MoiàDeute denuncia que l'Ajuntament no respon les seves consultes

L'associació ha traslladat preguntes al consistori recollides a través de l'OCM i juntament amb l'informe tècnic de MoiàFutur que va encarregar

Redacció
22 de febrer del 2015
Actualitzat a les 10:35h
L'Associació MoiàDeute ha fet pública una nota en la que denuncia la manca de resposta de l'ajuntament a les peticions que ha fet en el darrer any.

El dia 9 de maig de l'any passat l'associació va fer la presentació pública de l'Observatori Ciutadà Municipal (OCM) amb la participació i intervenció del regidor d'Hisenda. Un dels elements d'interès d'aquesta pàgina web a part de la informació de les dades dels pressupostos municipals és la possibilitat que els ciutadans puguin fer consultes i demanar aclariments a l'ajuntament sobre qualsevol partida o tema que creguin convenient. Les consultes que arriben a aquest portal són traslladades a l'ajuntament i es resta a l'espera de la resposta per poder penjar-la i que tothom pugui consultar-la. Amb data 16 de juliol el web va rebre cinc consultes que es van traslladar a l'ajuntament 5 dies després. En data d'avui i després d'haver-les reclamat per escrit el 4 de novembre i novament el 28 de gener, encara estan pendents de resposta.

MoiàDeute també denuncia que el 7 de novembre va lliurar a l'alcaldia l'informe tècnic sobre les obres de MoiàFutur, elaborat per l'arquitecte Jordi Costa. Junt amb l'informe es van presentar unes peticions basades en les seves conclusions que l'associació considerava necessàries. En no obtenir cap tipus de resposta, amb data 28 de gener es va tornar a reclamar resposta a les peticions. A dia d'avui MoiàDeute diu que encara no ha rebut cap contesta.

L'associació considera especialment greu la manca de resposta a aquestes últimes peticions que acompanyaven a l'informe sobre MoiàFutur per tal que l'ajuntament, com a part afectada, s'incorporés al procés obert als jutjats de Manresa, que aixequés acta notarial de la situació actual del pàrquing i de l'antiga caserna de la Guàrdia Civil, que reclamés a la constructora la reparació dels defectes observats al pàrquing, que protegís l'entrada als habitatges de l'antiga caserna per evitar possibles accidents i que acabés posant a la disposició de MoiàDeute la resta de documentació de MoiàFutur que no es va poder consultar.

MoiàDeute recorda que respondre a les peticions dels ciutadans en un termini raonable "és una exigència democràtica i alhora és una mostra de la voluntat de transparència de l'administració pública". Ara a més, recorda l'associació, aquest dret acaba de ser regulat recentment per la llei 19/2014 aprovada pel Parlament de Catalunya, la qual fixa en un mes el termini de les administracions per donar resposta a les peticions rebudes.
Arxivat a