Súria es planteja en veu alta les seves opcions com a destí turístic

Jornada sobre turisme a Súria
Jornada sobre turisme a Súria | AjSú
Redacció
30 de maig del 2016
Actualitzat a les 22:07h
El desenvolupament de l'oferta turística a Súria requereix una col·laboració activa dels agents públics i privats, buscant complementarietats amb altres municipis i territoris en l'àmbit de la Catalunya central. Aquesta va ser una de les conclusions del seminari 'Turisme a Súria. Per què no?', celebrat al salo de sessions de la Casa de la Vila.

L'acte va reunir prop d'una vintena de persones vinculades amb els sectors del turisme, la restauració, l'hoteleria, el comerç, els productes artesans i les activitats esportives i de lleure de Súria i del seu entorn, a més de responsables i tècnics municipals.

A partir d'una proposta plantejada pel regidor de Turisme i Participació, Miquel Caelles, en les properes setmanes es reunirà una comissió de treball formada per les persones assistents al seminari, amb l'objectiu d'aprofundir en les estratègies més adients per al desenvolupament de l'oferta turística a Súria.

Segons Miquel Caelles, l'Ajuntament està disposat a treballar i assumir compromisos per al desenvolupament de l'oferta turística a Súria, tot i que el protagonisme ha de recaure en la iniciativa privada. També va explicar que, arran de converses mantingudes per l'Ajuntament, es posarà en marxa un nou producte turístic que combina les visites als nuclis històrics de Súria, Cardona i Solsona.

El seminari va anar a càrrec del consultor en planificació estratègica i director de l'empresa d'estratègia corporativa Quaderna (Manresa), Jordi Rodó, que va constatar l'elevat nombre de recursos patrimonials i naturals de la vila.

Malgrat això, Jordi Rodó va assenyalar que una gran riquesa patrimonial i natural no sempre vol dir que se'n puguin generar productes turístics atractius i viables. Per aquest motiu, va recomanar fer un treball previ per definir un model turístic i les estratègies més adients per posar-lo en marxa.

Per a Jordi Rodó, el turisme pot tenir un paper destacat en el futur de Súria, encara que no arribi a ser el sector bàsic de l'economia local i que actualment no sigui una de les destinacions turístiques més conegudes.

En aquest sentit, va aconsellar "trobar un discurs general" que ajudi a consolidar una marca pròpia, a més de buscar complementarietats amb altres territoris de la Catalunya central i d'aprofitar la vinculació de Súria amb el Geoparc de la Catalunya Central, reconegut per la Unesco.

Segons el consultor manresà, el turisme ofereix l'oportunitat d'implantar "models de desenvolupament de qualitat, responsables i sostenibles", que també tinguin en compte les necessitats de les persones que viuen en un territori. En conseqüència, la qualitat de l'entorn i dels serveis és una condició prèvia i "fonamental" per desenvolupar una estratègia turística sòlida.

La celebració del seminari turístic s'emmarcava dins les activitats del Pla de Desenvolupament Local (PDL) Suriacció, que defineix els principals programes i línies estratègiques de la vila per al període 2014-24. El desenvolupament del sector turística va ser una de les recomanacions destacades del PDL, elaborat amb una àmplia participació.
Arxivat a