Festa Major

La PAHC Bages anuncia accions de protesta contra els patrocinadors de la Festa Major de Manresa

Considera "un insult" la presència de BBVA, CaixaBank i ICL, i demana a l'Ajuntament que deixi de posar "la catifa vermella" a aquestes empreses

, Manresa | 04/08/2017 a les 00:53h
Especial: Festa Major i FMA Manresa 2017
Arxivat a: Societat, Festa Major Manresa, PAHC
Roda de premsa que la PAHC ha fet a la Plaça Major de Manresa | Estefania Escolà
La Festa Major de Manresa, que tindrà lloc del 19 al 28 d'agost, no se celebrarà exempta de polèmica. El fet que les empreses BBVA, CaixaBank i ICL, matriu d'Iberpotash, patrocinin la celebració ha fet esclatar l'enuig de la PAHC Bages, que ja ha anunciat accions de protesta per aquesta raó. Segons el seu portaveu, Berni Sorinas, la presència d'aquestes empreses que, segons ha dit, financen les guerres i la indústria militar, representa "un insult" i exclou moltes persones. Per aquesta raó, demanen a l'Ajuntament que deixin de posar "la catifa vermella" a aquestes companyies i no accepti els seus diners. A més de les accions de protesta, que de moment han preferit no detallar, la PAHC no descarta presentar una moció al Ple de l'Ajuntament perquè no torni a acceptar diners d'aquestes empreses, tal com ja va fer l'any 2014 el consistori de Sallent amb els patrocinis d'Iberpotash.

La PAHC Bages lamenta la presència de tres empreses que, segons ha assegurat, "maltracta les persones i finança les guerres i la indústria militar". El seu portaveu, Berni Sorinas, n'ha donat els detalls. Segons ha dit, "CaixaBank ha dedicat 90 MEUR a la indústria militar; BBVA 3.000 MEUR; i ICL és una empresa patrocinada pel govern israelià i té contractes tancats amb l'exèrcit israelià per ser l'únic subministrador de la matèria prima amb què s'elaboren les bombes de fòsfor". 

Tot plegat, per Sorinas, representa un "insult" per als ciutadans de Manresa, que han de veure com la seva Festa Major està "tacada" per la presència d'aquestes empreses. Per aquest motiu, la PAHC ha anunciat accions de protesta que, de moment, ha preferit no detallar, però que tindran lloc durant tot aquest mes i també durant els dies de Festa Major. 

El pressupost més alt dels darrers anys

Després de set anys seguits amb un pressupost situat per sota dels 200.000 euros, la Festa Major de Manresa tindrà enguany un pressupost de 200.100 euros. Una xifra que representa un 26% més que l'any 2017. Els patrocinadors –CaixaBank, BBVA i ICL- aporten un total de més de 20.000 euros entre les tres, una xifra que representa el 10% del total del pressupost. 

La Festa Major Alternativa, model exemplar

La PAHC ha proposat la Festa Major Alternativa, que ja fa 26 anys que se celebra a Manresa, com a model exemplar. L'Alternativa s'autogestiona i funciona a partir del treball col·lectiu i de la col·laboració dels ciutadans. Enguany, programarà un total de 28 actes, tots ells gratuïts. 

Moció al Ple de l'Ajuntament

La PAHC valorarà si, de cara al mes de setembre, presentarà una moció al Ple de l'Ajuntament per tal que el consistori es negui a acceptar diners d'aquestes empreses. Un precedent n'és l'Ajuntament de Sallent, on el Ple va aprovar no acceptar cap aportació econòmica d'Iberpotash "fins que deixi d'explotar els recursos del mar Mort vetats a la població palestina i de col·laborar amb l'exèrcit israelià". La moció va ser aprovada amb els vots de l'oposició (ERC, CUP i ICV) i també del PSC, soci de govern de CiU, que va ser l'únic grup que hi va votar en contra. 

