La segona fase de l’apagada analògica de la televisió es posarà en marxa entre el 14 de desembre i el 12 de gener del 2010. La nova transició cap a la televisió digital terrestre (TDT) implicarà un total de 2.697 municipis i més de 9,6 milions de persones de tot Espanya.
Pel que fa a Catalunya, el pla preveu una apagada en dues tandes. La primera zona que es quedarà sense televisió analògica serà la de Manresa, a partir del dilluns 14 de desembre. Aquest repetidor emet la senyal sobre tot el Lluçanès.
La següent apagada al Principat es realitzarà el dilluns 11 de gener a l’àrea que cobreixen els repetidors de Sant Pere de Ribes i Collsuspina, que abasta gran part d’Osona. En algunes llars del Lluçanès, segons l'orografia, també encaren la seva antena cap en aquest repetidor.
La segona fase a Catalunya finalitzarà amb l’apagada, el dimarts 12 de gener, del centre d’Alpicat (que cobreix Lleida i part d’Aragó), Girona, Musara (àrea de Tarragona) i Tortosa (que també cobreix part d’Aragó i el País Valencià).