La PAHC Bages ofereix tres pisos buits per acollir refugiats

El col·lectiu demana a l'Ajuntament de Manresa que s'ofereixi com a ciutat d'acollida i insta al Govern Espanyol que augmenti les quotes d'asil

, Manresa | 03/09/2015 a les 16:18h
Arxivat a: Societat, pahc bages, refugiats Síria, solidaritat, acollida
Aquesta notícia es va publicar originalment el 03/09/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Bloc alliberat per la PAHC al carrer Girona- Foto: Pere Fontanals


Després que aquest matí de dijous la CUP hagi demanat a l'Ajuntament de Manresa que s'ofereixi a acollir i donar suport als refugiats sirians, la PAHC ha anunciat mitjançant el Twitter que cedirà tres pisos buits en cas que el consistori de la ciutat decideixi afegir-se a la xarxa catalana de municipis d'acollida. D'aquesta manera, doncs, el col·lectiu bagenc se suma a la iniciativa de la PAHC de Sabadell, que ha fet pública la seva intenció de cedir 10 habitatges del bloc d'Obra Social Guillem Agulló a les famílies refugiades.

El portaveu de l'Obra Social Catalana i membre de la PAHC Bages, Bernat Sorinas, ha explicat que "per nosaltres no és una novetat acollir gent sense papers ni immigrants". És per això que fa una crida a tots els refugiats que ho necessitin que "això també és casa vostra". Davant d'aquesta situació, la PAHC Bages demana a l'Ajuntament de Manresa que esdevingui ciutat d'acollida i també insta al Govern del PP que augmenti les quotes d'asil, que actualment contemplen l'acollida d'un total de 2739 persones a tot l'Estat Espanyol. 

COMENTARIS

assemblea
Anònim, 03/09/2015 a les 16:37
+14
-3
S'ha decidit en assemblea?
Vaja
Anònim, 03/09/2015 a les 17:57
+18
-4
Ara corre pressa, i si gent d'aquí no té com viure, no en corre tanta, de pressa, oi? Injustícia.
assemblea (2)
Anònim, 03/09/2015 a les 21:36
+11
-2
On es l'assemblea per decidir?
Yo no tinc pis
Anònim, 03/09/2015 a les 23:08
+15
-22
Vull un pis de aquest... De gran vull ser okupa es lo millor... Que tinc que fer per que la mafia pahc em doni un??
Pel que no te pis
Jordi Escura, 04/09/2015 a les 00:58
+26
-9
Benvolgut senyor o nen sense pis (doncs segons dius, de gran vols ser okupa).
El primer hauries de passar-te per acollida un diumenge a partir de les 17.00 hores.
Exposar el teu precària situació, demostrar-la amb un informe socioeconòmic de la teva assistenta social i si l'ajuntament (que és qui té l'obligació de facilitar-te un pis de lloguer social) no pot donar-te'l, ja que és el més probable, la PAHC intentarà fer el que el ajuntament no té nassos de consegir.Lo dolent d'això és cada vegada més, l'ajuntament (a través de les assistents socials) són els que ens envien els casos més precaris.
Per que? doncs esta clar, l'ajuntament no pot exercir una desobediència civil a l'hora de donar allotjament, així doncs, el mes facil i net és passar-los a la PAHC perquè faci la feina bruta i que li solucionin el problema i puguin dir amb la boca plena, que a Manresa el problema de l'habitatge i de la gent sense casa no existeix.
Espero que com mafiós de la PAHC, li hagi estat d'utilitat aquestes breus línies.
Per cert, també pots esborrar el quadre de anònim i posar sense embuts el teu nom.
los de aqui no tememosderechos
Anònim, 04/09/2015 a les 08:22
+8
-1
Yo tb necesito un piso pequeño de protección.oficial o.pagar muy poco de alquileres haun así trabAjo y cobro nada y menos y estoy en la calle a quien pudo ayuda.quien me fa ese piso q serán ocupados por gente de fuera
Me parece bien pero q primero somos los de squi tb pasamos habré y SIM sitio a veces para dormirse
assamblea
Anònim, 04/09/2015 a les 09:38
+9
-1
No s'ha decidit per assamblea. Sembla nomes per quedar be i tocar els collons a l'Ajuntament.
El que han de fer es parar la guerra.
Jordi escura-dents
Anònim, 04/09/2015 a les 16:25
+12
-22
El pis que vull es el teu magradaria okuparlo i que siguis tan venebolent i no em facis fora... Tu ets dels que xerras masa i de lo teu no dones res, okupar el dels altres magradaria saver on vius per tirarte la porta a terra i viure alla i deixarte el pis fet una merda aaah i no et vull sentir queixarte ehh calladet
cal manel.
Anònim, 04/09/2015 a les 20:20
+15
-4
Suposo que el sorines els hi donara menjar gratis cada dia,en el seu frankfurt.Si no es aixi,mes val que calli.
Amb els diners dels altres jo tambe em poso medalletes.
Anònim, et contesto per educació, però aquest és el meu últim comentari pel que fa a la teva benèvola persona.
Jordi escura-dents, 05/09/2015 a les 00:41
+17
-9
Benvolgut anònim veig que segueixes increpant, això si, sota l'anonimat.
També m'adono que qui té cua de palla s'encén.
Observo molta ràbia en els teus comentaris, i et aconsellaria que et relaxis una miqueta .Tampoc crec que hagi de dir-te on visc doncs tampoc sé a qui em dirigeixo.
El que si t'aconsello és que visitis a un psiquiatre i com em caus bé i perquè vegis que de vegades sí que dono alguna cosa, ara per exemple, et vaig a donar un bon lloc perquè puguis anar: Consulta Privada Dra. Rosa Cuyàs sol
Clínica de salut mental
Adreça: Carrer Ramon Iglesias, 6-8 baixos, 08242 Manresa.
Espero segueixis el meu consell.
Salutacions.
Veus ets un xerraire escura-dents
Anònim, 05/09/2015 a les 10:52
+8
-18
Molt xerrar pro no dius on vius llavors tu ets del que ofereixes coses dels demes yo vull el teu piset va digues on es i no em facis fora tu que ets tan bona persona i ayudes als demes..... Aaah si ayudar amb les propietat dels altres la teva per tu aixi sou la purria de la pahc quedes retratat ... Ayudar okupant propietats privades dels altres....