COMENTARIS

També això?
Anònim, 04/08/2017 a les 08:26
Interessant
+62
-12
En la línia que ens tenen acostumats els grups que s'autodenominen alternatius tornen a buscar alguna excusa per liar-la. Si no estàn d'acord amb els diners que donen aquestes empreses al ple de setembre a veure d'on treuen ells els diners. Perquè lo fàcil és dir a tot no i no donar alternatives. Posar com a exemple la festa major alternativa és enganyar a la gent. La festa major alternativa costa un munt de diners cada any a la ciutat i mai entendré per què l'Ajuntament ho permet. Els costos de neteja que tenen aquestes festes no són gratuïts, ni el muntatge d'escenaris, ni la vigilància de la Policia Local, ni la llum que consumeixen, etc, etc... Tot això ho assumeix la ciutat i dir que s'autogestionen quan viuen de les subvencions i dels serveis públics em sembla molt desafortunat. Per què mai aquests tant d'esquerres no han proposat gastar els diners en retornar les retallades als treballadors de l'Ajuntament i no en fer dos festes majors? En fi... I ara a sobre de ser un pes per la ciutat que em de pagar tots també posen problemes en que es busquin ajudes... Com sempre, molt coherents....
Quina guasa el portaveu
SorinasPresident, 04/08/2017 a les 08:50
Interessant
+62
-12
Resulta que el portaveu és un senyor que ven coles de la marca Coca-Cola en el seu bar. I aquí no hi veu problema, no?
És per riure ho teu, Berni.. sempre criticant, pero alhora amagant els teus pecats... Vols ser més d'esquerres que ningú, però només ho ets de cara a la galeria.
La gent de la PAHC bé farieu de fugir d'aquest senyor. Segur que la vostra lluita (molt respectable) tindria molts més bons fruits.
Si sumem
Anònim, 04/08/2017 a les 09:12
+60
-17
el total de llocs de feina que han creat els 13 de la foto, el resultat es ZERO.
De fet, tinc moltes dubtes que treballin.

La gent normal no menjem dels cartellets.

Gràcies als impostos que paguen empreses com CaixaBank, BBVA i ICL (per exemple) i als impostos que paguen els seus treballadors (milers), gent com vosaltres podeu continuar fent el canelo i seguir vivint de gorra.

Quan la PAHC construeixi un edifici, doni feina a arquitectes, paletes, llauners i electricistes, i desprès els llogui o els vengui a families humils segons un criteri "no capitalista" i torni a invertir els guanys en un "cercle virtuos" de creació de riquesa, aquell dia, em posaré la vostra samarreta.
El que volem, si.
Anònim, 04/08/2017 a les 09:46
Interessant
+85
-13
I va i resulta que el Sorinas aka 'Che Guevara manresà' treballa per una discoteca privada subvencionada amb diners publics de l'Ajuntament a qui ell critica. Berni, saps d'on venen aquests diners que et donen a tu per menjar? Una mica més de coherencia, noi. Ja n'hi ha prou. Posats a denunciar, denunciem-ho tot.
Tot el suport als comentaris anteriors i sobretot a BBVA, CaixaBank i ICL
Anònim, 04/08/2017 a les 12:08
+14
-24
Sí senyor!
El fons de pensions de 60.000 milions d'Euros s'ha esvaït en 4 anys i ara l'Estat ha hagut de demanar 10.000 milions d'Euros als bancs (entre els quals CaixaBank i BBVA) per continuar pagant-les. El rescat bancari espanyol de 2012 va costar 60.000 milions d'Euros i el Banc d'Espanya ja ha dit que més de 40.000 no es recuperaran mai... Això sí, BBVA i Caixabank han comprat diversos bancs i caixes rescatats amb diners públics per 1€ o a preu de saldo, com Caixa de Manresa, una entitat centenària amb tradició de suport als afers locals de la comarca.
Però què són 60.000 milions d'euros? Si teniu raó, aquests pollosos de la PAH són uns pòtols i uns paràsits inútils. El millor és que les gran empreses vagin creant centenars de milers de llocs de treball (encara que tanquin moltes de les oficines de les entitats bancàries que compren), o que el Cogulló salinitzi les aigües del Llobregat Bages avall i que l'administració s'hagi de fer càrrec del col·lector de salmorres, dels habitatges esfondrats a Sallent i de tapar el runam un cop aquestes munificents empreses fotin el camp.
Nois i noies, no m'estranya que amb aquesta cultura els de dalt continuïn fent i desfent i els de sota anar pagant, callant i donant gràcies perquè ens donin 21.000€ de merda per la Festa Major. I el més irònic és que qui pensa així en principi llegeix diaris...
"Panem et circenses"
Anònim, 04/08/2017 a les 14:05
+31
-2
Com a resident del barri vell, marxarè de casa els dies que dura "la festa".
A mi em molesten per igual el soroll, pixats i vomitades de la dreta i de la esquerra.
Vergonya em fa una ciutat que gasta 200.000 Euros en festes populistes quan molts dels seus infants estudien en barracons (entre d´altres misèries de Manresa). En sabeu molt de gastar els diners del fons comú. "Pa i circ", que fàcil es fer feliços als vostres fidels. Engrunes per uns, impunitat pels altres... i tots contents.
La manta al cap
Anònim, 04/08/2017 a les 15:24
+7
-3
Els estius a Manresa són molt avorrits
ahahahahahah che guevara, diu, el de l'upper-santo-domingo!
Anònim, 04/08/2017 a les 15:28
+1
-43
al listo de 'el que volem, si'.
aprèn a posar accents, número 1.
relaxa't que el cafè amb llet de les 09:46h se t'ha posat força malament, compare; número 2.
tocino y velocidad no van mai al mateix sac, ja t'ho haurien d'haver explicat això, a Esade; número 3.
els jutjats són oberts, si mai has de denunciar res (o denunciar-ho tot, clar, com bé dius); número 4.
acuéstate, que das pena (en bucle infinit; número pi).

