Mobilitat

Comença el procés participatiu per definir la futura xarxa de bus de Terrassa

Tres tallers oberts a la ciutadania debatran sobre la freqüència, la puntualitat, la distància entre parades, els transbordaments, la comprensió de la xarxa o el temps de trajecte, entre d'altres factors del transport públic

| 20/04/2017 a les 08:00h
Arxivat a: Societat, mobilitat, transport públic
Un bus circulant per la Rambla d'Ègara de Terrassa. | Adrià Costa
L'Ajuntament de Terrassa i TMESA engeguen, aquest dijous, un procés participatiu per definir el futur del servei d'autobusos urbans de la ciutat. El procés consistirà en uns tallers en què podrà participar tothom, a través de dinàmiques de grup, on les persones i entitats que hi participin podran compartir i posar en comú les diferents perspectives i propostes per millorar el servei d'autobusos, un servei bàsic per a la mobilitat de la ciutat.

La primera sessió serà, únicament, de presentació, aquest dijous a la tarda a la sala d'actes de l'Escola Industrial, al carrer de Colom. Hi serà present Ricard Riol, president de l'associació Promoció del Transport Públic, que parlarà dels elements més importants a tenir en compte en el disseny dels serveis de transport públic urbà.

En total seran tres els tallers que es realitzaran, on es debatran aspectes clau com la freqüència, la puntualitat, la distància entre parades, els transbordaments, la comprensió de la xarxa o el temps de trajecte, entre d'altres factors que els ciutadans considerin importants.

El primer taller, anomenat "de futur", serà el dimecres 3 de maig; el segon, de "definició del pla d'acció", serà el 31 de maig, i l'últim, "de tancament", tindrà lloc el dimecres 28 de juny. Els tres tallers seran al Centre Cívic President Macià, a la rambla de Francesc Macià, entre les cinc i les vuit del vespre.

Els tallers estan oberts a tothom, especialment a les persones que viuen a Terrassa i/o que fan servir habitualment l'autobús per desplaçar-se. Tot i que la inscripció no és obligatòria, sí que es recomana per facilitar la dinàmica de les sessions, i es pot fer a través de la web dels tallers o al telèfon 010.

 

COMENTARIS

Ay Dios mio!
Anònim, 21/04/2017 a les 09:27
+11
-0
El servicio de de autobuses urbanos de Terrassa es deficiente y precario, a continuación y como usuario diario paso a exponer las deficiencias – que no son pocas-, de las que adolece este servicio.
PARADAS. Las hay cubiertas y de un simple poste que obviamente no resguarda ni del viento, la lluvia, el calor y el frío. Las cubiertas, cuando llueve al estar mal diseñadas es como si no lo estuvieran, llueve mas dentro que fuera y la gente está en su interior con los paraguas abiertos, ya me contarán. Las no cubiertas, -un simple poste-, que me recuerdan el Perú y la Ruta 66.
CONDUCTORES CON RADIO. Me refiero como la “radio”, al personaje conocido o amigo del conductor que sin moverse de su lado van contandose su vida, experiencias de la “mili”, de quien se ha muerto, etc. mientras encima de sus cabezas hay un rótulo que dice: “Prohibit parlar amb el conductor”.
ARTICULO 10 DEL REGLAMENTO MUNICIPAL DE TRANSPORTE. Reza dicho artículo que, podrán acceder al interior del vehículo ciertos artilugios que deberán guardar unas medidas concretas, coches de bebé, carros de compra, etc. Bien, lo que no es de recibo es que en un vehículo que es para personas se hallen mas de tres coches de bebé y unos cuantos carros de compra. El conductor no quiere problemas y nos apiñan como sardinas a 1,45 euros el viaje.
COLEGIOS. Clases de hasta 25 niños en un autobús abarrotado con sus correspondientes monitores mas el escándalo de las criaturas. El conductor a lo suyo.
MATERIAL RODANTE. Viejo, chatarra pura.
HOJAS DE RECLAMACION. No existen abordo.
Compte amb els processos participatius
Anònim, 21/04/2017 a les 12:56
+4
-0
Vagi a ser que es dissenyi el servei en funció dels que tinguin temps i disponibilitat per assistir als tallers i no de: 1) tots els uruaris i 2) tots els terrassencs, que encara que no utilitzem el bus el paguem i el patim.
Y sobre todo...
Anònim, 21/04/2017 a les 15:39
+1
-0
De que dotación de las arcas municipales se sustenta este proceso participativo?
Quien se beneficiará de esta dotación?
Debatre la puntualitat?
Miquel200, 21/04/2017 a les 16:24
+2
-0
Crec que és un aspecte que no ofereix cap possibilitat de debat. Ja diu molt dels tallers.
Que bueno
Anònim, 21/04/2017 a les 22:36
+2
-0
Proceso participativo y Ayuntamiento de Terrassa , algo no cuadra
Claros y oscuros
Txetxu Sanz, 24/04/2017 a les 09:50
+0
-0
Comenzaré con una aclaración. Los autobuses no tienen la obligación de tener hojas de reclamaciones. Estas se pueden encontrar en las oficinas de atención de la compañía.

No entiendo bien lo del beneficio de la dotación. Creo que se intentan insinuar algo pero se hace de manera tan pedestre que ni se entiende. En todo caso, de un proceso de participación bien hecho nos beneficiamos todos. Está bien hecho éste? De entrada hay que decir que los profesionales encargados del mismo son muy "muy" buenos y reconocidos, así que de entrada parece que todo va bien. Sin embargo, hay muchas dudas sobre si este se sabe para qué se hace este proceso participativo. Desde luego no queda claro en su publicidad. Parece que será para definir el servicio, de manera global, algo que dudo. Así que...
NO SERVIRÁ PER RES.
Anònim, 24/04/2017 a les 15:18
+0
-0
Txetxu,si tu, que ets una persona entesa en la matería i experta en participació i consum no ho veus clar.
Doncs ja está tot dit.
Una altra estafa de aquest Ajuntament.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Esquema del recorregut de la nova línia e2.2 entre Terrassa i l'aeroport de Barcelona. | TES
01/01/1970
El nou recorregut per l'avinguda Diagonal, que s'afegeix a partir de l'1 de setembre al de la Meridiana, arribarà a la T1 i la T2
01/01/1970
L'Ajuntament de Terrassa havia previst finalitzar els treballs de millora dels passos de vianants el diumenge 20 d'agost | Segons ha previst l'equip d'obra, la Rambla romandrà tancada fins aquest dimecres
Arribada d'un dels cotxes fúnebres instants abans dels funerals a Rubí. | ACN
01/01/1970
El silenci sepulcral només s'ha trencat pels aplaudiments dels veïns
Vano de 5 dels Castellers de Terrassa a Ca n'Aurell | CdT
01/01/1970
Els atemptats a Barcelona i Cambrils van obligar la colla de la Vila de Gràcia a suspendre la seva activitat, en plena festa major del barri | Avui han convidat el món casteller a participar en una diada reivindicativa fent un pilar d'homenatge les víctimes
El Terrassa va marcar tres gols en el primer partit de lliga a casa. | Terrassa FC
01/01/1970
L'equip egarenc s'estrena amb una victòria per 3 a 0 contra el Gavà