Música i solidaritat

L'escola de música d'Artés denuncia la situació dels refugiats a través d'una cantata

Porta per nom "El món és prou gran" i s'estrenarà aquest dissabte a la Sala 2 de Gener d'Artés

, Artés | 15/06/2017 a les 10:40h
Arxivat a: Cultura i Espectacles, refugiats, cantata, escola música artés, El món és prou gran
Els creadors de la cantata juntament amb la directora de l'Escola Municipal de Música d'Artés | EMMArtés
Aquest dissabte, 17 de juny, a dos quarts de vuit del vespre, es podrà veure, per primera vegada, la cantata El món és prou gran, una proposta sorgida de l'Escola Municipal de Música d'Artés que pretén, a través d'una història musical, "explicar, compartir i conscienciar a tanta gent com es pugui de la situació injusta que estan vivint cada dia persones que són com nosaltres", manifesten des del centre, al·ludint al conflicte dels refugiats i afegint que "com a mestres, la nostra responsabilitat és explicar el que passa als infants i als joves, que en un futur proper hauran de prendre decisions importants.

Amb música de David Martell i text de Carles Suero i Lluís Forcada, en El món és prou gran es relata el periple d’uns personatges (nens i nenes, nois i noies, pares i mares) que es veuen obligats a abandonar els seus països a causa de la guerra, les injustícies, la fam i la por, amb l'objectiu de buscar una vida millor. Durant el viatge d'abandó de les seves llars, els protagonistes conviuran amb el cansament, el dolor, les esperances, les decepcions, i coneixeran persones amb les quals acabaran establint un gran vincle d'amistat. Tots ells compartiran penes i alegries (poques) quan arribin al camp de refugiats, però també hauran de fer front a la desil·lusió quan es pensin que la seva situació no té sortida. Tot això, sense perdre l'esperança de retrobar la pau i la vida si arriben a un nou país.

En la cantata hi participaran un total de 200 alumnes de l'escola de música d'Artés, així com també 14 músics professionals i 16 actors, que també són alumnes del centre. El primer passi de l'espectacle es farà aquest dissabte, 17 de juny, a la Sala 2 de Gener d'Artés, i començarà a dos quarts de nou del vespre. Les entrades per a assistir-hi tenen un preu de 4 euros i es poden comprar a la mateixa escola de música.

La segona i tercera representacions tindran lloc a la sala gran del Kursaal, el dijous 22 de juny. Es farà un primer passi a les sis de la tarda i un altre a les vuit del vespre. Les entrades tenen un preu de 10 euros i es poden adquirir a les taquilles del Kursaal o trucant al 93.872.36.36.

Més que una cantata

La cantata, a banda de ser una història musical, també és un projecte que va més enllà. Quan es va començar a gestar, des de l'escola de música d'Artés es va creure important tenir al costat persones que coneguessin pel que estan passant els refugiats. És per això que van organitzar una xerrada que va comptar amb les ponències d'Alguer Miquel, cantant de Txarango, i de Francesc Mateu, director d'Intermon Oxfam.

Durant el transcurs de l'obra, a més, es cantarà la cançó Carta al President. Es tracta d'un escrit que els mateixos alumnes van redactar per enviar a Carles Puigdemont, tot demanant que s'acollís a tothom que ho necessités. A hores d'ara, el President de la Generalitat ja l'ha d'haver rebut. De fet, els alumnes manifestes que "esperem amb il·lusió la seva resposta". 

COMENTARIS

La eterna pregunta sense resposta...
Anònim, 15/06/2017 a les 11:04
+35
-21
Aquesta solidaritat ha de sortir tambè dels meus impostos?

Al final serem nosaltres els que haurem de fugir ofegats per les politiques que sempre ens toquen pagar als mateixos.

Esta molt bé educar en valors altruïstes, però no anirien malament també algunes classes d´economia. Benvinguts al mon real: les coses costen diners: els diners es guanyen treballant.
Suposo que els progres sou més de lletres.