en fin, quin nivellasso que tenim a Manresa.

nois, noies: tindrem el que ens mereixem, ni més ni menys.
quan tot siguin plors, ja us vendrem moatros els kleenex, que ni això veieu venir... NI AIXÒ!

au!
Anem tard
Anònim, 04/08/2017 a les 17:20
+31
-5
Cagum tot, els haguessim parat els peus abans a aquesta colla de pollosos ganduls d'altre manera anirien, i tu berni calla la boca que et pit caure molta merda. Gandul
a treballar coi
Anònim, 04/08/2017 a les 18:11
+36
-6
Veiam , algun d'aquests perduts em pot dir com es fa per cobrar el Pirmi i ajudes varies sense un compte corrent..... a que no dieu que no eh a l'ingreset de cada mes per anar fent el potul pel mon oi?
uns "senyors" comentaris
Anònim, 05/08/2017 a les 15:35
+2
-14
Estic segur que a molts comentaristes se´ls farà una petita rebaixa, no massa, quan vagin a demanar un prèstec al bancs citats... això si, hauran de presentar un comprovant del què han escrit aquí. La banca treballa així.
Rebaixes...
Anònim, 07/08/2017 a les 09:22
+14
-1
Tindrem les mateixes rebaixes a algún bar i altres establiments de les families dels que surten a la foto que als bancs. Ni defenso uns, ni altres. Però criticar a qui ajuda la ciutat pagant actes em sembla massa fàcil. Quina alternativa heu donat per què no he llegit ni una... Jo en dono una, eliminem els acte de la festa major alternativa i així ens estalviarem un munt de diners per actes que només pensen en una petita part de la població. Així potser no necessitarem els diners de les subvencions. I ara que no surti el llest dient que no costen diners, que entre subvencions i serveis públics que s'han de destinar val molts diners.
Al del down-santo-domingo! de les 15:28
PocAnònim, 09/08/2017 a les 08:33
+10
-0
La teva argumentació m’ha deixat embadalit. Quin nivell!
T’has sentit ofès potser? Deus ser d’aquells que gràcies a les subvencions que reps de l’Ajuntament, pots menjar angules cada nit.

Santo domingo....ves posant accents que la gent important....
..., 10/08/2017 a les 13:15
+8
-0
La gent important sap que un bucle infinit es genera si no hi ha cap sortida cap una solucio "mes acceptable" , un simple contador de cicles ho arregla....
Per cert el número pi no es exactament infinit sino irracional....d'aixo en sabeu molt vosaltres que sou animals d'aquests tipus....
Au et deio el meu comentari sense accents perque t'ho passis be fent coses de nens , llastima que amb un simple dia de probabilitat i estadistica no haurieu de plorar perque no us van avisar que les hipoteques podien pujar.... i perdre les vostres miserables feines.