Tres de cada quatre clients del Mercat de la Independència estan «satisfets o molt satisfets»

Els organitzadors consideren que les dades corresponents als primers tres mesos de l'estudi de dinamització i anàlisi de l'emblemàtic mercat són "positives" | En el marc de la campanya també està en marxa un sorteig pels clients que finalitzarà el dia 31 d'agost

Interior del Mercat de la Independència de Terrassa
Interior del Mercat de la Independència de Terrassa | Sergi Ambudio
Sergi Ambudio
05 d'agost del 2017
Actualitzat el 07 d'agost a les 8:40h

Interior del Mercat de la Independència de Terrassa Foto: Sergi Ambudio


Primera tongada de resultats de l'estudi de dinamització i anàlisi de l'activitat que ha posat en marxa el Mercat de la Independència de Terrassa. "La valoració que en fem, de moment, és positiva", ha valorat Joan Font, dinamitzador de l'associació de l'emblemàtic mercat, durant la presentació del balanç dels primers tres mesos. Des que es va engegar la campanya, els clients poden valorar la seva experiència de compra i, segons indiquen les primeres xifres, 3 de 4 usuaris asseguren estar "satisfets o molt satisfets". Ho fan a través de diverses màquines que els organitzadors han repartit per les instal·lacions.

Concretament, la satisfacció dels clients supera el 75% en els mesos de maig i juliol. El juny va ser un pèl més fluix i el percentatge va caure fins al 68%. "El nostre propòsit és saber d'on partim i, a partir d'aquí, millorar el nostre rendiment. Les dades són positives, però ara hem de treballar perquè aquest 25% que està menys satisfet canviï d'opinió", ha remarcat Font.

En el mateix sentit, Albert Grau, cofundador de l'empresa Happy Costumer Box -encarregada de portar les regnes del projecte juntament amb ConnecTerrassa-, ha qualificat l'estudi de "termòmetre" i ha explicat que, a partir dels resultats, "podem anar veient l'estat actual del mercat i els seus serveis per anar treballant-hi".
 

Albert Grau (esquerra), cofundador de Happy Costumer Box, i Joan Font (Dreta), representant de l'associació del Mercat. Foto: Sergi Ambudio


Els organitzadors de l'estudi no volen fer aproximacions ni prediccions dels propers mesos, tot i que esperen que la satisfacció usuària es mantingui en els mateixos paràmetres que les primeres 14 setmanes. Sí preveuen, però, que la participació baixarà a l'agost. "És un mes festiu, però per això hem engegat un sorteig: intentarem captar al màxim l'atenció de la gent", expliquen. 

Les primeres dades ja marquen tendències

Més enllà de l'enquesta de satisfacció sobre l'experiència de compra, s'han extret altres ítems que seran útils a la junta de l'establiment per extreure conclusions objectives. L'altra pota principal de l'estudi és el trànsit d'usuaris: freqüència de visites, portes d'accés, temps de compra, etc. Per analitzar-ho, es van instal·lar sensors a les principals portes d'accés (Raval, Rambla, Peix i Rasa). 

En aquest àmbit, els analistes han determinat que divendres i dissabte són els dies en què més gent va a comprar. I, en canvi, dilluns i dijous a la tarda són els dies més fluixos de la setmana. Pel que fa als accessos, la porta del Raval de Montserrat concentra més del 50% dels fluxos de pas, amb una mitjana diària de 2.500 usuaris. Altrament, d'11 a 12 és l'horari preferit dels compradors.

Un estudi "viu" que vol anar in crescendo

"No ens conformem. A Happy Costumer Box ens agraden els reptes tecnològics. Vam començar amb uns simples botons per conèixer la satisfacció de la gent i ara volem conèixer el sentit de pas dels clients per identificar la que creiem que és la dada més important: quanta gent hi ha en cada moment al mercat i quin temps mitjà hi passa", ha detallat Grau. 

A hores d'ara s'està aplicant una tecnologia IR, és a dir, que usa infrarojos. Però la intenció és anar més enllà per reduir "el marge d'error". Els organitzadors volen afegir webcams, malles de detecció de petjades i, fins i tot, làsers. Tot això està, ara per ara, en fase de proves i desenvolupament.

Un sorteig per "engrescar" la gent

Bona part de l'estudi penja de la participació dels usuaris. Per aquest motiu, hi ha un concurs en marxa que finalitzarà el 31 d'agost, en el qual poden participar tots aquells que facin, almenys, una compra en alguna de les parades. Està en joc, d'una banda, dues entrades per a Port Aventura i Ferrari Land i, de l'altra, un bateig astronòmic per a sis persones a càrrec de l'Associació Astronòmica de Terrassa.