Als 4 de la foto: quants acolliu a casa vostra? Si en teniu algun, enhorabona per la coherencia. Si encara no heu fet el pas, comenceu per donar exemple.
Més delinqüència? No, gràcies
Anònim, 15/06/2017 a les 11:37
+22
-14
Entre els refugiats segurament hi haurà de tot, també delinqüents, assassins, violadors, pederastes, terroristes...
De veritat voleu això?
No sigueu hipòcrites, si teniu un plat d'arròs i us diuen que alguns grans estan enverinats us els deixarieu. Ja hem vist com se les gasten els refus a Alemanya, on cada dia són notícia. Doncs aquí seria igual, a part de que de musulmans ja n'hi han massa.
Millor callar que dir bestieses.
Pep Torras, 15/06/2017 a les 13:25
+15
-26
A aquests anònims tan valents que no gosen ni signar els comentaris:
si coneguéssiu la magnífica gent que hi ha al darrera d'aquesta obra no en parlarieu així. No són progres, ni més de lletres o ciències, simplement són persones que creuen, com jo, que el món cal millorar-lo entre tots i ajudar a qui ho necessita.
Evidentment, els refugiats tenen dret a una vida digna i si venen al nostre país això és el que els hem d'oferir i, com tothom, han de tenir drets i també deures que han de complir.
Em fan molt de mal aquests comentaris sense nom que només busquen crispar l'ambient.
A su casa
Anònim, 15/06/2017 a les 13:38
+17
-12
Todos estos papafritas a los que les encantan los refugiados porque no os los metéis en vuestra casa ???? Es muy fácil pedir que vengan i luego que hacemos con ellos ?? Un piso gratis dinero ropa transporte gratis etc .... Venga va si no ay ayudas para las personas de aquí que muchas de estas viendo obligadas a okupar después de cotizar en este país i luchar por sus derechos ahora resulta que vienen éstos i se lo tenemos que dar todo por nada i encima somos unos infieles que si pueden ya vemos lo que hacen matarnos !!!!
El problema real
Anònim, 15/06/2017 a les 13:51
+13
-15
El problema real d'aquest món és la gent que pensa com vosaltres dos. Manca d'informació, sobretot d'educació i referències a tòpics que avui en dia la gent una mica crítica ja no es creu. Un cosell: viatgeu (no a eurodisney).
Estrany
Anònim, 15/06/2017 a les 14:22
+13
-2
És estrany que els que defensàven les "primaveres àrabs" siguin els que ens proposen acollir refugiats . Potser si no haguèssiu destrossat Líbia, Iemen, Síria, Iraq, Afghanistàn, Palestina, Liban, Tunis, Argèlia.. salvaguardant a Israel, no hauríem d'acollir refugiats que vovíen força bé. Hipócrites!
Als papanates de sempre
Anònim, 15/06/2017 a les 16:08
+15
-6
Viatjar sí; llegir també, senyors acollidors.
Aquí teniu la web per veure les bondats que fan els vostres refugiats.


%2C6.969721633496192&z=5

L'ambient el crispeu tots aquests modernillos als que us mola sentir-vos moralment superiors, i que per culpa vostra tenim el país ple de xusma del pitjor de cada país. I ara us heu empassat totalment la història dels refugiats. Fins i tot us colen refugiats marroquins i vosaltres nyam nyam.
XUSMA NO, GRÀCIES.
Sr.Torras i similars
Anònim, 15/06/2017 a les 16:15
+17
-7
Si es vostè tant "valent", aculli de forma particular.
El que fan vostès es acollir "anonimament", es a dir, a casa no se sap qui.

100% Solidaritat 0% Responsabilitat, això és com funciona la gent com vostè.
Al Pepitu Torras
Anònim, 15/06/2017 a les 16:24
+15
-7
Saps per què hi ha gent que s'ha d'amagar en l'anonimat?
Perquè vosaltres, els progres demòcrates i liberals, resulta que no accepteu opinions contràries a la vostra i perseguiu ideologies diferents, amb el beneplàcit de l'Estat, sotmès a un segrest per part vostra i els vostres repugnants lobbies de pressió totalment subvencionats
Us assembleu molt a uns personatges que van existir fa uns 75 anys...
Precisament fa 75 anys
Anònim, 15/06/2017 a les 18:40
+7
-13
Precisament fa 75 anys molta gent va haver de marxar del nostre pais per una guerra. Se'n diu refugiat. Ningú marxa del seu país sabent k arrisca la seva vida i la de la seva família per caprici. i qui no entent això, és que és molt, però que molt ignorant.
A veure, curtet de mires
Anònim, 15/06/2017 a les 20:14
+5
-3
Abans de permetre't e luxe de dir ignorant a algú, hauries de saber que els refugiats de fa 75 anys:
1: van anar al país del costat o a iberoamèrica, om compartien idioma
2: no exigien re
3: molts van tornar aquí quan van poder.
I teniu la barra de dir que això que rebem avui en dia són refugiats??? Només són immigrants econòmics, però com que la paraula immigrant us sona violenta, els hi dieu refugiats.
Ah! I que sapigueu que no tota Síria està en guerra i és conflictiva.
Hipocresia 100%
Carles Sunyer , 15/06/2017 a les 21:56
+9
-2
Ja ho dic jo, sense embuts, són uns hipòcrites! Tot és de cara la galeria, no veurem a cap refugiat a casa dels organitzadors, ara bé, calerons privats pels senyors de les ONG "PRIVADES" si.
No parlaré malament d'aquells que han fugit per la guerra, però ja està bé d'hipocresia, de brindis al sol i altres mamaraxtades. Vivim temps de supremacisme, de classisme i de nacionalisme salvatge. La resta és un seguit de falsedats!!
A/A racistes
Anònim, 15/06/2017 a les 22:45
+2
-14
Gent plena d'odi, rancúnia i, sobretot, d'ignorància, opinant amb tòpics i frases fetes fàcils.. clar que hi ha mala gent entre els refugiats, com mala gent entre els autòctons, un clar exemple sou vosaltres.. us deixo un enllaç, encara que dubto que el llegireu.. vosaltres sou més del Marca i de xarradetes entre carajillos..



