En marxa un servei de teleassistència informàtica per als ajuntaments

És un servei del Consell Comarcal per solucionar problemes de manera remota

Redacció
01 de març del 2016
Actualitzat a les 18:06h
El Consell Comarcal del Bages ha posat en funcionament un servei de teleassistència per resoldre de forma immediata incidències informàtiques dels Ajuntaments en aquells casos en què sigui possible. Des de l'àrea d'Informàtica del Consell, els darrers anys s'ha detectat un increment per part de les administracions locals de la demanda de suport relacionat amb l'ús de programes on-line, sobretot a causa de la implantació de l'administració electrònica. Per això s'ha habilitat un número de telèfon a través del qual els Ajuntaments podran notificar les incidències, perquè els tècnics comarcals valorin si es poden solucionar de forma remota o si cal desplaçar-se al consistori.

Amb aquest servei, es vol resoldre de forma immediata les incidències evitant el temps d'espera que implica el desplaçament del tècnic fora dels dies establerts per conveni acordats amb els Ajuntaments. L'altre objectiu és no interrompre el servei que els tècnics estan oferint presencialment als Ajuntaments per haver d'atendre peticions d'altres municipis. El servei presencial es continuarà oferint sobre els calendaris pactats amb els Ajuntaments.

El Servei d'Informàtica Municipal del Consell Comarcal del Bages està en actiu des de l'any 1996, i 27 Ajuntaments tenen signats convenis de suport informàtic amb serveis de presència regular als Ajuntament. Aquest nou servei de teleassistència s'obrirà a tots els consistoris del territori. En les 2 primeres setmanes de funcionament, ja s'han atès prop de 50 peticions de suport.