Ampans impartirà Formació Professional adaptada a partir del proper curs

L'entitat se suma al pla pilot d'Itineraris Formatius Específics (IFE) de la Generalitat de Catalunya amb una formació de 4 anys d'Auxiliar de vendes i atenció al públic

Redacció
30 de juny del 2017
Actualitzat a les 12:28h
Ampans posarà en marxa el proper curs escolar 2017-2018 un Itinerari Formatiu Específic (IFE) per alumnes amb necessitats educatives especials. L'entitat se suma així a la oferta de places del pla pilot experimental d'IFE, que la Generalitat va engegar l'any passat a vuit centres, i que ara n'hi ha un total de 16. 

L'escola Jeroni de Moragas d'Ampans impartirà concretament l'IFE d'Auxiliar de Vendes i Atenció al Públic, amb una durada de 4 cursos, l'últim dels quals inclou formació en centres de treball. Els itineraris inclouen continguts professionalitzadors i continguts relacionats amb el desenvolupament d'habilitats personals i socials. L'objectiu és que els alumnes incrementin l'autonomia personal i assoleixin les competències professionals que els facilitin la transició a la vida adulta i la inclusió social i laboral. 

Per poder accedir a l'IFE, l'alumnat ha de tenir entre 16 i 20 anys i tenir necessitats educatives especials associades a discapacitat intel·lectual, inclosos els alumnes amb trastorn de l'espectre autista (TEA) amb discapacitat lleu o moderada.

Sobre l'escola Jeroni de Moragas

L'escola Jeroni de Moragas d'Ampans és un centre educatiu concertat amb el Departament d'Ensenyament. Actualment atén més de 200 alumnes amb necessitats educatives especials en edats compreses entre els 3 i els 20 anys. És una escola capdavantera en itineraris formatius adaptats als alumnes per avançar cap a l'autonomia social i laboral, amb el focus centrat en les habilitats i interessos dels alumnes i el procés de transició al treball.

Des de l'any 2015, l'Escola Jeroni de Moragas és Centre d'Educació Especial Proveïdor de Serveis i Recursos de Suport a la Inclusió (CEEPSIR). Va ser seleccionada en convocatòria pública del Departament d'Ensenyament per desenvolupar programes i serveis de suport a l'escolarització d'alumnes amb discapacitat als centres ordinaris. Paral·lelament, desenvolupa accions de suport com a centre de referència als centres ordinaris de la comarca del Bages i el Solsonès.

El centre també forma part d'un projecte de transformació de centres d'educació especial, 6 a tot Catalunya, que pretén fer una revisió exhaustiva de els pràctiques educatives internes per assolir unes pràctiques educatives basades en l'evidència de resultats acadèmics, social i personals que siguin excel·lents i d'alta qualitat.

L'escola parteix d'una metodologia de treball per projectes basat en les intel·ligències múltiples i amb estratègies de suport a la conducta, basat en el model de Suport Conductual Positiu; el centre compta amb un equip docent format en didàctiques adequades als estils cognitius dels alumnes. 
Arxivat a