Implanten un sistema de gestió intel·ligent de la mobilitat a la C-55, C-16 i C-58

Territori i Sostenibilitat instal·larà sistemes de detecció d'incidències, càmeres de vigilància i panells amb senyalització variable

Redacció
29 de juny del 2016
Actualitzat a les 19:20h
Territori implantarà un sistema intel·ligent a la C-55, C-58 i C-16
Territori implantarà un sistema intel·ligent a la C-55, C-58 i C-16 | GSV
El Departament de Territori i Sostenibilitat instal·larà un sistema de gestió intel·ligent de la mobilitat al corredor de la C-55, C-16 i C-58, a l'entorn de Manresa. Aquesta mesura forma part del paquet de millores de la seguretat viària al Bages, que també inclou les obres de millora realitzades a la carretera C-55, així com el sistema de descomptes que s'ha implantat a l'autopista C-16. Aquest dimecres s'ha aprovat la licitació de la instal·lació de sistemes de detecció d'incidències, càmeres de vigilància i panells amb senyalització variable. El termini per redactar el projecte és de dos mesos i està previst que les obres s'executin en nou mesos.

El projecte inclou la instal·lació de deu panells d'informació variable a diversos punts de la C-55 i la C-16 i en d'altres carreteres confrontants que indicaran l'estat de les vies i del trànsit, indicant el temps de recorregut. Aquests panells seran en forma de pòrtic o banderola, és a dir, que quedaran just a sobre dels carrils.

En el tram de la C-55 comprès entre Castellbell i el Vilar i Manresa, s'instal·laran 22 senyals de missatge variable (col·locats al costat de la calçada) per informar els usuaris de la velocitat màxima o de restriccions de trànsit en funció de l'estat de la carretera i de possibles incidències. També es posarà un sistema de sensorització a la calçada, integrat als panells informatius, que permetrà, per exemple, adaptar les restriccions del trànsit a les condicions meteorològiques.

Monitorització del tram

El pla inclou, a més, un mètode de detecció automàtic d'incidències format per dos sistemes, que es complementaran: un de continu al llarg de tot el tram i un altre en punts concrets mitjançant càmeres amb detecció automàtica d'incidències (DAI). Aquests sistemes permetran donar informació en temps real sobre l'estat de la calçada i el trànsit al llarg del corredor.

També es col·locarà un altre tipus de càmeres fixes al llarg del traçat per verificar les alarmes indicades pels sistemes de detecció automàtics d'incidències i comprovar l'estat general de la carretera.