Ginesta creu que «hi ha marge» per trobar una sortida al conflicte de la línia de Barcelona

El Secretari General de Treball, Afers Socials i Famílies assegura que el seu departament treballa "en la mediació per trobar sortides que satisfacin totes les parts, alhora que l'interès general"

El Secretari General de Treball, Afers Socials i Famílies, Josep Ginesta, en una imatge d'arxiu
El Secretari General de Treball, Afers Socials i Famílies, Josep Ginesta, en una imatge d'arxiu | ACN
Pere Fontanals / ACN
26 d'octubre del 2016
Actualitzat a les 20:22h
El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, està aprofundint "en la mediació per trobar sortides que satisfacin totes les parts, alhora que l'interès general". Així ho ha assegurat el seu Secretari General, Josep Ginesta, a NacióManresa en referència al conflicte que viuen els treballadors de la línia d'autobús Manresa-Olesa-Barcelona davant la negativa de la nova concessionària, Hispano Igualadina, a subrogar els contractes dels 14 xofers actuals del servei.

Ginesta assegura que "ens trobem davant d'una situació especial" i des de la Generalitat "hem de vetllar perquè es minimitzi l'impacte que pot tenir aquesta qüestió pels treballadors que presten el servei". Malgrat que no és una situació fàcil, el Secretari General es mostra convençut que "hi ha marge per trobar una sortida a la problemàtica"

El Consell Comarcal de l'Anoia sancionarà Hispano Igualadina amb 1.200 euros per infraccions greus

El ple del Consell Comarcal de l'Anoia ha aprovat per unanimitat imposar dues sancions de 600 euros a la concessionària del servei de transport adaptat Hispano Igualadina SL com a responsable de dues infraccions de caràcter greu. El Departament de Serveis Socials del Consell va informar el març del 2016 sobre irregularitats en la prestació del servei per part de la concessionària, arran de les queixes que van presentar els usuaris. Els motius de les queixes eren per deficiències tècniques en el sistema d'aire condicionat i calefacció i per la neteja i conservació dels vehicles. Per la seva banda, Hispano Igualadina va al·legar "indefinició dels fets imputats, quant a la concreció de les dades" i "manca de prova, quant a la no presència d'inspectors que verifiquin els fets imputats".

Respecte de la indefinició dels fets, el Consell Comarcal ha argumentat que l'informe d'obertura de l'expedient assenyala amb precisió els dies concrets de les incidències, i pel que fa a la manca de prova, considera que "hauria de ser suficient el criteri dels usuaris transportats i dels seus tutors". El Consell també ha afegit que els fets han estat contrastats per la direcció del servei.

Quant a l'avaria del sistema de calefacció, el Consell Comarcal de l'Anoia conclou que no és un fet aïllat i que per aquest mateix motiu la concessionària ja va rebre una sanció el 2013. Tampoc considera de rebut l'al·legació que el vehicle vingui fred de cotxeres i que no hi hagi temps d'escalfar-lo, perquè un vehicle, en condicions normals, "hauria d'estar degudament climatitzat en quinze minuts". El sistema d'àudio és un dels preceptes indispensables de la contracta que tampoc es compleix. 

Pel que fa a la neteja del vehicle, el Consell Comarcal no considera que si aquesta es fa cada dia a tres quarts de dotze del migdia i a un quart de dues, com manifesta la concessionària, a tres quarts de vuit del matí es pugui trobar en males condicions. L'ens supramunicipal també ha demanat l'ajustament immediat del tancament de portes, "que és defectuós i provoca molèsties als usuaris". 

D'altra banda, el Consell no considera "aïllades" les incidències que van provocat la substitució del vehicle de forma recurrent del 19 al 21 de febrer, del 14 al 18 de març i del 21 al 23 de març.