senderisme

El Pallars Jussà planteja un Camí Natural que uneixi Mont-rebei amb Aigüestortes

Tindria una longitud d'uns 70 quilòmetres, dels quals en més de la meitat s'aprofitarien antigues vies pecuàries

El president del Consell Comarcal, Constante Aranda, ha plantejat a la subdelegació del Govern aquest "ambiciós" projecte

| 19/05/2017 a les 01:28h
Arxivat a: Cultura, Ministeri d'Agricultura, govern espanyol, turisme, Mont-Rebei, Consell Comarcal Pallars Jussà, Camí Natural, senderisme, Constante Aranda, Aigüestortes
El congost de Mont-rebei | Fundació Catalunya-la Pedrera
El president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Constante Aranda, ha plantejat aquest dimecres a la subdelegada del Govern a Lleida, Imma Manso, la possibilitat d'habilitar un nou Camí Natural (CN) que uneixi els municipis pallaresos de Sant Esteve de la Sarga i Sort, un projecte que uniria a través d'un sender dos espais naturals com el congost de Mont-rebei i el Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.

El nou Camí Natural tindria una longitud d'uns 70 quilòmetres, dels quals 30 serien adequacions d'antics traçats actualment en mal estat i, per la resta, s'aprofitarien antigues vies pecuàries que ja es troben en bones condicions. El projecte està pressupostat en uns dos milions d'euros i connectaria el Camí Natural ​​40 (Montfalcó-congost de Mont-rebei) i el Camí Natural ​​30 (Sort-Vall d'Àssua).

La idea d'habilitar aquest sender va sorgir en una visita que responsables de la comarca van realitzar a Fitur, on se'ls va informar sobre l'existència d'un programa que permet finançar la construcció de camins rurals i dins el qual, especialment, es prioritzen les connexions entre vials ja existents. "El cas del projecte que plantegem s'ajusta a aquest plantejament i per això ho hem tirat endavant", ha explicat Aranda.

​Aquest tipus d'actuacions es finança amb fons estatals, dins el Programa 414B de Desenvolupament del Medi Rural del Ministeri d'Agricultura. Entre altres, es finança la construcció i millora de vies pecuàries i la conversió de camins actualment en desús, senders de ribera, camins de sirga o traçats ferroviaris en el que s'anomena Camí Natural.
 

Aranda presentant a Imma Manso la memoria valorada del sender. Foto: Subdelegació del Govern


Un projecte "ambiciós"

El president de l'ens comarcal ha remarcat a Pallars Digital que es tracta d'un projecte "ambiciós" que uniria Mont-rebei amb la Vall d'Àssua, passant per Sant Esteve de la Sarga, Castell de Mur, Tremp, Aramunt, la Pobla de Segur, la Vall Fosca i Llessui. Aranda ha explicat que, més enllà de l'adequació del sender, es buscarà "vendre la comarca", de manera que es lligarà el recorregut amb l'oferta turística de les zones per on transitarà.  

Manso ha reconegut l'interès del projecte presentat pel Consell Comarcal del Pallars Jussà i s'ha compromès a tramitar-lo. L'ens comarcal ha presentat una memòria valorada, però ara els promotors hauran de programar els treballs previstos per fases. Segons explica Manso, "amb una divisió per fases, sempre és més fàcil aconseguir fons per a iniciar l'execució del projecte", assenyala.

Què és un Camí Natural?

S'entén com a Camí Natural (CN) tot itinerari apte per a la pràctica del senderisme, el ciclisme, les excursions a cavall o l'excursionisme que utilitzen traçats antics per convertir-los en recursos turístics.
 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Joan Reñé, president de la Diputació de Lleida | José Manuel Gutierrez
01/01/1970
L'esquerra anticapitalista rebutja les crítiques de Joan Reñé per la visita del Síndic de Greuges
L'alcalde de Sort, Raimon Monterde | Darío Albert
Àlvar Llobet
01/01/1970
Raimon Monterde marca quatre passos als populars, que han demanat l'eliminació del nom del casal d'avis ja que fa referència a la República catalana
01/01/1970
L'arrestat, veí de Tàrrega, viatjava en el vehicle amb el seu fill de 6 anys, que de la mateixa manera que el conductor va resultar il·lès
Imatge del tren de la Pobla | ACN
01/01/1970
El Consell Comarcal del Pallars Jussà farà que els polítics i els treballadors de la institució agafin el tren com a transport preferent per reunions de treball a Lleida o Barcelona