATALANES que aporten els seus impostos aquí i van legals per la vida. Ja sabem que tots els "nouvinguts" tenen més drets que tots nosaltres però jo ànims a aquest senyor a seguir lluitant perquè no hi ha dret al que li esta passant, només cal veure la cara que fan aquesta gent, pero d'això viuen de amenaces i d'acollir al.personal, esta clar que cap d.ells es trenca l' esquena igual que fan contra en Gerard treballant, perque no saben fer.altre.cosa que.aquesta.... ànims i a veure si algun dia la justícia es justa! No pot ser que 4 bruts tinguin un barri acollonit
Barris de Manresa
Anònim, 13/08/2017 a les 11:16
+30
-4
Si aquesta espècie de gent haguessin ocupat un bloc a les Bases no haguessin durat ni una setmana.
Per cert, gran tasca de serveis socials com sempre. Lamentable.
També lamentable que abans se'n faci ressò els de la Cuatro que els diaris locals, ja no diguem TV3.
per Anònim,
Gerardo, 13/08/2017 a les 11:23
+26
-5
Moltes gràcies per les teves paraules.
Feu una lley
Anònim, 13/08/2017 a les 16:04
+24
-2
Amb lo facil que es fer una lley on digui que nomes pots ocupar una vivenda si tens l'escriptura al teu nom o be un contracte d'arrendament segellat per la cambra de l'habitatge.

Anims!
Això no va per barris
Anònim, 13/08/2017 a les 23:33
+19
-1
Malauradament a la Ctra pont de Vilomara 12 hi ha uns ocupes molt poc nets, cridaners, violents, i mil coses més. La parella que ocupa del pis superior són dues noies a part de prostituirse, llencen piques de marbre, TV velles, bassura i altres a la Carretera (en plena nit això Si). S'ha trucat reiteradament als mossos i res, no és un barri problemàtic, a tocar la ben Plantada.. Amb això vull dir que és fiquen on sigui i ningú fa res. Ah, també van intentar robar als locals dels costats amb una radial.. Molt fort tot plegat. Que s'hi pot fer Si els mossos et diuen que res?
Ocupas
Manresana, 14/08/2017 a les 00:57
+13
-10
Yo soy ocupa porque no me queda de otra pero me llevo bien con los vecinos y no amenazo ni hago esas guarradas mi apoyo a gerardo se que si se fueran portado mejor él nunca los fuera denunciado ni nada....lamentable que hay gente así ...se puede ser ocupa y vivir en cordialidad y paz ...y hablar las cosas no así con amenazas me avergüenzo de esa clase de ocupas ...
Ctra pont de vilomara
Anònim..manresana, 14/08/2017 a les 01:01
+15
-5
Esa pareja de chicas que dices antes de vivir ahy vivían al lado mio y si son muy problemáticas donde se van tienen problemas con los vecinos pero los mossos ya las conocen y nada hacen se pelean entre ellas y to....yo soy ocupa y nunca tengo problemas con mis vecinos al revés nos ayudamos si necesitamos algo los unos de los otros y vivimos todos bien y sin problemas ...porque vivir molestando a los demas
La "estratègia" del estruç...
Manresà, 14/08/2017 a les 12:37
+22
-0
Aquesta es la política de les autoritats, no diem res..., no ensenyem res..no em parlem de res...no existeix cap problema...absolutament lamentable i indignant, la gravació no te preu, i per altra banda reflecteix molt bé el que passa amb aquests col·lectius, que aniran a mes com no s'encari el problema, sense embuts, es pot entendre que hi hagi gent que per circumstàncies de la vida alienes a les "conseqüències" generades per les seves decisions i comportaments, estiguin en una situació precària i no tinguin altre sortida que buscar-se la vida com poden, ara bé dedicar-se a embrutar, molestar i ja no diguem amenaçar als altres, es intolerable i com a tal s'ha d'eradicar a aquests individus del bell mig de la societat la qual a mes i en molts casos els manté...ah! i al bell mig del bosc com algú deia mes amunt ni parlar-ne !!, a no ser que vulguem que encara hi hagi mes brutícia als boscos i mes incendis..
Per aquests tipus d'individus i col.lectius que son " no integrables", en una societat normal com la majoria de gent l'entén, s'ha de buscar una solució que no posi en risc a la gent normal i civilitzada, ja tenim l'exemple del barri de la MIna per saber el que no s'ha de fer...posar a aquests col.lectius a viure amb gent normal, es traslladar'els hi tots els problemes.
Imaginem-nos per a un moment que el qui ha estat objecte de les amenaces s'hi hagués encarat mínimament, de que podriem estar parlant a hores d'ara?