Criticar és fàcil, tots en sabem
Albert H, 15/06/2017 a les 23:53
+4
-7
Anònim, tens excuses per a tot, i criminalitzes fàcilment als d'aquí que volen ajudar a un mon millor i als d'allà que fugen del que ni tu en el teu limitat anàlisis dels fets d'orient mitja pots entendre a la llum de les teves intervencions.

¿Que fas tu pel mon? No pels d'aquí no, pels de fora. Explica'ns que aportes a la societat global en un o molts dels problemes que tenim per acció directa o indirecte de la societat occidental... Saps que el que tant defenses aquí en un apart molt important ha vingut d'afora? De espoliar nacions per segles per part d'Europa? Creus que estàs defensant el que legitimant consideres que és teu? Però Tu saps en quin canto del mon vius? En quin costat dels privilegiats estàs? Tens molts problemes d'acceptació de la realitat i es nota, veus lobbies i mostres en l'acció social que busca aportar una mica d'humanitat al que està passant allà, a orient mitja, que saps tu de Skykes-Picot? I de la reedició d'aquest tractat en la nova reorganització geopolítica de la zona?

Suposo que ben poc i tires a matar als que l'únic que fan es ser millors persones i a alleugerir la situació de persones humanes amb noms propis i histories personals al darrera. A més jugues brut i parles de violadors, pederastes, assassins per embrutar l'èxode de cents de mils de persones desplaçades per una guerra injusta i que te a occident com impulsora al darrere... Ets bastant miserable i parles en anònim perquè ho saps i t'avergonyeix, no per por de que ningú et linxi per dir el que penses, no menteixis, no vivim en un estat feixista, tot i que per part del poder cada vegada ens hi acostem, però les persones que surten a les fotos son gent del carrer que té compromís social, i fan el que poden, i és més, fan més dl que saps, així que no els acusis de no tenir un refugiat a casa perquè potser quedes com un indocumentat...

Curat la rabia i el odio xenòfob que mostres contra les persones que aporten alguna cosa al mon, et consumiràs ràpid si vius en aquesta inòpia molt temps...
Soc responsable del que passa al mon?
Albert H, 15/06/2017 a les 23:56
+4
-1
Cuidao! Als 2 últims iluminats
Anònim, 16/06/2017 a les 00:34
+4
-2
Pel que està interessat a netejar la imatge dels muslims a tot cost:
Herois perquè estaven desperts en el moment de l'incendi (quina casualitat) i van posar-se a cridar per avisar els veïns, que també eren musulmans? Quina heroïcitat tu, ningú hagués pogut fer el mateix... Me'n ric dels bombers, què coi, qui són els bombers?
En uns moments així de critics tothom actua d'una forma similar, guiada per l'impuls, però clar, si vosaltres ho podeu fer servir per exculpar la gent i sentir-vos recomfortats, millor, no?


I a l'altre que es considera un expoliador, li agrairia quan ha saquejat Catalunya o Espanya un país musulmà. Moltes gràcies!
Resposta avançada: al sàhara occidental hi han les mines de fosfats (no deus saber què són, ja tens una altra cosa per buscar) més importants del món. Espanya va construir la cinta transportadora més llarga del món, que connecta les mines amb un port. Tot seguit li va entregar amb un llacet a Marroc sense explotar-les. Quin expoli, tu!

