Súria acull una xerrada sobre teleassistència i seguretat

Redacció
24 de març del 2014
Xerrada sobre teleassistència a Súria. Foto: AjSú

El Servei Local de Teleassistència compta actualment amb 134 usuaris a Súria, segons es va explicar dimecres 19 de març en una xerrada informativa sobre aquest sistema de comunicació permanent que s'adreça a persones grans que requereixen una atenció continuada per motius de salut, invalidesa o aïllament. Durant l'acte també es van oferir diferents recomanacions de seguretat per evitar estafes i robatoris.
 
Més d'una trentena de persones va assistir a la xerrada, que es va iniciar amb unes paraules de benvinguda de l'alcalde Josep Maria Canudas i també va servir per resoldre dubtes i consultes de les persones assistents. El desenvolupament dels temes van anar a càrrec de tècnics de la Diputació de Barcelona, de l'empresa Tunstall-Televida com a gestora del servei, i del sergent de la Policia Local de Súria.
 
El nombre de persones usuàries del Servei Local de Teleassistència a Súria ha augmentat d'una manera constant des que el servei va ser implantat l'any 2005. Els tècnics participants en l'acte van remarcar que la teleassistència és un servei eminentment preventiu per oferir tranquil·litat als usuaris i als seus familiars.
 
A més de comunicar situacions d'emergència, el Servei també dóna assessorament personalitzat, informa sobre temes d'atenció social o sanitària, recorda tractaments i cites mèdiques, i ofereix altres comunicacions d'acompanyament personal.
 
Durant l'any passat, el Servei va gestionar 7.631 trucades i va atendre 91 emergències a Súria. L'equip del Servei Local de Teleassistència també realitza visites domiciliàries i disposa d'unitats mòbils que l'any passat van fer 55 intervencions a Súria, de les quals el 92,73% van ser de seguiment.
 
El Servei Local de Teleassistència està implantat a més de tres-cents municipis de les comarques barcelonines i té una taxa de cobertura del 10% entre les persones majors de 65 anys. Segons dades exposades durant la xerrada, el 71,5% d'usuaris es mostren molt satisfets amb el seu funcionament.
 
A Súria, el Servei està subvencionat per l'Ajuntament i la Diputació. Les persones usuàries també han de fer un copagament reduït en concepte de lloguer de l'aparell.
 
Tot i que els aparells de connexió telefònica són la vessant més coneguda de la seva activitat, el Servei Local de Teleassistència també disposa de detectors de foc, fum, fuites de gas, monòxid de carboni i altres incidències a la llar.
 
Mesures preventives contra estafes i robatoris
En el transcurs de l'acte, l'alcalde Josep Maria Canudas va recomanar a les persones assistents que, davant de qualsevol sospita de possibles estafes o robatoris, es truqui el més aviat possible a la Policia Local. Els assistents van rebre una tarja adhesiva amb els telèfons de la Policia Local (93.869.64.00) i del servei general d'emergències a Catalunya (112) per tal de facilitar-ne la ràpida localització.
 
Per la seva banda, el sergent de la Policia Local, Anastasi Monfort, va donar, entre d'altres, els següents consells de seguretat:
 
  • Desconfiar dels desconeguts que s'ofereixin a revisar el gas o d'altres serveis sense que nosaltres ho haguem demanat prèviament o sense haver rebut abans una comunicació oficial de la companyia subministradora amb la qual es té contractat el subministrament.
  • No deixar entrar al propi domicili a desconeguts que s'ofereixin a revisar el gas o d'altres serveis.
  • Comunicar el més aviat possible qualsevol sospita sobre l'autenticitat de bitllets que haguem rebut.
  • No signar cap document ni mostrar factures o documentació personal a persones desconegudes.
  • Al carrer, desconfiar dels desconeguts que s'ofereixen a acompanyar-nos, intenten distreure la nostra atenció o ens demanen que signem algun document.
  • En cas de dubte, trucar la Policia Local o una persona de confiança per tal de comunicar la situació el més aviat possible.
Arxivat a