La CUP retola les entrades de Manresa amb «Municipi lliure del TTIP»

El ple d'octubre de l'Ajuntament de Manresa va aprovar una moció de rebuig als tractats TTIP, TISA i CETA

| 04/12/2015 a les 23:03h
Arxivat a: Economia i Empresa, CUP, TTIP
Aquesta notícia es va publicar originalment el 04/12/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Rètol d'entrada a Manresa pel Pont Vell. Foto: CUP


Després que en el passat ple de l'Ajuntament de Manresa s'aprovés una moció de rebuig als tractats TTIP, TISA i CETA, la Candidatura d'Unitat Popular ha realitzat l'acció simbòlica de penjar uns rètols a totes les entrades de Manresa informant d'aquest posicionament. La CUP Manresa ha aprofitat el fet per recordar els seus posicionaments sobre el tema. La candidatura independentista manté que el rebuig d'aquests tractats és una qüestió fonamental en el context actual. Des de la CUP s'ha repetit per activa i per passiva que serveix de ben poc parlar d'independència si mentrestant es cedeix la sobirania econòmica, a través d'aquests tractats, a les multinacionals que se'n beneficien.

La CUP creu que aquest tipus de posicionaments del ple han de tenir una plasmació pràctica als carrers, ja que en cas contrari són paper mullat. Tal com es va aprovar en l'esmentada moció, l'Ajuntament ha de tenir, com té en altres afers, un paper actiu a l'hora d'informar a la població de Manresa sobre el seu posicionament contra el TTIP, el TISA i el CETA. L'Ajuntament disposa de mecanismes i canals de difusió efectius perquè això sigui així. En aquest cas es fa més necessari que mai que les institucions recolzin als moviments socials a l'hora de defensar les sobiranies dels atacs del capitalisme.

Finalment, la CUP ha manifestat els seus dubtes sobre la voluntat real de CiU a Manresa de rebutjar aquests tractats tot i haver-hi votat a favor en el ple. La candidatura rupturista ha recordat que el gener de 2015, els vots de CiU, PP i C's al Parlament van impedir que s'aprovés una moció de la CUP que demanava a l'Estat i a la Generalitat fer un referèndum sobre els acords comercials entre la UE i altres estats o grups d'estats com ara el TTIP.

COMENTARIS

retols...
Anònim, 05/12/2015 a les 00:53
+18
-17
No gasteu diners fent i posant retols... Els diners anirien be per altres coses! Cansats ja del tema de l'independencia! Prou!! Esteu fent que families es separin...
La cup a pendre pel c....
Anònim, 05/12/2015 a les 02:17
+13
-10
Mes valdria que la Cup treballés pel pais, en comptes d'anar posant cartellets... Quin ridicul mes inmens que estem fent... Per cert añgu que expliqui que es el ttip.... El pitjor de tot es que molta gent no sap ni que es... Proposo que posem un altre cartellet... Cup foteu el camp, colla d'okupas, per culpa vostra, estem perdent un temps valuosissim
-
Anònim, 05/12/2015 a les 03:33
+11
-7
D'altra banda, tractats com si visquéssim en un món totalment a part, ens trobem aquells que ens sentim catalans però volem la unió d'espanya amb catalunya inclosa. "Espanya ens roba", Catalunya no?
Diguem ja Si!!
Anònim, 05/12/2015 a les 08:21
+6
-11
Menys rètols i més dir Si!!
Pero que dius? o
Anònim33, 05/12/2015 a les 10:20
+6
-8
és un retol simbolic de cartró. què dius de diners? i de famìlies? haurieu de controlar aquests comentaris tan evidentment tòxics..
Si els de la cup governessin
Anònim, 05/12/2015 a les 10:39
+8
-8
ens farien retrocedir al segle XIX.
Sort que la majoria de la gent ni els escolta.
Letreritos
Anònim, 05/12/2015 a les 11:13
+11
-7
Por que no ponéis un letrero que os represente a todos vosotros poniendo MUNICIPIO MÁS TONTO DEL PLANETA .que en eso si que tenéis mayoría absoluta.
Cup té cap i memòria
Anònim, 05/12/2015 a les 14:29
+4
-7
Esteu veient els vostres comentaris? Si no fos per la Cup no en tindriem ni idea de que es el TTIP, esteu informats?
Si el vostre estimat president Mas no anés firmant projectes d'aquest tipus amb el PP no col·locarien aquests cartells, una nova Catalunya tindria de president a algú que ha pactat amb PP i C's... informeu-vos una mica abans de treure l'insult fàcil.
explicació de que va això del TTIP
Anònim, 05/12/2015 a les 15:12
+2
-2
L'única veritat
Anònim, 05/12/2015 a les 22:00
+1
-6
La CUP té raó us agradi o no us agradi, no podem començar contaminats de botiflers i amiguets del poder de l'estat.