El Montepio avala la proposta de vinyeta per circular per les autopistes

L'entitat no renuncia a l'objectiu d'alliberar de peatges les autopistes, però pensa que la vinyeta pot ser una solució transitòria

Redacció
20 de juny del 2017
Actualitzat a les 18:16h
En relació a l'anunci del Conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, d'implementar la vinyeta per circular a les autopistes a partir de l'1 de gener del 2019, el Montepio de Conductors considera que l'objectiu que s'haurien de fixar les administracions públiques seria el de la gratuïtat. L'entitat pensa que els peatges limiten el creixement econòmic de les comarques centrals de Catalunya i generen un fluxos de trànsit que sobrecarreguen les vies alternatives. El cas de la congestió i de l'accidentalitat de la C-55 al Bages n'és un clar exemple.

Malgrat el Montepio aposta per l'eliminació dels peatges, veu en l'aplicació de la vinyeta com un pas endavant en la millora de la mobilitat a Catalunya. El pagament de d'aquest ‘segell' que permetria circular per les autopistes tindria un efecte positiu en les comunicacions entre el Bages i Barcelona.

Segons les informacions facilitades per la conselleria, el cost anual de la vinyeta seria de l'ordre dels 70 euros per vehicle. Aquest sistema de tarifa plana es fa servir a països europeus, com Àustria o Suïssa. Als vehicles s'hi col·loca un adhesiu que permet circular lliurament per les autopistes.

La creació de la vinyeta seria especialment viable a partir de l'any 2019 perquè des d'aleshores fins el 2021 s'acaba el període de concessió de diferents autopistes, algunes de titularitat de l'estat i d'altres de la Generalitat. La proposta de fer realitat aquesta tarifa plana compte, en aquest moments, amb la negativa del govern de l'estat.

Per al Montepio, la vinyeta permetria incrementar els nivells d'equitat entre els ciutadans de diferents territoris de Catalunya, alguns dels quals han de suportar peatges molt cars, mentre que a d'altres zones són més tous.
Arxivat a