«Casa de nines» de Henrik Ibsen, un clàssic a la Sala Crespi

Crònica de Sara Bernath de l'obra representada al XLIII Ciutat de Terrassa de Teatre

Sara Bernath
22 de febrer del 2017
Actualitzat a les 11:50h
Casa de nines, escrita pel dramaturg noruec H. Ibsen el 1879, és la cinquena obra seleccionada per a concursar al XLIII premi Ciutat de Terrassa de teatre. El grup Abraxas del Foment Martinenc de Barcelona , dirigit per Jordi Calvo, va representar-la el diumenge passat a la Sala Crespi de la nostra Ciutat.

Ibsen, com Flaubert o Tolstoi, s´endinsa en l´ànima femenina seguint el corrent del Realisme del segle XIX i ens presenta una dona que al llarg de l´obra anirà evolucionant de submissa i anul.lada a prendre les seves pròpies decissions i fins i tot a renunciar a la pròpia família per trobar-se a si mateixa.

La Laia Munuera assumeix el paper de la Nora i durant la primera hora i mitja que dura la primera part ella és el centre de la història. Amb la seva excel.lent interpretació va  captivant el públic que serà testimoni de la transformació  de la seva personalitat  que farà un gir absolut quan entri en escena el personatge sinistre del  Sr Krogstad , ben caracteritzat pel Ricard Sentís,que vol fer xantatge a la protagonista desvetllant un secret que tenen entre ells dos al seu marit . Un marit, el senyor Torvald Helmer (Joan Escudé) que passarà d´espòs protector a espòs abandonat.

La mitja hora aproximada que dura la segona part , el clima de l´obra creix i el desenllaç ens deixa un gust agradós.

El decorat, molt senzill però concret , té els elements necessaris per situar-nos en l´acció. Cal destacar el vestuari i els pentinats  que ens transporten a la societat burgesa del XIX.

Una bona posada en escena d´una obra que no ha passat de moda  ja que evoca a dignificar-nos com a dones.

Sara Bernath