Sant Cugat crea un servei de transport públic a la carta

Es tracta d'un servei que es posa en servei aquesta setmana al barri de Can Barata

Presentació del servei
Presentació del servei | Ajuntament de Sant Cugat
Redacció
17 de juliol del 2017
Actualitzat a les 16:32h
L’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès posa en marxa aquesta setmana una prova pilot de transport públic a demanda al barri de Can Barata. L’objectiu és atendre les necessitats específiques d’aquest barri, separat de la trama urbana del nucli de Sant Cugat i on hi viuen uns 300 habitants, i fer un pas més en l’aposta per potenciar l’ús del transport públic.
  
“El nostre objectiu és facilitar el dia a dia dels veïns i les veïnes de can Barata, esperem que aquesta prova sigui tot un èxit i útil per a les necessitats dels ciutadans que viuen en aquest barri”, apunta la tinenta d’alcalde d’Entorn Urbà, Mobilitat i Seguretat Ciutadana, Cristina Paraira. "Amb aquesta prova pilot fem un canvi de filosofia, no posem en marxa una línia que vagi donant voltes constantment, gastant benzina i contaminant, sinó que ajustem el servei a les necessitats reals dels veïns", afegeix. Aquesta prova es podria posar en marxa en altres zones del municipi. 
 
Actualment aquesta zona compta amb un servei d’autobús interurbà que connecta el barri amb l’estació de FGC de Sant Quirze. Aquesta línia, que depèn de la Generalitat de Catalunya, reduirà la seva freqüència de pas a partir de setembre degut al seu poc ús.
 
Aquesta situació, sumada a la voluntat de l’Ajuntament d’oferir al veïnat de Can Barata un transport públic que els connecti amb alguns dels principals serveis municipals, han donat lloc a aquesta prova pilot de transport a demanda que es farà durant la segona quinzena de juliol i del 4 al 15 de setembre, un cop s’hagin acabat les vacances.
 
El servei consistirà en un vehicle de set places que connectarà el barri amb l’estació de FGC Volpelleres i el CAP de Can Mates. En total, el recorregut tindrà 8 parades on es recollirà els usuaris que demanin el servei. Sis d’aquestes parades coincideixen amb les que ja té l’actual línia de bus del barri.
 
El servei funcionarà de les 7h a les 21h i els veïns el podran sol·licitar sense antelació, per telèfon o a través de l’App Shotl (que permet conèixer al moment en quin punt de la ruta està ubicat el vehicle). L’usuari només haurà de concretar la parada de recollida i de destí que vol. S’estima que el temps màxim d’espera serà d’uns 30 minuts,
 
La prova pilot, inclosos el servei d’atenció telefònica i l’APP, anirà a càrrec de l’empresa Sarbus, del grup Moventis, que és l’operador del servei de transport urbà de Sant Cugat. A més, es compta amb la col·laboració de Shotl i SEAT. El primer és una startup de Sant Cugat, la qual aporta la tecnologia que permet fer la sol·licitud de servei via app i la definició de rutes en temps real. Per la seva part SEAT posa a disposició el vehicle.
 
L’objectiu de l’Ajuntament és, un cop finalitzada aquesta experiència pilot, valorar les dades per poder concretar definitivament les característiques del servei.