22
de març
del
2017
Actualitzat
a les
11:35h
Aquelles persones que puguin veure's afectades per les conegudes clàusules sòl tindran una oportunitat aquest dijous, 23 de març, a les sis de la tarda, de conèixer les seves possibilitats a l'hora de reclamar i també per resoldre dubtes al voltant d'aquestes clàusules. El Consell Comarcal del Bages (Muralla Sant Domènec, 24) acollirà una xerrada oberta al públic per tal d'ajudar aquelles persones afectades.
Després que diferents sentències hagin determinat la retroactivitat de la nul·litat de les clàusules, el Govern de Madrid va aprovar el Reial Decret-llei 1/2017 de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules sòl.
Aquest reial decret conté un procediment voluntari de reclamació, però pot comportar també alguna complicació d'interpretació a la ciutadania. Per aquest motiu, l'Ajuntament de Manresa, tal com es va aprovar al ple municipal de febrer, va aprovar una proposició en què l'Ajuntament de Manresa es compromet a posar en marxa un servei d'atenció a la ciutadania amb la finalitat d'ajudar a detectar l'existència de clàusules sòl en els préstecs hipotecaris i, si és el cas, a presentar les reclamacions davant les entitats financeres.
Per aquest motiu, s'ha encarregat de formar a personal de les Oficines d'Atenció Ciutadana en temes d'intermediació en deutes relacionats amb l'habitatge, amb la finalitat d'atendre les consultes que es plantegin. Així, poder posar a disposició de la ciutadania un servei d'auxili en la interpretació de l'escriptura d'hipoteca i en la preparació de tota la documentació que s'haurà de presentar per formular la reclamació.
Després que diferents sentències hagin determinat la retroactivitat de la nul·litat de les clàusules, el Govern de Madrid va aprovar el Reial Decret-llei 1/2017 de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules sòl.
Aquest reial decret conté un procediment voluntari de reclamació, però pot comportar també alguna complicació d'interpretació a la ciutadania. Per aquest motiu, l'Ajuntament de Manresa, tal com es va aprovar al ple municipal de febrer, va aprovar una proposició en què l'Ajuntament de Manresa es compromet a posar en marxa un servei d'atenció a la ciutadania amb la finalitat d'ajudar a detectar l'existència de clàusules sòl en els préstecs hipotecaris i, si és el cas, a presentar les reclamacions davant les entitats financeres.
Per aquest motiu, s'ha encarregat de formar a personal de les Oficines d'Atenció Ciutadana en temes d'intermediació en deutes relacionats amb l'habitatge, amb la finalitat d'atendre les consultes que es plantegin. Així, poder posar a disposició de la ciutadania un servei d'auxili en la interpretació de l'escriptura d'hipoteca i en la preparació de tota la documentació que s'haurà de presentar per formular la reclamació.