El PSC critica la «manca d'efectivitat institucional local» per forçar a Renfe en els seus compromisos

Renfe treu a concurs les obres de l'estació de Manresa per 3 milions menys dels anunciats i amb més de 4 anys de retard

Redacció
06 de març del 2017
Estació de la Renfe de Manresa abans que fos pintada
Estació de la Renfe de Manresa abans que fos pintada | AjM
El Butlletí Oficial de l'Estat de dijous passat publica una bona notícia per Manresa que, segons el PSC de Manresa, conté, al mateix temps, "una mala noticia".

El BOE de 2 de març de 2017 publica, "per fi", l'anunci de licitació de les obres de millora de l'estació de RENFE de la ciutat per un valor de 2,4 milions d'euros. I tanmateix, la mala notícia que conté l'anunci és, segons que ha manifestat el president del Grup Municipal del PSC, Felip González: "es consolida una nova reducció de recursos econòmics previstos per a la ciutat valorada aquesta vegada en uns 3 milions si tenim en compte que aquesta obra ja havia d'estar acabada fa més de 4 anys segons l'anunci fet en el seu dia conjuntament pel Ministeri de Foment i la mateixa Generalitat, quan aquest projecte es va quantificar a bombo i plateret amb un pressupost de 5,4 milions d'euros".

El termini de presentació d'ofertes d'empreses segons l'anunci del BOE acaba el 4 d'abril i el termini d'execució de les obres (un cop s'hagin adjudicat) és de 12 mesos. No està clar, però, quin serà el temps que RENFE pot trigar per fer l'avaluació de les ofertes rebudes, que podria ser de varis mesos. El principal criteri d'adjudicació segons l'anunci oficial fet és el de "l'oferta econòmica més avantatjosa".

Per al PSC manresà, aquesta molt necessària obra d'accessibilitat a l'estació del Nord és una nova constatació que RENFE, i especialment el Govern del PP a l'Estat, han actuat amb Manresa amb una "desvergonya de llibre"; i que "Manresa i les nostres institucions no hem estat tampoc a l'alçada de les circumstàncies en no haver estat capaços de forçar amb més eficàcia el compliment dels compromisos inicialment presos i; en definitiva, haver assumit tots plegats com inevitables els constants endarreriments que s'han vingut succeint en la contractació d'aquesta obra".

Cal recordar que a l'Ajuntament de Manresa s'han aprovat en els darrers mandats (sempre amb gran consens) diverses proposicions instant a RENFE, entre altres coses, a millorar l'estació; i que fins i tot l'abril de 2016 l'alcalde Valentí Junyent i el regidor de Territori, Marc Aloy, es van desplaçar fins a Madrid per interlocutar amb RENFE i ADIF sobre la qüestió. "Cal recordar que, d'aquella visita a la capital de l'Estat, Aloy i Junyent van tornar a Manresa amb el compromís (que s'ha demostrat enèsimament fallit), que les obres es licitarien al maig de 2016 per arrencar el desembre del mateix any passat".

"Esperem que aquesta vegada, que ja ens hem descomptat si és la segona, o la tercera, o la quarta vegada que en parlem, sigui realment la vençuda", ha conclòs González.