Ignorants, que sou uns ignorants. Obriu els ulls d'una vegada que altre cop aneu amb retard respecte a Europa.
Al il·lustrat de si mateix
Albert H, 16/06/2017 a les 01:43
+3
-5
Anònim, Ja veig que has de rebuscar cosetes no representatives del tot per tapar lo gros, et veig apurat de raons de pes. ¿Encare no recordes d'on venen les nostre riqueses com a societat occidental en general? Va, tant que saps i tant avesat que ets en historia... ¿Diguem, que està fent l'occident capitalista amb orient mitja? Iraq, Líbia, Afganistan, Iran Golf Persic, Aràbia Saudi, ISIS... Va, és historia recent, estic segur que podràs recordar-ho... Ja t'he donat pistes amb Skyes-Picot... Diguem, ¿creus que Europa viu amb els seus propis recursos? Creus que els colonialismes i les seves avantatges per a occident ja han desaparegut? Clar, imagino que veus el que vols veure de la historia. I veus que ja no et va tan be com abans perquè les coses canvien i de vegades s'ha de pagar el preu del que una societat que s'imposa i és fa hegemònica a la força fa a d'altres. Alguns ens fem càrrec de les nostres responsabilitats històriques, tu encare vols viure en l'època de la supremacia blanca, però no hi ha historia que duri 1000 anys. Jo com a blanc que està al cas del que hem fet com a societat dominant (Kant no és un referent per a mi), trio compensar els errors, ser humà, no odiar musulmans, llatins, russos, xinesos, espanyols i deixar de fer el joc als que ens han col·locat en el focus del problema amb les seves guerres i jocs de poder. Jo no poso pedres al camí d'aquestes persones, no és el meu paper.

La societat occidental s'ha col·locat al centre de tot amb el seu mite del progres i tenim molt pel que respondre històricament i actualment, no ha de ser per participació directe que siguem responsables en la mesura que correspongui, però inclús pot ser per simple justícia i per haver gaudit dels bens que s'han espoliat (si company, més enllà de la mina de fosfats Espanya, Catalunya en el seu àmbit ha espoliat al llarg de segles) que decidim no fer les coses més difícils a aquests refugiats. A Catalunya concretament s'ha espoliat terres als comuns per part d'aristocràcies i senyors feudals al llarg dels últims segles. I aquestes dinàmiques que ara son el capitalisme neoliberal o anarco-capitalisme ben desplegat han configurat un mon complex i desequilibrat, ¿vols bona vida a occident? Pues ha sigut en gran part gracies al legat dels teus avantpassats i de les dinàmiques generades que arriben fins els nostres dies, hem remogut i destruït societats senceres, ¿ens havia de sortir tot sempre bé?. ¿No vols refugiats? Mobilitzat contra aquest sistema depredador i injust que genera aquests moviments de persones refugiades i deixa de molestar als que intentem fer alguna cosa. És simple, si no saps aportar millors solucions que criticar, ves-te'n a pastar, no se't trobara a faltar.

I per cert, sobre el Sahara Occidental, parla amb els EEUU i demana'ls-hi perquè van fer sortir a Espanya del Sahara i donar-li a Marroc el territori. i deixar a tota aquella gent en la penosa situació actual, una vergonya de les grans del antic imperi que un cop més demostra la nostra responsabilitat en com és el mon actual... Potser així entendràs millor lo de la anècdota de la cinta més llarga del mon que no ha pogut beneficar al teu estimat país...
A l' Albert H
Anònim, 16/06/2017 a les 09:39
+2
-0
Bé, al menys demostres tenir cap. Així dóna més gust de debatre
Només et diré que nosaltres no hem pogut triar res, des de fa més de 100 anys fem el que els altres països que hem de fer.
Així doncs, no sé per què et veus al costat dels opressors enlloc del costat dels oprimits, si ni tant sols tenim potestat de triar gaire cosa i hem patit xantatges.
Així que no, no sé quina responsabilitat tenim que Estats Units i Israel hagin ficat els nassos a Siria, un país on tot i així hi han zones on no hi ha guerra i es fa vida normal (la guerra acabarà d'aquí poc) amb victòria d'Assad.
En qualsevol cas, qualsevol raça "s'aprofitaria" d'estar en una millor posició que les altres, els blancs no són els únics que ho farien.
I com ja han dit més amunt, no entenc per què tots aquests "refugiats" només volen anar Alemanya. No serà que busquen el país on reben més ajudes públiques en comptes de buscar un lloc on no hi hagi guerra?
Un plumero molt gran!
Toni Ribot, 16/06/2017 a les 11:46
+3
-0
Tot aquest tema, i la polèmica suscitada aquí, rau en la inoperància del govern de l'estat i en l'aprofitament del processisme per fer veure que nosaltres som millors que la resta del món. Un cop fetes les manifestacions pertinents, les pancartes acollidores i les fots de premsa, que queda? Tan sols HIPOCRESIA! Com sempre els polítics proposen, la gent assimila, s'ho creu i més tard arriben les decepcions. I així anem, com un ramat de vedells a cop de manifestació i de mentida.
Salut i sort!
HIPOCRESIA MUSICAL
Anònim, 16/06/2017 a les 12:40
+3
-0
El món canvia amb la teva actitud, no amb la teva opinió
Opinins tots tenim, fets només hi han uns.
Albert H, 16/06/2017 a les 16:13
+3
-1
Anònim:

