Retorn a la rutina, retorn de les aglomeracions a la línia del Vallès de FGC

Diversos usuaris han mostrat la seva indignació a la xarxa | Ahir va ser el primer dia de l'operació tornada a l'escola i, des de primera hora, els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya anaven plens de gom a gom

Són molts els passatgers que han transmès queixes
Són molts els passatgers que han transmès queixes | Adrià Costa
Redacció
13 de setembre del 2017
Actualitzat a la 13:07h
El reforç de la línia del Vallès amb noves estacions a les dues capitals de comarca ha estat una demanda històrica dels usuaris dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya de les hores punta del dia, quan les aglomeracions en els vagons formen part ja de la rutina. Són molts els passatgers que, un cop perllongada la línia, han continuat transmetent queixes per una reforma que, diuen, és "insuficient". Denuncien que el servei es queda curt.

Amb la tornada a l'escola, ha tornat la indignació. Diverses persones s'han posat en contacte amb LaTorre per denunciar que, entre dos quarts de vuit del matí i dos quarts de deu, els trens surten gairebé plens de l'estació de Nacions Unides i que la freqüència es queda "massa justa". "Viatgem en condicions infrahumanes. Jo agafo el tren a l'Estació del Nord i vaig fins a Plaça Catalunya, dempeus, apretada i molt incòmoda. Se'm fa llarguíssim", ens detalla la lectora Ariadna Fuentes.

En el mateix sentit s'ha expressat aquest matí a Twitter l'usuari Xavier Boix, qui en un parell de piulades s'ha qüestionat si aquesta és la "competitivitat que ens van prometre que tindria el Metro del Vallès?". Adjunta també una fotografia on s'aprecia el vagó a vessar. "A l'Estació del Nord de Terrassa ja estava ple, com estarà a Rubí?", etziba.
  Sergi Sanmartí és passatger habitual. Agafa el tren a Terrassa-Rambla per anar a treballar. Baixa a Valldoreix. "El meu trajecte no arriba a la mitja hora, però és gairebé una odissea", ens explica. Sanmartí critica que Terrassa, com la tercera ciutat més poblada de Catalunya, "no es pot permetre un servei tan escàs". "Entenc que no facin res si no hi ha demanda, però aquí fa molt temps que ens queixem. Jo gairebé no noto la diferència, no m'ha aportat res de nou la perllongació de la línia", detalla a LaTorre.

Una altra usuària de Twitter i passatgera habitual de la línia S1, que uneix la capital vallesana amb Barcelona, va mostrar ahir la seva indignació a la xarxa. Àngels Cordón va publicar un tuit fent notar el seu malestar respecte al volum de la megafonia. "Ens esteu matxacant els timpans", assegura. FGC, des del seu compte oficial, va contestar-la oferint-se a revisar-ho i l'usuària els va reblar que, a primera hora del matí, "els asseguts boten".