El afectado por este caso en Manresa.
Gerardo Ibelli, 14/08/2017 a les 12:39
+16
-0
Esto va dirigido a Mariano Rajoy.
Señor Rajoy, yo y creo que la mayoría pensamos que un presidente y su gobierno están para ayudar y proteger a sus ciudadanos, al pueblo en general. Últimamente me he percatado de que está usted, dedicando mucho tiempo a otros asuntos más superfluos en vez de atender casos más graves e importantes. No son superfluos , claro, desde otra óptica pero tantos recursos malgastados que no conducen a nada se podrían o pueden aprovechar para dar solución a temas que atañen al pueblo. Claro es que la ley vigente es la que es y las autoridades deben respetarlas. Como por ejemplo decirme un agente que si estoy amenazado de muerte no pueden hacer nada, que si yo salgo a la calle y soy atacado, que corra y mientras lo hago llame al 112. (!)
Señor Mariano Rajoy, para cuando una revisión de la legislación actual? Debemos seguir aguantando toda esta miseria? Para cuándo la dignidad, el respeto y el beneficio de los derechos de los dueños de sus casas, pisos o naves industriales okupadas?
Al de la ctra. Pont de Vilomara
Anònim, 14/08/2017 a les 13:03
+5
-0
És cert no va per barris, va per barris amb gent guai (Bases, poble nou, parada nova etc.) i gent no guai (casc antic, ctra vic, font, sag familia, xup, etc.).
Aquest era el sentit del missatge anterior.
Okupas buenos??
Anònim, 14/08/2017 a les 13:36
+40
-1
No se puede excusarse de ser okupa bueno y okupa malo, lo siento señores pero ocupar un cosa de forma indebida no es ser ni cívico ni buena persona...para enganchar la luz hacéis destrozos, para enganchar agua ídem i además como no le dais valor a.nada porque nada es vuestro los destrozos son lamentables! A parte de eso supongo que vuestra agua y luz la.pagamos entre todos los contribuyentes porque sino no le.veo sentido...Eso es ser buena persona? Lo siento pero no. Que los de la CUP os quieran explicar que eso es lo correcto.mientras ellos viven en auténticas mansiones perfecto pero yo os animo a salir todos los días a buscar trabajo porque algo saldrá y.vivir.dignamente ya que vivir de okupas y de vagos es un.círculo vicioso...
ocupas juzgados por culpa de otros
anonimo, 15/08/2017 a les 03:19
+1
-24
perdona estoy de ocupas y llevo 6 años y nunca tuve reclamacion de ningun vecino, y aparte tengo 50 años y tengo el apoyo de los vecinos que pagan sus alquileres, lo unico que echo es quitar mierdas y areglar lo que han roto por eso digo que hantes de juzgar ha de mas pienesen las dificultades de cada uno poruqe ni todos tenemos la oportunidad economica para pagar una alquiler. oajla pudiera yo pagar un alquiler ho ponerme atrabajar pero mi enfermedad no me lo permite asin que no todos somos iguales. ademas no habrian ocupas si la asitenta social alludara mas y los ayuntamientos tanbien, no habria tanta jente necesitada y de ocupas. y segun el comentario de la persona de ariba que lo hacemos por vicio y que no queremos trabajar perdona que tediga pero no hay trabajo y en la crisi que estamos pues es lo que hay porque mi marido lleva 6 meses buscando trabajo y no encuentra nada por eso no digas que saliendo cada dia se encuentra algo, eso es lamentablemente mentira, muy buenas noches
Reportando en directo...
Gerardo Ibelli, 15/08/2017 a les 18:41
+10
-0
Ahora mismo están robando, si!, uno de los pisos que tenían ocupados y del cual ya se han mudado.
Sin embargo en estos momentos se está produciendo un desvalijamiento de los muebles y electrodomésticos que son de la inmobiliaria y/o del propietario. Continuará...
Anonimo.
Anònim, 16/08/2017 a les 11:45
+0
-0
Hay una diferencia abismal entre ocupar por necesidad, y ser un guarro.
Yo tambien soy okupa, hace muchos años, y tengo el apoyo maximo de mis vecinos, mi casa esta impoluta, y por supuesto, no la he destrozado, al contrario... es donde tengo que vivir!!
Si tanto hubiesen necesitado ese hogar, hubiesen echo lo posible por llevarse bien con los vecinos.. por otra parte, no logro entender como pedían que marchase el señor y su mujer del edificio.. ellos pagan, no pueden pedirle que se marche..
Mucha suerte a gerardo con el tema, teneis mi apoyo.