Mobilitat Elèctrica

Es presenta «Electriciutat», un pla per desenvolupar la mobilitat elèctrica a Catalunya

Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona, Terrassa, Sabadell i els municipis de l'àrea metropolitana desenvoluparan els seus plans de mobilitat elèctrica amb el suport de la Plataforma LIVE i la col.laboració de NIssan

| 18/03/2017 a les 01:24h
Arxivat a: Cultura, Plataforma Live, Electriciutat, Mobilitat Elèctrica, Nissan
Els participants a la ponència de la Plataforma Live
L’estratègia del projecte segueix quatre eixos principals: incentivar la demanda de vehicles elèctrics a Catalunya, desenvolupar la infraestructura adient per ajudar a la seva implementació, sensibilitzar a la ciutadania amb campanyes de comunicació basades en les avantatges existents de la mobilitat sostenible i, tot plegat, potenciar el desenvolupament econòmic del sector.

"#Electriciutat" vol convertir-se en un pla de comunicació mestre i ajustable a cadascun dels 5 municipis escollits en una fase pilot. Independentment del municipi on s’apliqui, la campanya “#Electriciutat” comptarà amb 3 eixos de comunicació identificats amb diferents colors verd, taronja i vermell –sensibilització, avantatges i incentius, i infraestructures i tràmits- combinats amb diferents suports de comunicació, tant digitals, a les xarxes socials, com offline (TV, ràdio, premsa), tanques o autobusos.

Durant la presentació del programa, que ha tingut lloc al Saló de Cròniques de l’Ajuntament, ha participat la Presidenta de la Plataforma LIVE i Regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, que ha donat la benvinguda remarcant la importància d’aquest acte ja que suposa un gran pas endavant per la creació d’unes polítiques favorables al vehicle elèctric per tal que augmenti la demanda d’aquests, i així millorar la qualitat de l’aire urbà i la salut dels ciutadans.

El Director Executiu de la Plataforma, Angel López, ha explicat que la finalitat, és generar un model de Pla Mestre de Mobilitat Elèctrica que pugui servir per implantar el vehicle elèctric a d’altres municipis a tota Catalunya.

Juntament amb la Plataforma LIVE, Nissan és l’encarregada de liderar aquest projecte. El Director de Màrqueting de Nissan Iberia, Christian Costaganna, ha destacat que “la col·laboració entre el sector públic i privat és i serà primordial en l’electrificació de les carreteres catalanes, i projectes com la Plataforma LIVE ho demostren. L’extensió de la infraestructura, a més, permetrà la popularització l’ús de models 100% elèctrics com la e-NV200, produïda a Barcelona per a tot el món.”

Pla d'acció de la plataforma Live : 9 Reptes, 1 Objectiu 

L’entitat s’ha marcat el seu propi full de ruta per als dos anys vinents. Els membres de la Plataforma treballaran per assolir un total de 9 reptes de caire urbà, social, comunicatiu, educatiu i d’infraestructures. Els reptes representen el pla d’acció 2017- 2018 de l’entitat, i engloben les sinèrgies de tots els membres de la Plataforma LIVE. L’estratègia de desenvolupament dels Programes Municipals de Mobilitat Elèctrica representen el Repte 6 de l’entitat:

.- Repte 1. Popularitzar el vehicle elèctric : promovent proves de vehicles, fidelitzant els possibles usuaris i generant una comunitat activa d’interessats

.- Repte 2. Introducció del vehicle elèctric en flotes privades : aconseguint que empreses catalanes n’incorporin en les seves flotes.

.- Repte 3. El vehicle elèctric en activitats educatibes i d'oci : oferint materials i suport als Treballs de Recerca de Batxillerat.

.- Repte 4. Promoció dels vehicles de gas natural vehicular en flotes i ciutadans : apropant els vehicles propulsats per gas a la ciutadania.

.- Repte 5. Promoció del vehicle elèctric entre els treballadors : aconseguint que empreses establertes a Catalunya implantin un pla de promoció d’aquests per als seus treballadors.

.- Repte 6. Promoure plans de mobilitat elèctrica per a municipis : establint en diferents municipis catalans plans de mobilitat elèctrica.

.- Repte 7. Promoure energies alternatives en flota pública : tant de gas natural vehicular com elèctrics.

.- Repte 8. Solucions TIC per millorar l'experiència del vehicle elèctric :  amb la convocatòria de concursos per donar solucions digitals a les carències existents a l’hora d’adquirir un vehicle elèctric.

.- Repte 9. Promoció dels e-Bus : amb la redacció d’una guia per aplicar-los en ciutats.

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Joan Tardà i Arnaldo Otegi, a Lleida | Àlvar Llobet
Àlvar Llobet
01/01/1970
El líder abertzale omple el Teatre Principal de Lleida en un debat amb Joan Tardà en el que ha carregat contra un Estat espanyol al que "li aniria bé la violència" | El diputat d'ERC pronostica que el Govern de Puigdemont patirà i que caldrà respondre massivament al carrer
01/01/1970
La dona va ser vista per darrer cop aquell dia al camí del Castell del Remei, prop del subcanal
Un radar ubicat a Rovira Roure | Arxiu
01/01/1970
L'executiu local ha demanat un estudi a la Guàrdia Urbana | Els accidents de trànsit amb ferits s'han incrementat un 9,09% en els primers sis mesos del 2017
Imatge de Ribó, amb Gabarrell i Casal | Crida per Lleida
01/01/1970
La formació i l'entitat Fruita amb Justícia Social ha alertat de les condicions de vida dels temporers a la ciutat de Lleida i sobre la manca de garanties en l’accés a la sanitat pública a les comarques fruiteres