Fira

La fira de Mollerussa tanca una de les seves millors edicions amb més visitants i negoci

Segons els organitzadors, el certamen deixa a la comarca del Pla d'Urgell un impacte econòmic directe i indirecte de més de 12 milions d'euros

| 19/03/2017 a les 16:36h
Arxivat a: Fires i Festes, Fira Sant Josep, Marc Solsona, Poldo Segarra, Mollerussa
Imatge de la Fira Mollerussa | ACN
La fira de Sant Josep de Mollerussa tanca aquest diumenge una de les millors edicions dels últims anys amb un increment de més de 15% de visitants i professionals. El bon temps i les ganes d'invertir del sector agrari han estat els millors aliats del certamen, que és referència a Catalunya en maquinària agrícola. Aquest any Sant Josep ha reunit 304 expositors, un 7% més que l'any passat. Feia 15 anys que el certamen no assolia unes xifres d'exposició tan bones i les expectatives de creixement s'han complert, segons els organitzadors, que donen per fet que s'han superat àmpliament els 150.000 visitants de l'any passat i els 1.500 assistents a les jornades tècniques.

Bones impressions també de negoci que han conformat els expositors de maquinària agrícola. Segons Fira de Mollerussa, Sant Josep deixa a la comarca del Pla d'Urgell un impacte econòmic directe i indirecte de més de 12 milions d'euros.
 
La de Mollerussa és la fira de maquinària agrícola més important del país juntament amb la de Sant Miquel de Lleida i per això es considera un bon termòmetre de l'estat del sector. El president de la Fira i alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha assegurat que "tanquem una molt bona fira, de les millors dels últims anys" i això es deu al bon temps i també "respon a l'estat d'ànim general del sector, de l'expositor i del visitant, que han respost a l'expectativa que ja teníem inicialment".

D'altra banda, Solsona també ha apostat per definir una "estratègia global" amb la fira de Sant Miquel de Lleida que permetés als dos certamens ser "no només complementaris sinó més competitius". La clau, afirma, és que cadascuna s'especialitzi encara més en el seu àmbit -Mollerussa en la maquinària agrícola i Lleida en la fruita- amb l'objectiu "d'ampliar el target objectiu de cada certamen". I això només és possible si les dues fires estan "ben coordinades" de manera que "sumin per multiplicar".

Per la seva banda, el director de Fira de Mollerussa, Poldo Segarra, ha detallat que la fira genera un volum de negoci que supera els 12 milions. Uns 150.000 euros són directament a través de contractació de personal (més de 130 treballadors) i de serveis de la fira. A això cal sumar els 8 milions de l'impacte econòmic dels expositors i els 4 milions de l'impacte induït que generen el visitants.

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Pla de l'esplanada on s'hi ha habilitat l'aparcament | Aj Tàrrega
01/01/1970
L'Ajuntament ha replanat el ferm del terreny i ha millorat la il·luminació en aquest espai de 8.400 metres quadrats | Té espai per a 60 vehicles
Imatge de la presentació del logotip | Paeria Cervera
01/01/1970
El disseny, obra d'Eva Guasch, conté quatre lletres C que representen els termes Cervera, capital, cultura i catalana
01/01/1970
Els veïns denuncien que n'hi ha més que altres anys, que han aparegut més aviat, que són més grossos i que les picades són més doloroses
01/01/1970
La defensa al·lega que no va haver intencionalitat homicida i que va ser la víctima qui es va dirigir al detingut per recriminar-li haver agredit el seu gos