El Petit Celler obrirà a Barcelona el bar de vins amb més referències de tot Europa

L'empresa manresana, que tancarà l'any amb una facturació de 6 milions d'euros, preveu créixer un 20% el pròxim 2017

Interior de la botiga El Petit Celler de Manresa
Interior de la botiga El Petit Celler de Manresa | Estefania Escolà
Estefania Escolà
28 de desembre del 2016
Actualitzat a les 10:08h
Comprar una ampolla de vi de 300 euros no està a l'abast de qualsevol. Ara, la distribuïdora de vins, caves i licors El Petit Celler –amb seu a Manresa i Barcelona- vol apropar el món del vi de luxe al ciutadà i, per això, crearà el bar de vins més gran d'Europa, amb més de 250 referències. El seu gerent, Sebastià Lozano, ha explicat a l'ACN que el futur projecte –que s'ubicarà a la botiga de 400 metres quadrats que el grup té a Barcelona- vol esdevenir un referent mundial. Aquest bar se suma a dos nous locals que El Petit Celler ha obert recentment al centre històric de Manresa. En total, l'empresa preveu invertir més de 200.000 euros en aquests nous projectes amb l'objectiu de créixer un 20% la facturació, que aquest 2016 se situarà al voltant dels 6 milions d'euros.

El nou bar de vins que El Petit Celler obrirà a Barcelona el pròxim mes de febrer oferirà la possibilitat de tastar vins de luxe "a preus assequibles", segons ha explicat el seu gerent, Sebastià Lozano. A mode d'exemple, Lozano ha dit que es podrà tastar una copa del vi 'Único' del celler Vega Sicilia (DO Ribera del Duero) valorat en uns 600 euros per uns 25 euros. 

D'aquesta manera, el grup vol apropar el món del vi al ciutadà. El bar disposarà de més de 250 referències, un fet que el convertirà en el més gran d'Europa amb la voluntat d'esdevenir un referent mundial. 

Aquest nou bar se suma a l'obertura de dos nous locals a la plaça Major de Manresa. Es tracta d'una taverna on es poden degustar tapes i copes de vi, i una petita cocteleria que obrirà només les nits del cap de setmana i festius. En total, l'empresa preveu invertir més de 200.000 euros en aquests projectes amb l'objectiu d'incrementar un 20% la facturació de cara al 2017. 

Un altre dels objectius de futur és el de potenciar la venta online amb la millora de la pàgina web. En total, aquest tipus de venta representa un 8% de la facturació total, però l'empresa preveu duplicar-la l'any vinent. 

Creix el consum de vins catalans

Lozano ha explicat que el consum del vi ha variat molt en les últimes dues dècades. Segons ha assegurat, el client aposta cada cop més pel consum de vins locals i de proximitat per dos motius: d'una banda, com a conseqüència de la creixent consciència de la gent per consumir productes de proximitat i, de l'altra, per la millora de la qualitat dels vins. És el cas de la Denominació d'Origen Pla de Bages que, segons ha dit, "a poc a poc s'ha convertit en un referent d'alta qualitat".