Turisme de Lleida destinarà més d'un milió a la promoció turística de la ciutat

L'organisme aprova el pla d'actuació i el pressupost per al 2017, que estarà basat en la racionalització de la despesa

Redacció
09 de novembre del 2016
Actualitzat a les 19:13h
Pla general de la reunió del Consell Rector de Turisme de Lleida
Pla general de la reunió del Consell Rector de Turisme de Lleida | Paeria
El Consell Rector de Turisme de Lleida ha aprovat aquest dimecres el pressupost d'aquest organisme autònom per a l'exercici 2017 i ha posat damunt la taula el pla d'actuació per a l'any vinent. El tinent d'alcalde de Promoció de de la Ciutat i president de Turisme de Lleida, Rafael Peris, ha destacat que pressupostàriament, Turisme de Lleida encara un exercici amb més d'un milió d'euros per a la promoció turística, però que "l'exercici estarà basat en la racionalització de la despesa".

Peris ha volgut subratllar que "la racionalització no estarà renyida en la necessitat continuar apostant per ser presents i tenir presència com a ciutat en totes les oportunitats que es presentin i, en aquest nivell, es començarà a treballar la col·laboració público-privada en totes les iniciatives que ho permetin".
Peris ha remarcat que Turisme de Lleida compta amb una potència contrastada des de tots els nivells tècnics que s'hi treballen, des de l'àrea de generació de turisme d'esdeveniments i negocis, l'àrea gastronòmica, l'àrea cultural i patrimonial, el centre d'informació i la gestió de dades i indicadors socioeconòmics de la capital del Segrià.

L'exercici 2017 servirà per celebrar el 10è aniversari de l'obertura al públic del Castell de Gardeny, per ampliar la Festa del Vi de Lleida o consolidar el programa Club Ambassadors per a la captació de prescriptors que siguin capaços de generar jornades tècniques i congressos a la ciutat.

En el decurs de la reunió també s'ha ratificat el conveni amb la Federació d'Hostaleria de Lleida i s'ha presentat un nou acord de col·laboració amb la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida que preveu, de manera imminent, la creació d'una nova àrea de generació d'esdeveniments professionals.

El responsable de Turisme de Lleida ha volgut incidir en la força que està adquirint i consolidant la ciutat de Lleida com a atractiu turístic global i ha destacat que l'any 2015 van passar pel Centre d'Informació de Turisme de Lleida, al carrer Major, 30.695 persones i aquest any 2016 –fins el setembre-, ja ha atès 27.202 persones turistes i visitants.