La CUP de Terrassa, contra les «línies bolet» a les escoles amb més demanda

Els cupaires lamenten que mesures com aquesta afavoreixen encara més la segregació escolar

L'institut Montserrat Roig és un dels centres que obrirà una altra línia d'ESO el curs que ve.
L'institut Montserrat Roig és un dels centres que obrirà una altra línia d'ESO el curs que ve. | GSV
Redacció
15 de juny del 2017
La CUP ha criticat, aquest dimecres, la situació de l'ensenyament a Terrassa. Pels cupaires, hi ha la necessitat d'abordar "amb urgència i valentia política" el problema de la segregació escolar i "la dificultat d'assegurar una escolarització equilibrada per tot l'alumnat de la ciutat".

Segons apunten els anticapitalistes, la preinscripció a Secundària ha posat de relleu que un conjunt d'instituts reben una gran demanda de sol·licituds mentre que d'altres no omplen les seves places, i la solució que dona el departament d'Ensenyament és la d'obrir noves "línies bolet" en els centres amb més demanda.

Tot i això, la CUP afirma que "augmentar noves línies als centres que tenen més demanda és una mesura a curt termini que no soluciona el problema de fons i que pot erosionar la qualitat educativa d'aquests centres", i diu que no es pot fer la planificació educativa segons la demanda sinó en funció de les necessitats d'escolarització.

Així doncs, els cupaires consideren que cal abordar el problema "des d'una visió més àmplia" i repensar el model d'escolarització que hi ha a Terrassa. "El problema a la zona 2 demostra que no tenim una escolarització equilibrada a la ciutat, i que la segregació escolar dona peu a que certs instituts tinguin molta demanda davant d'altres que en tenen molta menys", afirmen des del partit.

La CUP de Terrassa també critica la manca de previsió i planificació del Departament d'Ensenyament, en no haver previst l'augment dels estudiants i, per tant, de les sol·licituds de places. També lamenten "el greuge" de diversos centres que estan en barracons  a l'espera de la construcció de, com a mínim, dos nous instituts.

Els cupaires reclamen, per últim, un paper molt més actiu a l'Ajuntament, sobretot a l'hora d'aplicar pressió per reclamar una solució definitiva per aquests centres al departament d'Ensenyament.