Súria obre el termini d'ajuts per a arranjaments en habitatges de gent gran

El termini de sol·licituds s'estendrà fins al proper 30 de juny

Redacció
21 de juny del 2016
Actualitzat a les 17:32h
L'Ajuntament de Súria ha obert el termini de sol·licitud d'ajuts per a obres de millora de l'accessibilitat i la seguretat dels domicilis de persones grans especialment vulnerables, acollint-se a un programa de la Diputació de Barcelona. El termini de sol·licituds s'estendrà fins al proper 30 de juny.

L'objectiu de la convocatòria és facilitar la realització d'arranjaments bàsics de bany, cuina o generals per promoure l'autonomia personal, l'accessibilitat, l'eficiència energètica i les condicions de seguretat, higiene i habitabilitat mínima. Els habitatges poden ser de propietat o de lloguer.

Els ajuts poden ser demanats per persones que responguin a les següents característiques:

- Persones a partir de 65 anys que estiguin empadronades en el municipi amb una antiguitat mínima d'un any.
- Persones amb dificultats per realitzar les activitats de la vida diària, acreditant la seva situació de dependència o disminució, d'acord amb els criteris de valoració de les bases que regulen aquesta convocatòria.
- Persones amb pocs recursos econòmics, d'acord amb els criteris de valoració de les bases que regulen aquesta convocatòria.
- Persones majors de 80 anys que visquin soles o amb una altra persona major de 65 anys.

Abans de la realització de les obres, es farà una visita al domicili de la persona beneficiària per valorar les necessitats d'actuació i les solucions més viables per als problemes detectats.

Els arranjaments seran realitzats en règim de copagament. La persona beneficiària hi haurà de fer una aportació màxima de 350 euros, en funció de la seva capacitat econòmica.

Un cop finalitzat l'arranjament, es farà una nova visita al domicili per al control de qualitat de l'obra i tancar l'expedient.

Les persones interessades hauran de presentar una instància acompanyada per la següent documentació:

- Fotocòpia del DNI.
- Certificat d'empadronament, que pot ser sol·licitat a l'Ajuntament.
- Certificat de la pensió de l'any 2016.
- Certificat acreditatiu de la dependència o disminució.
- Rebut de l'impost de béns immobles (IBI), en cas de ser propietari del pis.
- Contracte de lloguer del pis, si és el cas.

Les persones interessades es poden adreçar a l'àrea de Benestar Social de l'Ajuntament (planta baixa de la Casa de la Vila) en horari d'atenció al públic per a qualsevol consulta o aclariment.

Les sol·licituds i la documentació complementària es poden presentar en l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), a la planta baixa de la Casa de la Vila, en horari d'atenció al públic.
Arxivat a