19
de gener
del
2017
Actualitzat
el
20
de gener
a les
15:41h
La plataforma No + Morts a la C-55 ha emès un comunicat d'indignació davant la nova negativa del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, a desdoblar la C-55 en la passada reunió del Consell d'Alcaldes del Bages que va tenir lloc dimarts. Davant la solució que proposava el conseller d'anar passant trànsit d'una a altra via, No + Morts recorda que "fa 30 anys que estan intentant traspassar transit de la C-55 a l'autopista, per 10 miserables quilometres en que són paral·leles aquestes dues vies", i que no està tenint seguiment.
La plataforma, que afirma que la Generalitat "prioritza pagar milions a Ferrovial / Abertis -els dos principals accionistes d'Autema-, abans de fer transitable una carretera que beneficia a tota la Catalunya Central", recorda que aquesta mesura "no surt gratuïta" per als catalans, ja que es paguen amb fons públics els vehicles que usen l'autopista amb bonificacions.
Els números de la plataforma són clars: "amb el milions que s'han entregat a Ferrovial / Abertis en menys de 4 anys hauríem pagat tot el desdoblament de Castellbell i el Vilar a Manresa, i potser evitat moltes desgràcies". Per això no s'estranya que "Ferrovial enviï obsequis de Nadal a senadors..."
Tot plegat amb "un projecte -el del desdoblament de la C-55- que ja està fet i que només cal executar-lo". Una negativa que, també suposa "l'empobriment del territori i milions i milions en bonificacions a la C-16, i les despeses en mossos, ambulàncies, bombers i fins i tot helicòpters per l'elevada sinistralitat d'aquesta carretera C-55". "Quin cost extra té tot això?", es pregunten retòricament.
I acaben assegurant que "per fi s'han tret la màscara, i ja no diuen que és per culpa de no tenir diners o trinxar el territori", sinó "que no volen". "És una decisió manu militari en que els alcaldes callen, abaixen el cap i atorguen".
La plataforma, que afirma que la Generalitat "prioritza pagar milions a Ferrovial / Abertis -els dos principals accionistes d'Autema-, abans de fer transitable una carretera que beneficia a tota la Catalunya Central", recorda que aquesta mesura "no surt gratuïta" per als catalans, ja que es paguen amb fons públics els vehicles que usen l'autopista amb bonificacions.
Els números de la plataforma són clars: "amb el milions que s'han entregat a Ferrovial / Abertis en menys de 4 anys hauríem pagat tot el desdoblament de Castellbell i el Vilar a Manresa, i potser evitat moltes desgràcies". Per això no s'estranya que "Ferrovial enviï obsequis de Nadal a senadors..."
Tot plegat amb "un projecte -el del desdoblament de la C-55- que ja està fet i que només cal executar-lo". Una negativa que, també suposa "l'empobriment del territori i milions i milions en bonificacions a la C-16, i les despeses en mossos, ambulàncies, bombers i fins i tot helicòpters per l'elevada sinistralitat d'aquesta carretera C-55". "Quin cost extra té tot això?", es pregunten retòricament.
I acaben assegurant que "per fi s'han tret la màscara, i ja no diuen que és per culpa de no tenir diners o trinxar el territori", sinó "que no volen". "És una decisió manu militari en que els alcaldes callen, abaixen el cap i atorguen".