El Mercat de la Font s'impregna d'emprenedoria amb les cooperatives escolars de Manresa

Junyent, Cruz i Rosich visitant les parades de les cooperatives escolars de Manresa
Junyent, Cruz i Rosich visitant les parades de les cooperatives escolars de Manresa | AjM
Redacció
23 de maig del 2017
Actualitzat a la 13:00h
El Mercat de la Font dels Capellans de Manresa ha viscut aquest matí de dimarts una jornada especial, gràcies a la presència de set parades muntades pels alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles Espill, la Salle, Joviat i Bages que venien els productes que ells mateixos han creat, al llarg del curs, en el marc del projecte Cultura Emprenedora a l'Escola.

La presència d'aquestes parades ha tingut una molt bona rebuda per part dels clients i clientes del tradicional mercat manresà i a la qual s'hi ha sumat també la visita de l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent; la regidora d'Ensenyament, Mercè Rosich; la regidora i d'Ocupació i Emprenedoria, Cristina Cruz; i el regidor de Comerç, Jaume Arnau; que també han comprat alguns dels productes i han volgut donar suport a un projecte que té com a objectiu treballar el foment de la cultura emprenedora en el cicle superior de l'educació primària, per desenvolupar els valors, hàbits i capacitats claus vinculades a l'emprenedoria.

Estoigs, clauers, espelmes, aguanta mòbils, gomes de cabell, coixins, llibretes o punts de llibre, entre d'altres, han estat els productes que les cooperatives han venut al mercat i que aquest any han estat Ideart, Tots som un  i Petits Artesans, de la Joviat; Salletiva, de la Salle; Unix  i Madet, de l'escola Bages, i la Factoria de la creativitat, de l'Espill.

Un projecte impulsat des de la Diputació de Barcelona

Cultura Emprenedora a l'Escola és un projecte impulsat des de la Diputació de Barcelona i desenvolupat per l'Ajuntament de Manresa que pretén difondre el valors, coneixements i habilitats de l'emprenedoria entre l'alumnat de cicle superior de l'educació primària.

Mitjançant aquest projecte, els participants treballen l'adquisició de la competència emprenedora, potenciant els coneixements, destreses i actituds que els seran útils davant de qualsevol repte professional i personal, molt més enllà de voler aconseguir la germinació de vocacions empresarials.

Els continguts s'articulen a partir d'un treball real: la creació, organització, gestió i tancament d'una cooperativa de fabricació de productes, que comporta la sol·licitud d'un microcrèdit i la venda en una fira o mercant local. En aquest sentit la cooperativa ha de decidir a quina entitat destina un 10% dels possibles beneficis a un projecte de desenvolupament local o internacional, com a bona pràctica de Responsabilitat Social Empresarial (RSE).

Aquest projecte promou la utilització d'una metodologia basada en l'aprenentatge significatiu, l'aprenentatge cooperatiu i el treball en projectes. I, com a treball pràctic, facilita l'adquisició de les competències bàsiques del currículum escolar següents: autonomia i iniciativa personal, aprendre a aprendre, competencial social i ciutadana, competència lingüística, competència matemàtica, tractament de la informació i competència digital, competència cultura i artística; i competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.