Nadal

La CUP denuncia que la pista de gel «privatitza» l'espai comú de la plaça Sant Domènec

La formació rupturista també es queixa de l'impacte ambiental de la instal·lació, del cost que té per a la ciutat i del preu per patinar que, a més a més, va a parar a mans privades

| 11/01/2017 a les 11:41h
Arxivat a: Política, pista de gel, CUP
Pista de gel a la plaça de Sant Domènec, aquestes passades festes | Sussi Garcia
La CUP Manresa ha emès un comunicat contra la instal·lació que ha autoritzat l'Ajuntament de la pista de gel a la plaça Sant Domènec durant 51 dies "arran de les queixes" que han rebut dels veïns de la zona.

La formació rupturista considera que "el cost i l'impacte energètic" que suposa mantenir la pista de gel en funcionament durant 51 dies "és excessiu". Aquest cost, a escala energètica, el valora "en prop de 15.300 kW/h" i, en l'àmbit econòmic, suposa "aproximadament un miler d'euros setmanals per la ciutat".

També creuen que la col·locació d'una pista de gel de 30x10 metres en una plaça com la de Sant Domènec i durant un període de temps tan llarg, fa infactible que veïnes i veïns puguin fer-ne ús. La pista de gel i tot el muntatge i desplegament de carpes a la plaça "redueix l'espai de pas i impossibilita l'ús dels bancs, entre d'altres". O sigui, que "es privatitza una plaça deixant de banda l'ús quotidià que en fan els veïns i veïnes" durant tot l'any. A més, la pista de gel també impossibilita que durant prop d'un mes i mig s'hi pugui realitzar cap mena d'activitat d'altres entitats.

La CUP també considera excessiu "l'elevat cost per patinar (7 euros per 30 minuts)", que no facilita l'accés "a moltes persones de la nostra ciutat que no es poden permetre gastar aquests diners en una activitat com aquesta". Tot tenint en compte "que el benefici econòmic que genera la pista del gel se'l queda una empresa privada i no l'Ajuntament".

És per tot plegat que creuen "que aquesta iniciativa no respon a les necessitats de les veïnes i veïns del barri i de la ciutat", sinó a "l'estratègia comercial de l'equip de govern". "Una estratègia comercial" que des de la CUP no comparteixen, ja que creuen que, a part dels veïns i veïnes, "tampoc no beneficia el petit comerciant de la ciutat".

COMENTARIS

Una vergonya
Anònim, 11/01/2017 a les 13:43
+15
-37
He tingut que passar alguns dies per la nit.
No se com els residents de la plaça, suporten el soroll bestial dels dos generadors que hi han instal·lats. Es vergonyós !!
Fora cup
Anònim, 11/01/2017 a les 15:24
+41
-13
Foteu el camp sou lo pitjor que li pot passar a Catalunya .
Els de la cup
Anònim, 11/01/2017 a les 16:28
+55
-10
I després se'n van amb la seva furgoneta volkswagen a esquiar a la cerdanya amb neu produïda amb canons. Tela aquests de la cup
Ai, la Cup.
Pep C., 12/01/2017 a les 00:30
+18
-5
Aneu a fer la mà, cupaires. I sóc veí, veí!!! indepe i d'esquerres
Que desaparegui la Cup ja!
Anònim, 12/01/2017 a les 00:38
+19
-5
Espero que el.govern catala obri d una vegada els.ulls i deixi aquesta gent de.costat, sino les urnes ja parlaran per si soles.
Quina vergonya foten aquests cuperos i quina educacio imparteixen a les.seves noves generacions...colla de mantinguts que nomes sabeu criticar i no aporteu res a la.societat....quin fastic,.fora ja! Aquests els enviaria jo a treballar i a duxar-se i veuries quin goig...no se com.amb aquestes pintes.encara hi ha algu que us contracti....pero bueno, per un que treballa.....
Gosflautes
488GTB, 12/01/2017 a les 01:20
+19
-5
Aquests de la cup son lo
pitjor. Marranos, envejosos, i a sobre prepotents. Dona-li a un gosflauta un parell de milions d' Euros i una bona casa a Pineda i ja veuras com se li passa la tonteria marrana. La Gabriel el diumenge dinava a Rajadell. La bona vida li agrada a tothom. CUPEROS FOTEU TUFO. Aneu a cagar. Poseu-vos a treballar i deixeu de fer el gandul
Pesats!!!!!
Mencar, 12/01/2017 a les 10:24
+26
-4
Segons els de la CUP, com que tot es "privatització", aviat nomes podrem tancar-nos a casa a fer gorros de llana i fumar "porros". La Festa Major alternativa no fa soroll? no embruteu.....? , no contamineu....? deixeu que la gent treballi i disfruti.
CUP DENUNCIA
Comerç Centre Manresa, 12/01/2017 a les 10:33
+24
-5
No puc entendre el que reclama la CUP Manresa. Els convido a venir i mirar que passa als bancs de la plaça. No se si viuen en una altre ciutat.
Feia anys, que no teniem una campanya de Nadal on la gent passa per petits comerciants de la ciutat.

No estic gens d'acord amb les seves afirmacions.

COMERCIANT DEL CENTRE MANRESA
PENA!
Anònim, 12/01/2017 a les 12:34
+12
-3
Espera que ara ve el regidor de la CUP amb la seva roba de marca, comprada al Decatlhon, a dir-nos que em de fer, quan fer-ho i a on fer-ho.
Foteu el camp cupaires!!!
Ciutadá, 12/01/2017 a les 18:16
+15
-4
Les vostres manis foten pintades invaint totes le vies afectant el tránsit i mes coses per no allargarme es molt mes productiu vaya cara dures!! Quin mal fa aixó si dona vida a la ciutat i als infants
Tot amb la justa mesura, no?
Anònim, 13/01/2017 a les 11:06
+13
-2
No se, qui te raó en tot això, si la CUP, el comerç, els veïns o els comentaris interessats.

Una servidora es lectora i Manresana, a mi em sembla que tot ha de poder ser possible i compatible.

Tota vegada que quan una cosa predomina sobre altre, es adir se n’abusa, sempre hi ha un perdedor, el destinatari d’un servei públic o el client d’un servei particular.

Jo crec que quasi dos mesos una activitat, fora de les dates assenyalades, ni promou ni facilita res a ningú.
Estic a favor que això es faci, però amb una mica de seny, en les festes de Nadal i passat reis tornar a la normalitat.

Tot el demes és un abús, del que es de tots. I el culpable no es altre que qui ti te l'obligació de vetllar pels interesos generals. No cap empresa.
Cansinos...
Ignasii2, 15/01/2017 a les 22:58
+1
-0
Ostiiiiii però quina mandraaaaa que em foten els de la CUP!.... CADA DIA ELS SUPORTO MENYS!

En fi, jo trobo que ha estat una campanya de Nadal fantàstica, viva, el centre ple, els nens s'ho han passat pipa...i hem fet una cosa diferent i innovadora com a ciutat....

De veritat...que pesats que són...és que em treuen de polleguera...