Les tauletes digitals, el nou mètode d'aprenentatge a les escoles de Ponent

Els centres de primària i secundària d'Alcarràs i Torres de Segre endeguen un projecte conjunt per estendre l'ús de tauletes tàctils a les aules

ACN / À.Ll
09 de febrer del 2015
Actualitzat a les 19:23h
Alumnes de l'Institut d'Alcarràs utilitzen tauletes
Alumnes de l'Institut d'Alcarràs utilitzen tauletes | Salva Miret

El Departament d'Ensenyament ha presentat aquest dilluns el projecte per estendre l'ús de tauletes tàctils a les aules com a eina metodològica en l'ensenyament que han posat en marxa de forma coordinada els centres educatius de primària i secundària d'Alcarràs i Torres de Segre.

Es tracta d'un projecte pioner a les comarques lleidatanes ja que, si bé són més els centres que fan servir tauletes tàctils a classe, en aquest cas el projecte es porta a terme de forma de forma coordinada entre les tres escoles i l'institut, des de l'ús de recursos a la formació, per tal de donar una continuïtat pedagògica en cada etapa educativa dels alumnes, segons ha destacat el director dels serveis territorials d'Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés.     

El director de l'Institut d'Alcarràs, Jesús Campa, ha explicat que van detectar la necessitat d'incorporar les noves tecnologies com una eina més dins les aules, no per substituir els llibres, dossiers, bolígrafs, llapis i folis -que segueixen utilitzant-, si no més per disposar d'una eina que permeti aconseguir un canvi metodològic en l'ensenyament de caire competencial per tal que cada alumnes pugui evolucionar en funció de les seves necessitats, aptituds i habilitats.         

"Permet incrementar la motivació dels alumnes"

El director de l'escola Carrassumada d'Alcarràs, Josep Maria Albareda, ha destacat que, a partir de l'experiència assolida fins ara, l'ús de les tauletes tàctils en les diferents assignatures permet incrementar la motivació dels alumnes, els permet tenir accés directe a les xarxes per així poder accedir a diferents tipologies de continguts que s'hi poden trobar. "L'alumnat va treballant cadascú al seu ritme d'aprenentatge i va aprofundint en els continguts d'acord amb els interessos i necessitats que té", ha explicat. 

Per la seva banda, els alumnes de l'Institut d'Alcarràs valoren molt positivament la iniciativa i veuen "més fàcil i còmode" l'ús de les tauletes enlloc del paper per fer les assignatures. "Ho fem més ràpid tot i així no ens cal escriure els enunciats", destaquen l'Ainhoa i el Manel, dos dels alumnes.