Territori destina més de 3,5 milions a millorar l'accés a nuclis de Tàrrega i Torrefeta i Florejacs

Els treballs començaran el primer trimestre de 2017 i tindran un termini previst de sis mesos

Mapa de l'L-310 de Tàrrega a Guissona
Mapa de l'L-310 de Tàrrega a Guissona | Territori i Sostenibilitat
ACN
08 d'octubre del 2016
Actualitzat a les 9:10h
El departament de Territori i Sostenibilitat ha impulsat obres de millora de l'accessibilitat de la carretera L-310 a diversos nuclis dels termes municipals de Tàrrega i de Torrefeta i Florejacs (Segarra). Els treballs es liciten per un import de prop de 2,9 milions d'euros i s'adjudicaran a principis del l'any que ve. Es preveu que les obres comencin durant el primer trimestre de 2017 i s'acabin en un termini de sis mesos.

Segons el departament, l'obra vol afavorir la seguretat viària a l'L-310 modificant cinc encreuaments que serveixen d'accés a nuclis de població i que ara són en forma de T. Aquesta carretera, que discorre entre Tàrrega i Guissona passant per Torrefeta i Florejacs, té un trànsit d'uns 5.500 vehicles al dia, dels quals un 9% són pesants. Principalment, les obres consistiran en la formació de carrils centrals per facilitar els girs a l'esquerra amb més seguretat i comoditat.

Paral·lelament, el departament també invertirà 666.000 euros més per millorar la seguretat viària a l'L-313 al nucli de Palou, a Torrefeta i Florejacs. En total, 3,56 milions d'euros.
En la L-310, en concret, es milloraran els accessos als nuclis de la Figuerosa i Riudovelles, al terme municipal de Tàrrega. En tots dos casos, es formarà un tercer carril central per a fer els girs a l'esquerra.

També es millorarà l'accés a Gra (Torrefeta i Florejacs) i es construirà una rotonda de 40 metres de diàmetre, que també permetrà ordenar els accessos a diversos camins. A més, està previst millorar l'accés a Sant Martí de la Morana (Torrefeta i Florejacs), creant un tercer carril central per als girs a l'esquerra. Aquesta actuació implica la desviació d'un camí i la reubicació de la parada d'autobús actual. Finalment, es millorarà l'accés a la Morana (Torrefeta i Florejacs), amb un tercer carril central per als girs a l'esquerra.

A més d'aquestes tasques, l'obra preveu el repintat de la calçada, la millora dels senyals verticals i l'estassada de la vegetació al lateral de la carretera. També s'inclou l'enllumenat de les interseccions de la Figuerosa i Gra i l'aplicació de mesures d'integració ambiental com el tractament dels camins en desús, l'estesa de terra vegetal i la hidrosembra.

Finalment, en les obres que es liciten ara també es millorarà la intersecció al nucli d'Altet (Tàrrega) des de la C-14. En aquest punt, es formarà una doble cruïlla en T amb moviments canalitzats i un tercer carril central per fer els girs a l'esquerra cap a l'Altet, que també permetrà l'accés a un camí.

666.000 euros més per millorar la seguretat viària a l'L-313 al nucli de Palou

Paral·lelament, el departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació, per un import de 666.000 euros, de les obres de millora de l'accessibilitat i la seguretat viària a l'L-313 al nucli de Palou, al terme de Torrefeta i Florejacs (Segarra). Els treballs, que també s'adjudicaran a principis d'any, començaran durant el primer trimestre de 2017 i tindran un termini previst d'execució de sis mesos.

La carretera L-313, que pertany a la xarxa comarcal de la Generalitat, discorre entre Guissona i Ponts i té un trànsit d'uns 2.850 vehicles al dia, amb un 8% de vehicles pesants. Al nucli de Palou, té dos accessos (est i oest), formats per encreuaments sense canalitzar on es poden efectuar tots els moviments. Per millorar la seguretat viària, el departament ha previst actuar en aquestes interseccions.

En concret, les obres que ara es liciten consisteixen; a la intersecció est, en ampliar la calçada per formar els carrils de canvi de velocitat per als girs a la dreta i una illeta triangular per a canalitzar els moviments dels vehicles. A la intersecció oest es crearan els carrils de canvi de velocitat per als girs a la dreta i uns carrils centrals d'espera per als girs a l'esquerra en les incorporacions o sortides del tronc de la carretera.

La nova configuració d'ambdós encreuaments comportarà una reordenació dels accessos i la funcionalitat dels camins agrícoles que hi ha al seu entorn, així com la reubicació de les parades d'autobús situades a la cruïlla oest. Les obres inclouran els treballs previs, els moviments de terres, els sistemes de drenatge i la formació dels ferms i paviments.

Finalment, els treballs es completaran amb la senyalització vertical i horitzontal, l'abalisament i les barreres de seguretat, així com la reposició de serveis afectats, les canalitzacions de serveis i les mesures d'integració ambiental.