¿Per un moment et pots posar a la pell de gent normal que rugeix d'una guerra mortal? On voldries anar si poguessis triar, a un país en crisis i fumut o a un més ric i on tens més possibilitats de sortir endavant? Pues és el que fan ells (que no tots els refugiats). Tinc amics que han anat amb el seu cotxe a recollir refugiats a la frontera de Turquia i els van porta aquí, d'altres fan debat posant de relleu el que està fent occident en la zona i desemmascarant la GRAN hipocresia del "primer mon" al respecte. D'altres fan actes culturals per visibilitzar el problema i ajudar. Cadascú aporta des de on pot i millor sap. No, no son pijoprogres, la seva acció millora les coses per poc que sigui.

Aquestes guerres estan sustentades per un occident on òbviament hi han actors principals (USA, UK, Paris, Turquia, Israel...) que promouen la desestabilització d'Orient Mitja per un assumpte purament estratègic a nivell de recursos i Espanya i tots els països satèl·lits subordinats a l'imperi que ofereixen tropes en missió de "pau" (Iraq, Afganistan, Líbia etc...) i/o sol sobirà per a instal·lació de bases militars sota el mandat de l'OTAN (organització criminal occidental al servei dels EEUU. Espanya (com ja va fer amb els vols de la mort) participa doncs cedint espais de terreny sobirà per l'acció militar dels actors principals.

Els privilegis son sempre en relació a un altre. Jo puc ser opressor i oprimit al mateix temps. Puc ser opressor si no accepto la meva responsabilitat històrica en el grau que em correspon i em nego a ajudar a persones que estan patint repressió i opressió per part dels meus governs o països amb els que tinc tractes o relacions diplomàtiques, soc opressor si per actiu o per passiu dificulto la vida a aquelles persones perjudicades per les nostres polítiques. La meva societat viu d'unes rentes del passat, ha agafat avantatge per sobre d'altres gràcies a això. I s'ha de tenir en compte, més quan en el present encare s'està produint opressió als països de mig mon.

Per una altre banda puc ser oprimit pel meu propi país, pel meu propi sistema com és el cas amb l'excusa del terrorisme internacional (a París estan en estat d'excepció fa 2 ANYS! Conculcant drets civils i de privacitat i donant poders extraordinaris al president de la republicà. O la Patriot Act fen el mateix amb la mateixa excusa, la d'un atemptat false flag com ja està prou clar avui dia... Oprimit i opressor al mateix temps.

Em nego a seguir jugant el joc de les elits, i no és pas cert que tots els demés haguessin fet igual que Europa si haguessin pogut, això és una fal·làcia basada en que si ho hem fet nosaltres, els demés també ho haguessin fet si haguessin pogut, la qual cosa no te perquè ser certa ni tan sols ho és de facte. Com dita la dita, piensa el ladron...

Com el fet de ser opressor i oprimit no és un oxímoron.



A l'Anònim del 15/6/2017 a les 16'24
Pep Torras, 17/06/2017 a les 20:08
+2
-2
Benvolgut anònim (quin nom tan original, no?),

accepto perfectament idees contràries a les meves que per alguna cosa sóc demòcrata.
Per altra banda, dius que et recordo a gent de fa 75 anys i tens tota la raó: fa 75 anys estic segur que hi havia gent que pensava com jo en moltes coses i que, no només no ho podien expressar, si no que eren perseguits i empresonats.
Amagar-se a l'anonimat us dóna forces per a parlar amb impunitat i insultar a qui us plagui sense haver de tenir conseqüències.
I, per acabar, em dic Pep i no pas Pepitu i no ets ningú per a canviar-me el nom.

Pep