La Generalitat farà 2 quilòmetres més de barrera central i un tercer carril a la C-55, a Collbató

Els treballs, que inclouen la construcció d'un tercer carril, començaran la primavera vinent i tindran un termini previst de nou mesos | Les obres es liciten per un import de 3,5 milions d’euros per afavorir, segons Territori i Sostenibilitat, la "seguretat viària i la fluïdesa del trànsit" a la carretera | El carril addicional previst s'implantarà en el sentit Manresa i tindrà 1,1 quilòmetres de longitud

Tram de la C-55 on es farà l'actuació
Tram de la C-55 on es farà l'actuació | Territori
Redacció
24 d'octubre del 2016
Actualitzat a les 20:42h
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha anunciat aquest dilluns l'impuls de les obres que inclouran 2 quilòmetres més de barrera central entre els dos sentits de la marxa i la creació d'un tercer carril a la C-55 a l'altura de Collbató, amb la licitació de treballs per un import de 3,5 milions d'euros. Aquesta actuació, destinada "a millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit" a la carretera, consistirà en la construcció d'un tercer carril i d'una barrera central de separació dels sentits de la circulació. L'obra s'adjudicarà a principis de l'any vinent i es preveu que l'execució comenci durant la primavera, amb un termini de nou mesos.
 
El projecte abasta un tram de dos quilòmetres de la C-55 que registra un trànsit de més de 14.000 vehicles diaris. El carril addicional previst s'implantarà en el sentit Manresa i tindrà 1,1 quilòmetres de longitud, per donar més capacitat i seguretat a la carretera.

També, es col·locarà al centre de la via una barrera de seguretat de formigó, d'1,6 metres d'amplada, per reforçar la separació dels dos sentits de circulació i evitar els xocs frontals.
 
Millora d'un encreuament
 
Les obres comportaran també la millora de l'encreuament de la C-55 amb la B-113 (carretera de ca n'Astruc), amb la formació d'un tercer carril central a la C-55 i una rotonda fora del tronc de la B-113 per a fer els canvis de sentit amb més comoditat i seguretat. Altres tasques incloses en aquesta actuació són el tractament previ dels punts de la carretera on hi hagi flonjalls (deformacions), l'estesa d'una nova capa de paviment, la millora dels elements de drenatge o la formació de noves cunetes.
 
D'altra banda, es construirà un calaix que, a més de facilitar el drenatge, servirà de pas de fauna, s'adequarà la senyalització i es col·locaran noves barreres de seguretat. Finalment, s'inclouen les hidrosembres, plantacions i mesures addicionals d'integració en l'entorn.