Redacció osona.com | Actualitzat el 02/12/2009 a les 06:28h

Falange ja ha convocat manifestacions als municipis del 13-D

El Departament d'Interior de la Generalitat ha avisat avui tots els ajuntaments afectats, preguntant-los si poden assumir el control de l'ordre el dia de la consulta. -- Actualització a les 20:45 h: Osona Decideix reacciona dient que els seus voluntaris garantiran el dret dels ciutadans al vot, i que esperen la protecció de la policia

Tots els ajuntaments dels municipis en què es preparen les consultes d'independència estan rebent des d'aquesta tarda una carta del Departament d'Interior de la Generalitat que els informa que el partit Falange Española ha anunciat la celebració d'una manifestació al seu municipi en defensa de la unitat d'Espanya, el proper 13 de desembre, segons han informat a Nació Digital alguns dels consistoris receptors.

Interior pregunta als ajuntaments si estan en disposició d'assegurar el control de l'ordre públic durant la jornada, per tal de valorar si les manifestacions poden ser o no autoritzades, ja que el govern català no té efectius per controlar la situació en els 160 municipis afectats.

Fonts oficioses de l'administració han comentat que des d'Interior es recomana als ajuntaments, de manera informal, que confirmin amb la màxima celeritat que no disposen de mitjans, en els casos que sigui així, per tal que el departament que dirigeix Joan Saura pugui decidir si permet o no les manifestacions espanyolistes.

Actualització a les (20:45 h del dimarts dia 1)

Comunicat d'Osona Decideix davant la petició de la Falange Española de manifestar-se el proper 13 de desembre en diversos municipis de la comarca d'Osona

Hem tingut coneixement per ofici remès a diversos alcaldes per part del secretari de Seguretat de la conselleria d'Interior, Sr. Joan Delort i Menal, de la pretensió de Falange Española de las Jons de manifestar-se a la mateixa hora i llocs de diversos municipis on es farà el 13 de desembre del 2009 el referèndum sobre la independència de Catalunya.

Osona Decideix, com a cos de GESTIÓ ELECTORAL que convoca i organitza el referèndum, i apelant als drets democràtics de 117.932 persones amb dret a vot a la comarca d'Osona, exigeix del govern de la Generalitat protecció front de l'amenaça feixista.

Osona Decideix garantirà amb els seus propis mitjans de seguretat, organitzada per voluntaris, el lliure exercici i el dret a vot, per a tots els ciutadans, i espera poder comptar amb la protecció de la policia que tots paguem amb els nostres impostos.

- Més informació a Nació Digital.cat


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

educaweb.cat
Edicions locals
Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: