ERC denuncia incompliments en el pla de mobilitat de la discoteca «Biloba»

La formació carrega contra l'equip de govern pel fet de tenir "màniga ampla" a l'hora de donar la llicència

Redacció
26 de setembre del 2016
Actualitzat a les 20:12h
Imatge de l'exterior de la discoteca Biloba
Imatge de l'exterior de la discoteca Biloba | Àlvar Llobet
El grup municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha denunciat que el pla de mobilitat de la discoteca Biloba, al qual ha tingut accés aquest dilluns, és insuficient i desobeeix els requeriments de l'Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM). A més, acusa l'equip de Govern de la Paeria de màniga ampla a l'hora de donar la llicència d'activitat al local d'oci i poca fermesa davant els incompliments continuats de l'empresa.
 
Els republicans exigeixen al Govern del PSC que faci complir de forma immediata als promotors de la discoteca els requeriments per millorar la mobilitat i la seguretat al voltant del local i que expliqui per què no ha actuat amb contundència.
 
La discoteca Biloba té 5.472 metres quadrats i un aforament de prop de 4.000 persones i, per tant, està obligada per llei a tenir un pla de mobilitat.

ERC presenta una cronologia 

ERC-Avancem alerta que el 31 de març de 2016 el Cap de Secció de Mobilitat de la Paeria ja va emetre un informe, que ratificava el 10 de juny, en què advertia que l'empresa Blurenting Catalonia SL havia de construir dos passos de vianants amb semàfor, un a la cruïlla de la rotonda del cementiri amb la N-240 i un altre a la cruïlla de la mateixa rotonda amb la Ll-11, al costat del polígon Neoparc.
 
Dos mesos més tard, el 25 de maig, la Regidoria de Promoció i gestió de l'habitat urbà i rural i la sostenibilitat va enviar als promotors una notificació de proposta de resolució en què estableix, entre les condicions per obtenir la llicència municipal d'establiments oberts al públic d'espectacles i activitats recreatives, l'obligatorietat de construir els dos passos de vianants esmentats.
 
El 29 de juny el departament de territori i Sostenibilitat de la Generalitat va enviar a l'alcalde de Lleida un informe de l'ATM en què s'advertia que al pla de mobilitat de la discoteca s'havien "detectat mancances que caldria resoldre" i instava a "definir la proposta de servei de transport públic que enllaci el centre urbà de Lleida amb el complex d'oci amb caràcter fix i no només en cas d'esdeveniments especials" com havia proposat l'empresa. A més, el document posava de manifest que el pla de mobilitat previst per l'empresa era contrari al Pla de Mobilitat Urbana de Lleida i l'estratègia d'afavorir els modes més sostenibles.
 
El 14 de juliol el Govern municipal va donar a la discoteca la llicència d'activitat i el 29 de juliol el local va obrir al públic.
 
L'1 d'agost el Cap de Secció de Mobilitat de la Paeria va reclamar en un informe que calia requerir al titular l'execució dels dos passos de vianants amb semàfor sol·licitats el 31 de març, així com la implantació de la línia de transport públic, i el 4 d'agost va enviar al promotor del local un plànol amb les rases, passos de vianants i semàfors que calia col·locar.
 
El 2 d'agost, Fèlix Larrosa, com alcalde accidental, va dictar un decret d'alcaldia en què es requeria a Blurenting Catalonia  "que, en un termini immediat, procedeixi a donar compliment a les condicions de la llicència d'activitat atorgada i consideri el contingut de l'informe tècnic de mobilitat de data 1 d'agost".
 
En el mateix decret d'alcaldia s'advertia al titular de l'activitat que "l'incompliment d'aquest requeriment pot comportar  la incoació d'expedient sancionador, imposició de multes coercitives i en el cas de risc per a les persones, els bens o el medi ambient, aquest Ajuntament pot acordar la suspensió cautelar de manera immediata de l'activitat. 
 
Al decret també s'informava que la proposta de transport públic de la secció de Mobilitat de la Paeria és de "6 expedicions que connecten el centre de la ciutat amb la nova implantació".
 
El 12 d'agost Blurenting Catalonia va justificar l'incompliment de la implantació dels dos passos de vianants amb semàfors a retards en l'entrega dels semàfors per part de l'empresa subministradora i va presentar com a prova un pressupost de 28.500 euros amb data del 10 d'agost. També va adjuntar un cartell publicitari amb el servei de bus en funcionament, 3 autobusos d'anada i 5 de tornada.
 
La matinada del 15 al 16 de setembre centenars de joves van caminar per la LL-11 en sortir d'una festa que se celebrava a la discoteca, com va sortir publicat als diaris locals.
 
El 19 de setembre el cap de Secció de Mobilitat va tornar a reclamar en un informe que "cal requerir al titular les obres corresponents a la implantació de semàfors", advertint que "en cas de no iniciar-se les obres en un termini d'una setmana, l'ajuntament adoptarà les sancions i mesures que corresponguin segons la legislació vigent."
 
Les obres per instal·lar el primer semàfor no van començar fins el 22 de setembre, una setmana després que centenars de joves caminessin per la Ll-11 i que el grup municipal d'ERC-Avancem demanés informació sobre el pla de mobilitat de la discoteca i exigís una solució.
 
El 23 de setembre, Larrosa va firmar un segon decret d'alcaldia en què resolia: "requerir a l'empresa Blurenting Catalonia SL que en un termini d'una setmana, comptador des de la data de notificació, procedeixi a donar compliment a les condicions de la llicència d'activitat atorgada (...) i consideri el contingut dels informes tècnics de mobilitat de l'1 d'agost i del 19 de setembre."