Entitats i partits veuen «insuficient» prohibir el pas de camions per l'N-240

Consideren que la proposta del Govern torna a deixar el tram "més conflictiu", Borges-Lleida, "sense cap solució a curt termini"

Un camió camí de la N-240
Un camió camí de la N-240 | Arxiu
Redacció
14 de setembre del 2017
Actualitzat a les 12:00h
Diferents entitats i partits polítics del territori veuen "insuficient" la proposta del Govern de prohibir la circulació de vehicles pesants per l'N-240 entre Montblanc i les Borges Blanques i desviar-los per l'AP-2 amb bonificacions del 50%. Asseguren que la mesura plantejada amb l'objectiu de reduir la sinistralitat continua deixant el tram de l'N-240 Borges-Lleida "sense cap solució a curt termini i confiant només d'un desdoblament per part del govern espanyol que tardarà anys a fer-se".

Així mateix, defensen que "confiar en una desviació voluntària de camions -entre les capitals de les Garrigues i del Segrià- està clar que no tindrà efectes substancials, com es va poder comprovar fa dos anys quan ho va impulsar Foment". "Si no s'augmenta el percentatge de bonificació o si la prohibició no s'aplica a tot el tram Montblanc-Lleida, l'efectivitat de la mesura serà mínima", asseguren. Per això, entitats com ara l'Ateneu Popular Garriguenc o Conca 22 i formacions com són la CUP, ERC, ECP i l'assemblea local del PSC de Juneda insisteixen en reivindicar l'alliberament del peatge de l'AP-2 entre Montblanc i Lleida com a "única mesura immediata que pot resultar efectiva" i que, a la vegada, seria "la més econòmica, segura i sostenible".
 
ERC Garrigues, la CUP Ponent i del Camp de Tarragona, En Comú Podem Ponent, el PSC de Juneda, de la mateixa manera que les entitats Conca 22, l'Ateneu Popular Garriguenc, l'associació la Banqueta i el Centre Excursionista Borges-Garrigues han manifestat a través d'un comunicat la seva "decepció" per la darrera proposta del Govern en relació amb la problemàtica de la carretera N-240 de prohibir el pas de camions entre Montblanc i les Borges i bonificar-los el 50% del peatge. Tampoc veuen efectiva la proposta plantejada de la desviació voluntària, també amb bonificacions, de camions de l'N-240 per l'AP-2 entre les Borges Blanques i Soses (Segrià).

Aquestes entitats i partits polítics consideren que "si no s'augmenta el percentatge de bonificació o si la prohibició no s'aplica a tot el tram de l'N-240 Montblanc-Lleida, l'efectivitat de la mesura serà mínima". Exposen que "tot aquest tram serien 64 quilòmetres, quan a l'N-II gironina, amb molts més vehicles, s'han aplicat bonificacions i prohibicions a 81 quilòmetres o a l'N-340 –al Penedès, Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre-, encara més transitada, se n'aplicaran a 157 quilòmetres". Per això, reclamen al Departament de Territori i Sostenibilitat que, almenys, reconsideri "aquest greuge".

"Tant la desviació obligatòria Montblanc-Borges com la voluntària Borges-Lleida no solucionaran el problema i les autoritats polítiques ho aposten tot a un desdoblament que no se sap quants anys pot tardar i que, en ple procés de desconnexió, el govern espanyol segur que no avançarà ni agilitzarà", remarquen en el comunicat. Per això, les entitats signants insisteixen en la necessitat d'aplicar "l'única mesura que pot ser immediata i efectiva", a més de ser "la més econòmica, segura i sostenible" d'aixecar les barreres de l'AP-2 a tot el tram sencer Montblanc-Lleida.